Mijn manege gaat dicht...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Mijn manege gaat dicht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 19:19

Mijn manege gaat sluiten. Er komt een nieuwe eigenaar die er alleen maar een pension stal van wil gaan maken.
Ik kreeg het donderdag 1 april al te horen op school, maar dat geloofde ik niet. Ik dacht dat het een grap was. Nu kregen we vandaag deze brief:

Beste klanten,

Het heeft ons, na 30 jaar trouwe dienst, veel moeite gekost om het volgende te besluiten.

Op 18 juli a.s. stopt Manege Reigersburgh met het geven van manege lessen.

Tot die datum blijft alles zoals nu, d.w.z. het lesrooster voor manegepaarden/pony's en de eigen paarden/pony's zal tot en met zondag 18 juli a.s. niet veranderen!

Na de zomervakantieweken zal Manege Reigersburgh m.i.v. maandag 16 augustus feitelijk een pensionstal zijn. Daarbij wordt alleen nog aan de pensiongasten les aangeboden.
De foyer zal tijdens de lesperioden beschikbaar zijn en is de bar ook geopend.

Deze ingrijpende beslissing heeft ons veel kopzorg bezorgd, maar onze gezondheid alsmede de tijd die ons nog rest is daarbij doorslaggevend.

Wij kunnen ons goed voorstellen dat U zich afvraagt 'hoe dat nu verder moet' na de zomer 2004.
Voor vragen kunt U als altijd ook nu bij ons terecht.
U kunt er verzekerd van zijn dat wij de overgang van Manege naar Pensionbedrijf voor onze klanten zo zorgvuldig mogelijk zullen laten verlopen.

A.J. van der Breggen


Ik ben echt zo verdrietig... Van sommige paarden weet je bijna zeker dat ze naar de slacht moeten, omdat ze zo oud zijn. Eentje heeft ook kanker. Wie wil er nou een pony van in de 20 met een tumor? Gelukkig is mijn lieveling jong en heeft ze veel kans op een goed baasje. Maar dat neemt niet weg dat het erg is.

Een ander probleem is waar ik nou kan rijden. Hier in de buurt zijn verder geen leuke maneges. En mijn ouders zitten er niet op te wachten om me telkens naar omliggende steden te brengen.

Sorry maar ik moest het even kwijt...
Laatst bijgewerkt door Alinda op 03-04-04 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:23


Diszle

Berichten: 1075
Geregistreerd: 13-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:28

wat erg voor je.... is bij ons in de buurt laatst ook gebeurt....
ik reed er niet...
maar heel veel andere kinderen wel...
en die zitten nu zonder
sterkte ermee

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:09

DICHT???????? Verdrietig
heb ik nog niks van gehoord...nou lekker dan....welke andere goede maneges hebben we dan nog in waddinxveen ik rijd nu bij bentwoud in boskoop maar kan me voorstellen dat dat voor vele te ver is...egt oliebol joh...dan zitten echt veel mensen zonder les ik ga eens even rondvragen op school wat mensen die daar rijden nu gaan doen Verward

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 20:12

Ik heb eerst op Bentwoud gereden, maar ben toen verhuisd en weggegaan. Ik had altijd mot met die instructrice (Wiljo).

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:15

Als je moeder je niet naar maneges wil brengen die ver weg zijn, kun je ook ervoor zorgen dat je toch op de manege kan blijven.

'Mam, ik moet naar een andere manege tenzij ik een eigen paard neem... Dus ehm... Doe die maar' Knipoog

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:18

Bentwoud is er idd wel. Maar is wel een manege die je moet liggen.
Zelf heb ik op Paardendal gereden, waar ik het naar mijn zin had. Maar dat heeft ook niet iedereen.
In ieder geval succes en sterkte met het zoeken naar een oplossing.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:40

mijn manege is ook dicht gegaan en de paarden en pony's zijn naar een handelaar gegaan.
het is echt niet leuk. ik heb het geluk dat ik een leuke en goeie manege gevonden heb, en een paardje wat ik ga kopen, ik hoop dat de toekomst voor jou er ook zo leuk uitziet...

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:48

eej!
wacht nog ff af!
bij ons in de buurt ging er ook een manege dicht, wer dook een pensionstal. maar toen ze er achter kwamen dat er niet veel mensen met eigenpaarden in de buurt waren wordt het nu een manege!!!
nou afwachten dus!!!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:32

Hoop dat de manegepaarden een goed plekje krijgen en dat je ergens anders weer kunt lessen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:49

ik hoop dat de manege paarden dan een goed tehuis krijgen... veel sterkte met het zoeken van een andere manege...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:36

wat jammer zeg!
nu maar hopen dat je of een leuk verzorgpaardje vind of een andere leuke manege.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:46

Colitalover schreef:
Ik heb eerst op Bentwoud gereden, maar ben toen verhuisd en weggegaan. Ik had altijd mot met die instructrice (Wiljo).


die instructrice is er nu niet meer, ik heb nu een hele aardige, en er zijn er momenteel 2. wat ik wel jammer vind is dat ze zo vaak van paarden/pony's 'wisselen', er is een vast groepje manegepaarden/pony en voor de rest komen er steeds andere bij die dan na een paar maanden weer weg gaan. ook hebben ze vaak voor een paar maanden drachtige pony's op stal die dan meelopen in de lessen, tot ze moeetn veulenen, en dan gaan ze weg. opzich wel leuk, er is veel afwisseling, maar dan ken je een paardje net en dan gaat het opeens weg

maar verder vind ik het een toppie manege OK dan!

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:48

He bah, wat vervelend.
Ik hoop dat je een leuke andere manege vind of misschien een verzorgpaardje!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:49

Ik heb vroeger ook op reigersburgh gereden (future Lachen ) en ben toen naar bentwoud gegaan omdat ik de kwaliteit van de lessen op reigersburgh maar matig vond. Ik heb nu les van marjolein, die heeft een aantal jaar terug ook op reigersburgh les gegeven.

Je hebt in waddinxveen ook nog paardendal, waar ik persoonlijk nooit zou gaan rijden, en bentwoud is ook maar 15 min fietsen vanaf reigersburgh, misschien is dat een optie?

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:13

ja idd marjolein geeft wel leuk les he misser? k heb die jaren terug les van dr gehad op reigersburgh...ik mag gelukkig blijven, heb een eigen paard

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 14:50


anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:46

wat vervelend! ik moet er niet aan denken als die bij ons word gesloten!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:06

Staat future er eigenlijk nog? Dan wil ik m kopen Knipoog

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 21:12

Future is er nog...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:29

Daar ben ik ook ooit begonnen!
Nooit gedacht dat ze zouden gaan stoppen.
Al vond ik het kwalitatief wel STERK achteruitgegaan (de lessen, en de paarden ook) sinds ik er weg was gegaan. (Ben pas nog wezen kijken).
Bentwoud en Paardendal heb je idd.
Bij Paardendal is het minder luxe, maar wel leuke paarden en ze worden prima verzorgd. Ook geen binnenbak.
Heb ik ook jaren gereden.

Bentwout ken ik niet.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:36

Bentwoud is wel goedkoper qua lessen dat reigersburgh... toen ik er begon niet nu wel.