Weer bij Sheryl geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Weer bij Sheryl geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-01 14:32

Vanmorgen voor de tweede keer bij Sheryl wezen kijken, met Sonja als onpartijdig persoon erbij. Helaas zat nog een keer rijden er niet in, omdat de bak knoerthard was. We hebben haar wel even zien lopen op de weg, Sonja heeft even goed naar de benen en de rug gekeken. We konden niets geks ontdekken, het enige nadeel is dat er erg weinig bespiering op zit. Het werken zal dus langzaam opgebouwd moeten worden, maar dat overleef ik wel!

Waarschijnlijk ga ik morgen een bod doen, op voorwaarde dat ze goedgekeurd wordt.

Zodra ik wat meer weet volgen we fotos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:03

Het is een mooie pony, echt een sjiek beestje. Vriendelijk naar mensen toe, erg mooi gebouwd. Goede benen, alleen de zorg voor de hoeven had tien keer beter gekund. Maar een goede smid heeft 'm met een keertje of twee, drie, weer netjes op de hoefjes.
Het beenwerk is mooi en droog, stevige gewrichten zonder vocht.
Enigste nadeeltje is inderdaad dat de pony nog erg weinig gewerkt heeft, dus heel weinig spieren heeft. Miran zal het werk echt heel rustig op moeten gaan bouwen, net als bij een jong paardje.
Groot voordeel van dit diertje is het gangwerk. Erg goede draf. Vind ik heel belangrijk, omdat veel Haflingers wat "steken" met de voorbenen en dat rijdt belabbert (en ziet er niet uit). Maar deze heeft echt een superdraf!
Jammer dat de IBOP van het Haflingerstamboek niks voorstelt..... anders had ze daar heel leuk kunnen gaan scoren....

Ik ben benieuwd wanneer ze komt Miran, ze komt die keuring wel door!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:14

Succes ermee, joh! hopen dat je d'r krijgt!! Knipoog

-xxx-
Sanne

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-01 19:22

Ik ga morgen een bod doen. Met een beetje mazzel heeft Leonardo (van Sonja) volgende week een nieuwe buurvrouw. Ze is zo leuk Lovers

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 19:24

wat leuk!! veel sucses!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 09:05

Ik zal voor je duimen dat ze goedgekeurd wordt!
Ik heb zelf ooit op een pas ingereden haflinger gereden, echt een superbeestje, liep heel soepel, ook van die fijne gangen zoals Sonja beschreef.
Haflingers mogen dan wat eigenwijs zijn, ik vind het echt een heel leuk ras.
Zelf wacht ik nu de keuring af van het paardje dat ik wil kopen, dus ik duim meteen ook voor jou, en nog wat anderen hier op Bokt in dezelfde situatie!
Sterkte met dat irritante gevoel dat men 'ongeduldig' noemt }> ...
Hopelijk gaan we allemaal supergelukkig het nieuwe jaar in!