Clinic gereden *Nicolette van Lierop*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Clinic gereden *Nicolette van Lierop*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 08:40

Gisteren werd er op onze rijvereniging een clinic gehouden voor de landelijke ruiters. Die werd gegeven door Nicolette van Lierop, die na het lesgeven van 3x2 combinaties, zelf een demonstratie zou geven met Ferrolan.

's Morgens had ik Imker al mooi getoiletteerd. De avond ervoor had ik hem, samen met mijn schoonmoeder, bij de achterdeur gewassen, want je moet toch iets als je achter op stal geen warm water hebt Haha! .
Imker zag er dus picobello uit, was netjes ingebandageerd en zelfs zijn oren had ik uitgeschoren (naja, ikke... moest even hulptroepen inschakelen, want dat kreeg ik in mijn eentje niet voor elkaar Boos! ).

Het was redelijk druk op de club, ik schat dat er een man of 60 was. De eerste combinaties waren net aan het rijden en dankzij de headset was Nicolette goed te verstaan.
Imker en ik moesten samen met nog een L1-combinatie rijden.

Eenmaal in de ring was het wel effe slikken, met al die toeschouwers, want ik ben al helemaal niet zo'n held als mensen naar mij kijken. Imker voelde dat ook en ondernam een poging te gaan staan stuiteren... Daar had ik hem even, met behulp van Nicolette doorheen gereden en de les begon.

Ik moest heel veel schakelen in draf en mijn voltes steeds kleiner maken, zonder daarbij tempo te verliezen. In draf ging dat op een gegeven moment goed en toen de galop. Dat was toch andere koek, want Imker moest méér galopperen, maar niet harder. En dan de volte sluiten, zodat er een volte van 10 meter ontstond, die ik weer moest openen. MOEILIJK!

Even een stappauze ingelast, terwijl Nicolette verderging met de andere amazone.
Na het stappen, wat Imker nu met zijn neus over de grond wilde doen, zijn we aan het wijken geslagen en aan het schouderbinnenwaarts. Achterwaarts werd ook nog meegenomen en een ministukje travers in stap. De galop was nog niet helemaal recht, Imker wil graag zijn kont naar binnen gooien, dus moest ik ook schoudervoor in galop rijden.

Toen de 3 kwartier om waren, stond het zweet echt op mijn voorhoofd en Imker schuimde als een gek. Eén van de ponymeisjes wilde Imker maar al te graag droogstappen, dus kon ik mooi even langs de kant bijkomen.

De demonstratie van Nicolette was ook erg leuk en leerzaam om te zien. Ferrolan deed goed zijn best en was superlos in het lijf. Ik had gedacht dat hij wat gestroomlijnder was, maar hij was een beetje dikker als de doorsnee-dekhengst (hij zal wel goed te eten krijgen Vork ), maar Nicolette had hem super aan de hulpen.

Al met al een geslaagde dag, ik ben erg tevreden over mijn paardje!!! OK dan!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:54

FIjn dat het zo goed is gegaan! Is toch altijd leerzaam zo'n clinic. En idd met al die toeschouwers is het niet altijd ven makkelijk, maar wel erg leuk! Heb je ook nog foto's gemaakt?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 09:46

Foto's zijn er helaas niet gemaakt, maar mijn moeder heeft alles op film gezet, zodat ik nog eens goed kan bekijken hoe en wat verbeterd moet worden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:53

klinkt goed! Ik hoorde dat Wilma ook meereed, had graag komen kijken maar dat zat er niet in. Heb je nog echt andere dingen gehoord, of sloot dit wel aan bij je gewone lessen?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:58

leuk dat je mee kon rijden! heb je ook echt het idee dat je er veel vanopgestoken hebt of valt dat mee? heb je foto's?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 13:41

Lielle, Wilma reed idd mee, maar net na mij, dus ik heb er niet veel van gezien. Er zat nl. een pennyponymeisje op Imker en die moest ik dus even in de gaten houden.

Wat ik er vooral van op heb gestoken is, dat ik niet bang moet zijn als mensen naar mij kijken. Gister stonden er veeeeel mensen langs de kant, op een gegeven moment had ik niet eens meer door dat ze er waren. Dat was al een hele overwinning voor mij. Verder nog veel rijtechnische aanwijzingen gehad, waardoor ik Imker sneller voor het been kan krijgen en daardoor ook meer impuls krijg.

Ik heb alleen maar video-opnamen, en daarvan weet ik echt niet hoe ik die op de PC moet krijgen, helaas...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:10

Leuk hoor!! Goed van die video zeg, kan je mooi nog is nakijken als het ff niet allemaal meer lekker gaat! Echt super! OK dan!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:13

Lijkt me leuk om door haar les te krijgen. Een paar weken geleden ben ik bij haar op stal geweest, daar was toen ook een clinic, en een paar andere shows. (Ik reed niet mee hoor! Gewoon als toeschouwer Bloos ) Ik vond dat Nicollete heel goed kon uitleggen wat er aan de hand was, en toen ze zelf reed vertelde ze ook heel duidelijk wat ze deed. En Ferrolan...super!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 18:13

Ferrolan is een stoer paard, erg elastisch in het lijf, hij mag alleen wat kilootjes kwijt, maar daar schijnt Ferro ook bekend om te staan... Bloos

Nicolette pakt de koe bij de hoorns en kan je precies vertellen hoe en wat je moet doen, zodat je paard binnen notime (zelfs in die 3 kwartier) verbetert. Nu is het zaak om dit gevoel vast te houden.

Ik kende Nicolette helemaal niet, maar ik vind haar een erg sympathieke vrouw die weet waar ze mee bezig is OK dan! !

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:28

Leuk zeg! Het lijkt mij ook wel leuk om zulke clinics te rijden! Maar helaas zijn ze meestal niet in het Noorden van het land......

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:36

Wat leuk, goed dat je er nog wat van geleerd hebt! Daar zijn die clinics tenslotte voor. Ook handig dat je alles op band hebt. Lachen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:26

Klinkt echt super leuk, vind het echt jammer dat ik het niet redde om langs te komen.
Maar wel fijn dat je die angst overwonnen hebt Lachen Heb je ook veel aan op wedstrijd Knipoog

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:56

En ging het lekker? Jammer dat ik niet kon komen kijken. Ik had je graag willen zien. Was je moe geworden? Want ik heb gehoord dat nicolette je wel aanpakt Lachen

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:40

wat leuk... ik ben op zoek naar een geschikte clinic voor onze rijvereniging.
Misschien is dit wel iets.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:32

Leuk dat je het zo goed ging. Het klinkt alsof je er heel wat van hebt geleerd en allebei een leuk dag hebt gehad Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 13:51

Sando schreef:
wat leuk... ik ben op zoek naar een geschikte clinic voor onze rijvereniging.
Misschien is dit wel iets.


Nicolette is echt een aanrader. Je wordt flink aan het werk gezet, maar het resultaat mag er wezen!
Mocht je nog wat willen weten, kan ik je per PB wel eea aan details vertellen etc.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:41

wow, klinkt echt leuk... Je zal straks in je training ook heel veel aan die tips hebben . Lijkt mij ook eens leuk om van zo'n iemand een keer een clinic mee te rijden. Helaas is onze rijvereniging veel te klein ervoor om zoiets te organiseren, maar wellicht dat tyrza binnenkort het noorden weer opzoekt ...

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:09

Ik ben ook niet zo'n held als mensen staan te kijken, wordt ik altijd een beetje zenuwachtig van. Klinkt erg goed zo'n clinic!

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:43

Leuk om te lezen, zal een goede training zijn geweest! (niet om de laatste plaats voor jezelf, qua 'toeschouwers' training Knipoog )

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 17:14

Jep, ik denk dat ik in het vervolg lak heb aan alle toeschouwers en wat zij evt. van mij zullen denken. Alleen daarom is het al leuk om mee te doen!

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:15

Ik ga als het goed is, volgende maand ook een clinic rijden (voor het eerst met haar op pad). Het lijk tme gewoon een goede oefening, vreemd terrein, spannende dingen allemaal, maar er staat ook iemand om je er 'doorheen' te helpen.