Hebben jullie dat ook weleens?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Hebben jullie dat ook weleens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 21:22

Nou,

Hebben jullie dat ook weleens dat je paard/pony boos op je is? Schijnheilig Haha!
Nou ik wel ...

Ik was best wel laat dus hij had ook laat voer gehad...
Mijn band was lek en moest dus gaan lopen : 1 uur!
De fiets past niet in de auto i.v.m. zoon gasding achterin.
Dus ik was laat bij mijn paard Moreno.
En toen hij eenmaal op de poetsplaats stond was hij hélemaal niet knuffelbaar en duwde me weg...
En was met rijden ook niet zo braaf...

Ik vond het wel grappig om een keer mee te maken....
En vooral hoe hij dat probeerde duidelijk te maken! *LOL*

Hebben jullie dat ook weleens?

Vertel...Vertel...

Groetjes Richelle

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:25

Als ik eens een dagje niet heb kunnen komen,dan kijkt ze me verdacht verontwaardigd aan.... Tong uitsteken

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 21:28

KellyenXena schreef:
Als ik eens een dagje niet heb kunnen komen,dan kijkt ze me verdacht verontwaardigd aan.... Tong uitsteken


Haha, ook zoiets...
Echt zo van : Tss.. Dat je dat mij hebt kunnen aan doen!
Weetje wel wie ik ben... Tong uitsteken

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:31

Hahaha, geloof niet dat Treasure ooit boos op me geweest is. Af en toe heeft ze wel van die momenten dat ze opeens beseft dat ze een merrie is en dus doet ze een poging tot merrie-gedrag maar als je d'r even uitlacht en op d'r knottert dat ze d'r niks van bakt kijkt ze weer even lief OK dan!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:42

Par is weleens erg boos op me....ook weleens tijden het rijden Haha!
Als ik iets moeilijks aan haar vraag en ze zou het liefst gewoon wegrennen om er maar vanaf te zijn, en ik hou haar in en vraag het opnieuw.
Dan zie je haar gewoon boos worden, het is niet erg en het is zo weer over, maar ze wil het gewoon zo graag goed doen dat ze dan echt geirriteert is.

Als ze vast moet staan aan stal en ik aan de andere kant sta te kletsen, dan gaat haar bovenlip etteren, die wordt lang, ze kijkt ietwat boos en stelt zich verschrikkelijk aan, want weet je wel niet hoe lang zij daar al staat?

Als ik aan kom en haar niet meteen uit de paddock haal, of eerst Nicky aai, of als tweede Nicky aai, of ook maar naar Nicky kijk, of haar aai, me omdraai en wegloop om uit te mestten.
Allemaal heel erg goede redenen om eff boos op je baasje te worden toch?

En dan ben ik nog ene keer 3 weken op vakantie geweest.....nou toen was het hek van de dam.....mevrouw heeft me een week!!!! niet aangekeken.
Niet knuffelen, niet luisteren, dwars en eigenwijs doen, kortom ik was dood verklaart Tong uitsteken

Maar Par is sowieso snel beledigt...het dringt ook nog niet tot haar door dat ze een haflinger is....haflinger mannen zijn ook neit goed genoeg voor haar...fjorden ook niet Haha!
Ze heeft wel een hele stoere halve quarter ontdekt op stal, die past wel bij haar.
Alheowel bij haar KWPNer achtige looks en grootte van 1.80 eigenlijk gewoon een soort super KWPNer hengst van 2.00 schoft hoogte Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:53

Toscar was zo'n eigenwijs ding, als die boos was, nam hij niks aan, kon je hem een appel voorhouden, nam hij niet aan, gooide je hem in zijn voerbak, at hij hem pas op als ik uit beeld was...

Mabel is zo'n knuffelkont, en ik mag alles bij haar doen. Maar bij de hoefsmid werd ze wat ongeduldig, en hij gaf haar een por. Helemaal over de zeik,... naderhand liep hij langs, oren in der nek. Dus hij wou haar aaien, hoofd naar achteren en ze liet het niet toe.
Nou is ze regelmatiger zo eenkennig, maar die reactie toen, was echt geweldig om te zien Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:57

Ethelate schreef:
Toscar was zo'n eigenwijs ding, als die boos was, nam hij niks aan, kon je hem een appel voorhouden, nam hij niet aan, gooide je hem in zijn voerbak, at hij hem pas op als ik uit beeld was...



Een haflinger he Knipoog

Doet me er aan denken dat ik verleden keer Par een wormenkuur gaf...ze was er zo boos om dat ze demonstratief haar hoofd wegdraaide toen ik met de appel achteraf aankwam...en gewoon niet aannemen.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:38

Van de week nog. Mijn bijrijdpaard ( Haflinger ) had absoluut geen zin om te lopen........ja wou ie wel, maar dan terug. Scheve mond Oren in de nek en als ik hem aanspoorde of een tikje gaf met een zweepje begon ie te bokken en te stijgeren tijdens een buitenrit. Scheve mond Meestal doet ie dit als ie in de weide aan het werk moet en dan vooral bij de stalingang en uitgang van de weide.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:49

Jordy is alleen boos als ik eerst een ander paard aai Haha!

Jarengo

Berichten: 16
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Rijswijk (zh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 02:43

dat ken ik ook!!ik was eens een week ziek en toen ik weer op stal kwam lagen zijn oren in zijn bek en ging knarsen tanden en hij heeft me 3 dagen niet aangekeken!! Scheve mond maar daarna weer even lief zoals altijd Lovers

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 04:54

Maikel is niet zo snel boos, hij is zelfs nog blij als hij een wormenkuur of vitaminespuit krijgt!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 04:55

Supertje schreef:
Jordy is alleen boos als ik eerst een ander paard aai Haha!


Dat heeft Maikel ook wel maar dan is hij boos op het andere paard! Ik heb dagen dat ik een pony van vrienden rij. Als ik die eerst doe en ik zet hem terug dan bijt Maikel hem eerst in zijn billen en loopt er met zijn oren in zijn nek achter aan.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:31

Als ik een weekje op vakantie ga, en dan er weer eens aankom. Normaal gesproken hinnikt hij altijd naar me, maar na die vakantie niet. Voel me dan zo schuldig Haha! Duurt twee dagen, is het weerover Lovers

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:57

Als ik idd een dag niet kom kan Jumbo daarna erg zuur zijn.
Waar hij zich ook nog wel eens woedend om kan maken is als ik bv. bij hem de deken eraf haal en dan bij de buurvrouw de deken eraf haal en wegloop. Normaal gaan ze altijd samen naar de wei, dus als ik bij hun beiden in stal ben geweest en ze gaan de wei niet op kan hij aardig pissed kijken Haha!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:29

al krijgen mijn paarden niet smiddags eten en kom ik pas laat in de avond aan,dan zijn ze nog blij om me te zien.(of het eten dan)

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:32

Falcon is eigenlijk nooit boos op me.....
Naja echt boos..... Soms kijkt ie me niet aan als ik een dagje heb overgeslagen! Maar als ik een week op vakantie ga dan is ie niet boos op me Verward

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 12:19

Haha, Paarden toch...
Soms kunnen ze toch zó verwaand doen Haha!

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:20

ik verzorg een hele lieve ezel Haha! (is weer is wat anders dan een paard) en zij is eigenlijk bijna nooit boos op me. als ik eraan kom is ze altijd wel blij en balkt ze (bijna) altijd naar me Lovers

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:05

Pasja schreef:
Haha, Paarden toch...
Soms kunnen ze toch zó verwaand doen Haha!


Tja, niet voor niets edele dieren he? Knipoog
Nu is bij mij gelijk het kwartje gevallen waar dat vandaan komt.

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:21

Als ik aankom en ik kom niet binnen 5 minuten naar het hek van de paddock toe wordt ik al 'teruggeroepen' door Staar en als ik bij het hek ben ik waag het om als eerst Robbie te aaien en dan pas hem dan krijgt Robbie een trap en weigert hij geaaid te worden Schijnheilig

Als ik hem dan binnen heb gehaald en ga poetsen 'ontdooit' hij wel na 5 minuutjes Haha!

Ook als ik les heb ofzo en ik moet hem even aanpakken, dan is ie echt beledigd, arme Staar Ach gut (hij heeft echt een veel te groot ego Schijnheilig )

GingerMorgan

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:44

Het was d8 ik vorig jaar zomer. Ik kwam echt elke dag maar toen ging ik 2 weken op vakantie en ik kwam terug en mevrouw was boos. Ze komt altijd heel vrolijk aanrennen als je haar roept ( ze stond in de wei ) maar nu.. nee hoor. Ik dus de wei in en ik was dichtbij en ze draait zo haar kont naar me toe. Niet kwaad bedoelt hoor want ze trapt niet maar echt zo van ja nu hoeft t ook niet meer!
Maar ik kon t weer goed maken met een paar appeltjes! Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:33

Als ik aan Bas zn oren kom, wat hij niet leuk vindt omdat hij daar luizen heeft, is hij erg boos en wil daarna niets meer van me weten. Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden maar soms moet het wel, bv als ik heb moet behandelen ervoor.
Als ik dan de stal uitga en weer terugkom, draait hij zich om, duwt zn hoofd tegen de muur en kont naar mij gericht. En denk maar niet dat ik hem daarna nog normaal kan pakken. Hij staat in een best grote stal dus als ik hem bv van links wil benaderen draait hij zn kont gewoonnaar links toe.
Hij is dan beledigd, gepikeerd en draait zich pas weer naar me toe als ik iets lekker voor hem heb, en dan nog is het lekkers pakken en gauw weer omdraaien

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:48

Kane kan heel boos doen als ik met een ander paard sta te knuffen.. Gelukkig wordt hij altijd boos op het andere paard en komt dan snel naar me toe voor een wortel Lachen Verder is Kane altijd vrolijk

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:47

dat ken ik helaas
als ik op stal kom dan is het normaal dat ikd e bovenklep open doe en haar een kus geef
doen we al sins ik haar ken (lekker pennyachtig Tong uitsteken )
maar als ik dat vergeet Bloos! wat een sagarijn dan...
niet normaal ik mag haar beentjes niet poetsen ze wil niet lopen niet rijden niks.. Frusty
arrogantie op het hoogst Clown
dus ben ik evrplicht elke dag
koeszz koeszzz paola te roepen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:02

arzu is ook wel eens boos op me, dan wil ik niet haar landje in, maar zij wil niet naar mij toe komen, dan sta ik haar te roepen enzo. dan kotm ze gewoon niet, en gaat banketstaaf met der kont nara me toe staan,
als ik dan boos wegloop, dan komt ze wel opeens aangerend!!!