Einde verhaal... ik stop met rijden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Einde verhaal... ik stop met rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 13:10

Het valt me allemaal wel zwaar, maar het kan niet anders.

Ik loop al jarenlang ziekenhuis in, ziekenhuis uit met mijn rug. Acht jaar geleden ben ik al aan een hernia geopereerd, maar dat heeft weinig geholpen. Een half jaar rolstoel, veel pijn, veel revalideren. En waarvoor?
Nu acht jaar later zit ik weer met een hernia te kijken.

Voorheen werd ik weggestuurd met een zak pijnstillers of een "het zit tussen je oren, leer er maar mee leven".
Maar goed, vandaag dus voor de zoveelste keer foto's laten maken en het volgende is er aan de hand:

Mijn onderste vier ruggenwervels staan scheef. Daar weer de onderste van zit los en verdrukt een tussenwervelschijf. De hele zooi is gaan ontsteken, en nu blijken er ook haarscheurtjes in het membraam van de tussenwervelschijf te zitten. Tevens zitten er zenuwen knel, waardoor mijn benen er af en toe gewoon mee ophouden of mijn nek blokkeert.

Een operatie is haast onvermijdelijk, ze willen een blok om mijn wervels gaan zetten waardoor het hele zootje recht blijft zitten. Dit betekent wel dat ik het zeker komende jaar uit de running ben, misschien nog wel langer.

Ik mocht ook gaan voor Plan B, iets wat me al zo vaak eerder is verteld, maar ik was te eigenwijs om te luisteren... niet meer rijden dus, en alleen maar gecontroleerd bewegen. Dat zou mogelijk een operatie kunnen voorkomen. Veel rust, veel oefeningen en veel langs de zijlijn toekijken hoe anderen dus op mijn paardje rondhobbelen... Verdrietig

Silly wordt gedekt, of doorgereden door mijn vriendin Marieke.

Saar wordt ook gewoon doorgereden, door degene die me er al een tijd mee helpt (Julia).

Dit is echt heel erg, maar ik heb wel ingezien dat ik misschien wel te lang eigenwijs ben geweest en ik nu een keer aan mijn gezondheid moet denken. Ik ben die constante pijn zo zat!

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:15

Pff dat is echt zwaar naadje zeg. Het lijkt me verschrikkelijk om te beslissen, maarja je moet toch voor jezelf kiezen als het echt zo ernstig is. Is mennen ook te zwaar voor je rug? Anders kun je dat altijd nog in overweging nemen. Succes ermee!!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:16

Jeetje, ik schrik me een bult. Het was je vorig jaar in elk geval niet aan te zien dat je last hebt van rugpijn. Je was de laatste tijd nog wel zo enthousiast over het rijden als ik sommige van je berichtjes las. Als je je liet opereren zou je dan wel weer mogen rijden?

Luck
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:16

wat erg allemaal!! maar stel dat je alsnog voor de operatie kiest, zou je dan weer kunnen rijden? en als je niet voor de operatie nu kiest, is het uiteindelij dan niet zo dat je later alsnog geopereerd moet worden? maar je kan toch nog wel gewoon andere dingen met je paardje blijven doen?
iig heel veel sterkte!
x sanne

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:17

Missouri,wat een beslissing zeg waar je voor staat!
Ik vind het echt verschrikkelijk voor je,maar je eigen gezondheid gaat natuurlijk wel voor alles!
Ik weet niet goed wat ik zeggen moet,en kan je alleen maar heel erg veel sterkte wensen!
Heel veel liefs en een dikke knuffel van Lundi voor jou!
-xxxx-

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 13:26

petraaken schreef:
Jeetje, ik schrik me een bult. Het was je vorig jaar in elk geval niet aan te zien dat je last hebt van rugpijn. Je was de laatste tijd nog wel zo enthousiast over het rijden als ik sommige van je berichtjes las. Als je je liet opereren zou je dan wel weer mogen rijden?


Pijnstillers doen wonderen Knipoog

Als ik zou kiezen voor een operatie zou ik volgens de experts weer een 8 tot 10 maanden in een rolstoel moeten zitten, en daarna sowieso nog een half jaar tot een jaar rustig aan moeten doen.

Ik baal er zo van! Het rijden ging super, zowel met Saar als met Silly. Maar ik ben gewoon stom geweest, ik had eerder rustig aan moeten doen. Ach, als hadden komt...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:26

Dit is inderdaad verschrikkelijk balen zeg!! Heel veel sterkte in ieder geval, dat kan je vast wel gebruiken.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:28

Wat een zware beslissing.

Veel sterkte en beterschap toegewenst.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:29

oh! ik ken het,ik zit zo'n beetje met het zelfde probleem!!
(geen hernia,maar kapotte wervels)
ja,je verstand zegt het een,en je hartje zegt dan toch weer heel iets anders hé?!
sterkte!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:31

Jeetje dat zal een ontzettend moeilijke beslissing zijn! Maar ik denk dat het idd verstandig is om voor je gezondheid te kiezen. Gelukkig kun je met sil gaan fokken. En heb je voor saar ook iemand. Het blijft moeilijk maar op de lange termijn denk ik wel het verstandigst. Heel veel sterkte en beterschap toegewenst. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen waardoor je in de toekomst misschien wel weer kunt gaan rijden.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:42

Ik schrik van je bericht, ik ken je natuurlijk van vroeger en door je berichten hier op bokt leek het allemaal super te gaan met het rijden. Lijkt me echt vreselijk om zoiets mee te maken. Heel veel sterkte en ik hoop ook dat je in de toekomst weer kunt gaan rijden!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:44

Dit is zeker geen leuk nieuws!
Het lijkt me een moeilijk voor je, voor iedereen die verknocht ik aan paarden en rijden natuurlijk.

Misschien als we met zn allen voor je duimen dat je in de toekomst weer te paard kan. Sterkte!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:45

Je bent de beslissing nu al een tijdje voor je uit aan het schuiven, vooral ook omdat je het heel moeilijk vind om de merries, met name Silly aan anderen over te laten en omdat je het vervelend voor mij vind dat Saar nu weer niet kan worden uitgebracht.
Maar zoals jullie met haar bezig geweest zijn de afgelopen maanden en de manier waarop Saarke er nu uitziet en loopt, met zoveel plezier en ontspanning, kan het wedstrijd gebeuren nog wel even wachten.
Nu eerst aan jezelf en je toekomst denken, niet meer met die onzekerheid blijven doorlopen.
Leven zonder pijn, dat is belangrijker en als je daar een tijdje voor moet afzien, het is niet anders.
Per slot kan het alleen maar beter worden dan je de laatste tijd hebt meegemaakt.
Sterkte en reken er maar op dat ik je kom lastig vallen in dat ziekenhuis Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:46

Nou, ik zit echt even met opengevallen mond te lezen, ik moet het geloof ik even rustig verwerken.
Sterkte!

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:55

Wow, dat is een hele moeilijke beslissing!
Ik hoop dat het de goede voor je is. Zodat je meer zonder pijn kan leven.
Heel veel sterkte! Ik vind het knap van je, hoe moeilijk het ook is je kiest nu voor jezelf! OK dan!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:55

Ik kan het ook nog niet echt geloven. Silly wordt dus wat eerder moeder dan je zelf gerekend had. Kan je niet iemand vinden die haar wilt verder rijden (ABOP testje laten afleggen?). Nu maar hopen dat je een hengst naar je keuze vindt. Met misschien een eerste premie veulen (en misschien bij een geslaagde ABOP test heb je dan zo een keur merrie) Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:02

Wat naar voor je meid. Ik hoop dat je met rust en goede doktersbegeleiding toch in de toekomst wat minder pijn zult hebben. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:10

Jeetje wat naar voor je! Heel veel sterkte!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:18

Jeetje ik schrik wel een beetje van je berichtje.. je had al laten weten dat je rug niet erg fantastisch ging, maar zo slecht..
Is niet niks, ik hoop voor je dat je nu wel minder of liever geen pijn meer gaat krijgen..
Sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:21

Pffff, ik zou het me niet kunnen voorstellen. zou hete cht een ramp vinden, maar ja, je moet natuurlijk ook aan jezef denken! Maar ik vind het echt heel erg l*llig voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:23

Bah, wat een naar bericht, ben er gewoon stil van Scheve mond
Sterkte.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:24

Getver! Dus toch.

Hou je taai.
Ik zal aan je denken als ik weer eens mezelf voorbij loop en het niet zover laten komen....

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:29

Jeetje, dit lijkt me echt een supermoeilijke beslissing om te moeten maken! Heel veel sterkte!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:29

Lovely schreef:
Nou, ik zit echt even met opengevallen mond te lezen, ik moet het geloof ik even rustig verwerken.
Sterkte!


Ik ook,... Mijn hart heeft even een paar slagen gemist toen ik dit las,...

Reken maar dat ik samen met Sarabande naast je bed zal zitten hoor !

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:32

hey missouri

ik schrik ervan.
ik weet al heel lang dat je last had van je rug maar dat het nu al zo erg is dat wist ik niet .

vind het echt heel erg voor je en ik hoop dat je in de toekomst mischien tog ooit zelf nog eens van je paardje kan genieten.

heel veel sterkte meid en ik bel je van de week wel ff ok

liefs