Paard naar de slager....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Paard naar de slager....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 13:06

Het paard van een stalgenote van me gaat naar de slager, de maat is echt vol nu.
Het is om het zacht uit te drukken geen merrie met een makkelijk karakter, ze heeft erg losse beentjes en losse tandjes. Echt een onwijze rotbok, waar wonder boven wonder nog geen ernstige ongelukken mee gebeurd waren.... Ze trapte als veulen al gericht naar mensen.
Opvoeden en inrijden is dan ook erg moeizaam gegaan. De laatste tijd ging het voor haar doen erg goed, haar acceptatie-niveau ging steeds meer omhoog, maar toch af en toe nog linke soep.
Vanmiddag moest ze weer eens bekapt worden, de eigenaresse had het achterbeen al een tijdje vast, niets aan het handje, merrie stond er rustig bij. En ineens trekt ze haar been los, en haalt daarna echt vol uit met 2 benen, recht in het gezicht van de eigenaresse..... Neus waarschijnlijk gebroken, en een heleboel tanden kwijt.....
Ze heeft gelijk gebeld om een afspraak bij de slager te maken.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:08

pfff lekker...
en als het beestje echt zo onbetrouwbaar is, is het misschien wel beter dat er een einde aan komt...

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:09

Zo levensgevaarlijk beestje dan vanaf de geboorte. Lijkt me verschrikkelijk als je een paard met zo'n karakter treft. Het is nooit leuk om je paard naar de slager te brengen, maar bij dit paard is het waarschijnlijk de enige oplossing. Wens haar toch maar veel beterschap en sterkte.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:10

jeetje zeg...ja beter voor de eigenaar en beter voor het paard..
heb vroeger ook zo'n paard gekend, bleek dus uiteindelijk een tumor in het hoofd te hebben.....

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:11

wat een rotverhaal zeg :/

Maar waarschijnlijk wel de beste oplossing, klinkt niet echt alsof de merrie materiaal is voor een heropvoedingskamp :/

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:14

Echt rottig ja Scheve mond
Wel zielig dat die naar de slager moet, maar dat is gewoon niet normaal
wat de merrie doet!!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:14

He getver, zo te horen zou zo'n kamp niet echt helpen, het is mischien maar beter zo, voordat ze nog meer aanricht. Scheve mond

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:15

Ik denk ook dat dit de beste oplossing is... Misschien is er wel een reden voor dat ze zo doet (tumor in het hoofd bijv. zoals ellepel als zegt), maar daar is dan toch ook niets aan te doen denk ik.
Zo'n paard kan je nooit meer kwijt, is een gevaar voor alles en iedereen om zich heen... dan blijft er maar een oplossing over...
Wens haar ook van mij maar sterkte en beterschap, want het zal toch niet gemakkelijk voor haar zijn.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:17

Jammer dat dit nog heeft moeten gebeuren. Heb medelijden met die eigenaresse. Eerlijk gezegd had ik een onbetrouwbare knol er al eerder uitgegooid

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:18

Gatverdamme zeg,
veel beterschap voor de eigenaresse en ook veel sterkte...
Want ook al is het een rotknol, ze zal wel heel gek mee zijn anders had ze het niet zo lang geprobeerd.

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:23

Wat rot voor haar zeg, het zal niet makkelijk zijn dat je je paard naar de slager moet brengen, maar ja...als het gewoon een gevaar is voor jezelf en de rest is er waarschijnlijk geen andere oplossing.

Wens haar maar beterschap Ach gut

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:25

dit verhaal is een triest voorbeeld van wat ik altijd voor ogen heb als mensen met een merrie met streken willen gaan fokken, omdat ze voor niets anders meer kan gebruikt worden. karakter is erfelijk, en aan een heel moeilijk beestje kan een boel bijgesleuteld worden, maar lang niet alles.
daar sta je dan, met je inzet van jaren. één hoop verdriet...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 13:33

Ze heeft het inderdaad 4 jaar lang geprobeerd, hoewel haar al vaker verteld is dat beest weg te brengen.
De merrie is overigens helemaal nagekeken, problemen met de hormonen zijn uitgesloten, pijn waar dan ook is uitgesloten, en het lijkt me sterk dat zo'n beest al met een tumor wordt geboren. Als veulen was ze al onhandelbaar, je moest ogen in de achterhoofd hebben, anders hing sprong ze in je nek.
Bij dit paard was het ook nog het probleem dat ze verder onwijs koel in de kop was, nergens van onder de indruk.

Het is overigens echt een bloedmooi paard, uit een hele mooie lijn, misschien cru gezegd, maar als ze dat niet was geweest, weet ik zeker dat ze al een stuk eerder in de frikandellen had gezeten....

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:34

Erg zeg. Maar wel het beste voor beestje en eigenaar.
Alvast veel sterkte voor haar!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:47

Misschien jammer, maar als het echt zo'n verschrikkelijke hufterige rotbok is heb ik geen medelijden.

Ondanks dat wens ik de eigenaar toch sterte met deze beslissing(en haar verwondingen natuurlijk).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:54

Sja, ze heeft weinig keuze zo he. Als ze het dier verkoopt, gaat ze de handel in, en gebeuren er wellicht nog wel meer ongelukken met mensen. DAt kun je niet maken. dus dit is denk ik de beste optie.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:54

Oh wat erg voor dat meisje dat hara tanden eruit ijn en eengebroken neus!
Erg vervelend als zo'n beest zo'n vervelend karakter heeft! Maar als dit vaker is gebeurd is het misschien maar beter dat ze naar de paardenhemel gaat Schijnheilig

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 13:57

Desiree schreef:
Sja, ze heeft weinig keuze zo he. Als ze het dier verkoopt, gaat ze de handel in, en gebeuren er wellicht nog wel meer ongelukken met mensen. DAt kun je niet maken. dus dit is denk ik de beste optie.


Het dier stond inderdaad te koop.... Het ging de laatste tijd zo goed, zowel onder het zadel als in de omgang. Maar na dit incident weet ze toch dat ze nooit te vertrouwen zal zijn, en ze wil niet op haar geweten hebben dat die merrie iemand anders doodschopt.

Enne... Inkie, een meisje is het al lang niet meer, het gaat om een vrouw van halverwege dertig, die al haar hele leven tussen de paarden zit.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:03

Tjees altijd erg dit soort verhalen........ maargoed de enige juiste beslissing is gemaakt.......... sterkte voor mevrouw Haha!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:37

jeetje wat een triest verhaal,
natuurlijk erg voor de eigenaresse.lijkt me niet niks,
een onhandelbaar paard hebbe,
toch wel een goede beslissing..

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:51

van die paarden hebben we wel eens op stal gehad
gewoonweg levensgevaarlijk!!
maar lopen dat ze konden
maar als het dan 1 keer te laat is gaan ze wel naar de slacht lopen of niet
(niet dat ze bij ons op stal blijven tot ze een misser hebben maar het is een handels stal en daar komen we die **** paarden wel eens tegen)
Hopelijk is er niet teveel mis met die vrouw en ik hoop dat ze weer helemaal hersteld Lachen
jammer van zo'n paard maar soms kan het niet anders Boos!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:53

Pff gatverdamme zeg, je zal idd maar zo'n paard treffen..
Waarschijnlijk het beste voor het paard zelf..
Heel veel beterschap gewenst voor de eigenaresse, pff dat zal behoorlijk pijnlijk zijn geweest..

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:56

Juiste beslissing Lachen.

Als ik het goed begrijp is de merrie als van jongs af aan bij dezelfde eigenaar, dus die zal goed weten hoe het paard in elkaar zit Lachen. Hoe oud is de merrie nu? Jaar of 5?

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:57

jak, krijg helemaal de rillingen. ik hoop dat het met de eigenaresse goedkomt..

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:03

Verdorie wat erg voor die vrouw!
Mijn man had zo een paard allang weggebracht! Wat een paard zeg,die tapt dus echt het licht uit de ogen!!!
Ik ben heel erg nieuwschierig hoe het met haar gezicht gaat!
Wens haar maar heel veel sterkte,en wat het paard betreft is het de beste oplossing voor er nog meer ongelukken gebeuren!