Shet bevrijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Shet bevrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 20:08

Vandaag lekker naar de paarden toe, niet te vroeg, gisteravond wezen stappen en ik was nog best wel lam. Even lekker met Fenna buiten gereden, rustig stapritje door het dorp en bij een friettentje een slaatje en een broodje kroket gegeten (ik de kroket, Fenna het broodje).

Terug Zhanna nog even poetsen en Douwe (het veulen) er lekker omheen laten dartelen. Zie ik Zhanna ineens zeer geinteresseerd kijken naar de shetlanders die bij ons tegenover staan. Ik kijk met haar mee, zie ik er 1 bij die echt super raar aan het doen is. 1 achterbeentje optrekken, ermee hinken, erdoorheen zakken enz. In eerste instantie dacht ik aan kramp tot ik ineens zag dat het been in het draad vast zat! Dus ik gooi mijn borstel aan de kant en vlieg langs Huub (de eigenaar van mijn verzorgpaarden) af ons erf af naar die shetlanders. Daar is de omheining met stroomdraad gemaakt en er zijn ook nog eens 4 lijnen gespannen, dus niet zo makkelijk door heen te komen, maarja, ik moest toch naar die shet toe dus dan maar even risico lopen om een schok te krijgen, ga je niet dood aan Knipoog Nou, die shets zijn ook nog eens niks gewend dus dat beestje werd bijna panischer van mij in plaats van rustiger. Van voren op afgelopen zodat hij terug uit zou proberen te vluchten waardoor het draad minder strak zou komen. Toen ik hem te pakken had eerst even gekroeld om een beetje vertrouwen te wekken, daarna het achterbeentje vast gepakt terwijl ook nog van voren probeerde te voorkomen dat hij vluchtte. Draad eraf weten te wikkelen, hoor ik achter me: "is 'ie los?" Dat was Huub, die was meteen achter me aangekomen om te helpen! Die man is in de 70 maar springt dus wel nog even zo'n wei in! Gelukkig weet hij veel van afrastering zodat we deze samen weer konden herstellen om te voorkomen dat het dier er nogmaals in terrecht zou komen... Ondertussen stond Zhanna natuurlijk ongedurig met haar voet te schrapen Knipoog Tja, al met al toch een klein avondtuur, de eigenaar zal ons wel dankbaar zijn, als dat beestje de hele nacht zo gestaan had... Scheve mond

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:12

Ik zag die titel, en ik dacht, ow neej, niet nog zo'n penny-type die leuk denkt te zijn...
Maar nee, echt bevrijd Knipoog Goed hoor, zeker een gelukje dat Zhanna Knipoog het zag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:27

Pfff, ik had net gelezen over een verdwenen(gestolen?) Shet, dus eigenlijk net zo'n reaktie als Clitia (Penny-alarm!)

Goed dat je zo koelbloedig hebt gereageerd en ook super van Huub!
Voor allebei OK dan!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:31

Clitia schreef:
Ik zag die titel, en ik dacht, ow neej, niet nog zo'n penny-type die leuk denkt te zijn...
Maar nee, echt bevrijd Knipoog Goed hoor, zeker een gelukje dat Zhanna Knipoog het zag!

haha ja dat dacht ik dus ook maar idD gelukkig zag zhanna het Haha!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 12:45

Grappig dat de titel zo penny achtig over komt, had ik helemaal niet bij nagedacht Lachen Hoewel dit eigenlijk ook best wel een penny avontuur is, maar dan wel het juiste soort Knipoog

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:52

geef huub maar een klein presentje, en koop gelijk iets lekkers voor jezelf..
super wat je gedaan hebt, klonk penny achtig maar valt mee. hoe is het met de shet? nog open wondjes? zal wel goed komen.. toppie

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:55

goed dat je zo snel heb gereageerd.
Laatst gebeurde er ook zoiets met de tinker van de buren hij heeft echter prikkeldraad en dat paard stond zo te slaan en te trappen daty de veearts eerst moest komen om 'm te verdoven. been zag er niet best uit maar uiteindelijk heeft ze er weinig aan over gehouden

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:57

Clitia schreef:
Ik zag die titel, en ik dacht, ow neej, niet nog zo'n penny-type die leuk denkt te zijn...
Maar nee, echt bevrijd Knipoog Goed hoor, zeker een gelukje dat Zhanna Knipoog het zag!


*LOL* dat dacht ik dus ook toen ik de titel zag .. !

Maar inderdaad gelukkig dat je het zag .. en het diertje ook hebt kunnen helpen !

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:03

heeft die shet ff mazzel gehad dat jullie langs kwamen

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 13:11

Nadat het dier los was kon ik hem niet meer te pakken krijgen om te bekijken of het been in orde was. Het bloedde iig niet maar hij kreupelde er wel mee. Echt zonde hoor, dat die beestjes zo bang zijn, maar wordt ook niks mee gedaan dus ze zijn ook echt niks gewend.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:32

Bij de titel dacht ik precies hetzelfde als Clitia Tong uitsteken

Goed van je hoor! Maar goed dat je het zag.