Slechte les of.......????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Slechte les of.......????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 23:25

HoiHoi,

Jaja, dinsdag de beruchte les avond van Hedio en mij.
Dus ook deze dinsdagavond (23/3/2004) hup snel eten, omkleden en naar stal sjezen. Was een beetje onverspelbaar weer, maar goed, niks kon ons tegenhouden. Lekker gepoetst en opgezadeld, suikerklonte gegeven (jaja Hedio was vandaag jarig *LOL* ) en hupsakee de bak in. Zat net lekker en was lekker bezig met het rijden, okeej Hedio zat nogal vol met energie, maar dat kwam omdat t de afgelopen 4 dagen zulk slecht weer was dat er niks te doen viel. En jah hoor, emi mocht niet meer verder rijden in de les met Hedio van onze 'lieve' (meestal toch echt wel) instructrice. Ze vond het niet bepaald verantwoord om nog 15 min. door te rijden in de les (rijd met nog 1 iemand samen), niet voor mij en ook niet voor Hedio. Ze was bang dat ze me dan de volgende dag op zou kunnen vegen Verward

Mijn vraag aan jullie, kunnen ze dit nou toch zomaar maken?
Ik vind toch echt van niet. Heb je een goede reden als instructrice tegenover je klant, oke, maar wat voor geldige reden was dit nou weer? Of heb ik nu iets gemist? Ik, als baasje van Hedio, mag dan toch echt zelf wel bepalen of ik door wil gaan of niet, vind ik dan.

Nou ja, wat vinden jullie hier nou van??

Groetjes van een Verward Emi

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:30

Euh ja ik was er niet bij, hoe lang zat je er al op dan en waarom vroeg je niet aan haar waarom je toen al moest stoppen of heb je het niet in ieder geval met háár besproken ipv dat je over haar gaat roddelen op internet?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:35

Tja nu klinkt het alsof er eigenlijk geen reden was. Maar die zal er toch wel zijn?

Eigenlijk is het heel lief dat ze zo aan jou denkt. Maar de beslissing had bij jou moeten liggen denk ik.

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 23:52

Ik bedoel dit echt niet als roddelen over haar!!!
Ik heb altijd al een hele goede band met haar gehad en dat wil ik ook graag zo houden..
Ik ben alleen vrij teleurgesteld door deze actie van haar en had t ook nooit verwacht.
De reden is er wel degelijk...Hedio had te veel energie..dat voelde ik zelf ook wel en aangezien ik net een hele moeilijke periode achter de rug (vertrouwen kwijt, periode niet durven te rijden op Hedio) maar das allemaal allang achter de rug. Ik wil nu de problemen eens onder ogen komen en er niet meer telkens voor uit de weg gaan...maar zo geeft zij mij geen kans.
Ik ben mens genoeg om zelf aan te geven wanneer t genoeg is en ik er mee wil stoppen...maar op deze manier is er voor mij ook de lol van het lessen af..

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:58

Als zij die moeilijke periode samen met jou en je paard heeft meebeleefd, zal ze jullie nu waarschijnlijk alleen maar in bescherming willen nemen Lachen
Ik denk dat je het beter even persoonlijk aan haar had kunnen vragen, of dat je dat het beste alsnog even kunt doen...
zo op Bokt is toch voor niemand deze situatie te beoordelen, en bovendien gaat het er toch om wat háár reden was...
Wel fijn trouwens dat je door die moeilijke periode heen bent, ik denk dat je instructrice vandaag toch probeerde te voorkomen dat er opnieuw iets zou gebeuren waardoor jij weer een stukje vertrouwen in je paard verliest... Lachen

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 00:16

Jah daar kan ik me ook wel in vinden ja, maar na een jaar wordt t toch ook wel weer eens tijd om zelf de problemen aan te gaan pakken..??
Althans, dat is zoals ik het voel, maar ik ben haar heel dankbaar voor alles en ze doet ook ontzettend veel voor mij...
Misschien was ik vanaaf wel gewoon iets te fel in mijn reactie..
Zal morgen met haar erover gaan praten..

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:33

Ik ben het eens met wat jij zegt, het wordt misschien inderdaad nu eens tijd om de probleempjes aan te pakken. Misschien een idee om dit eens met haar te bespreken ? Lachen

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:10

yellowfish heeft gelijk... als je vind dat je de problemen moet aanpakken moet je haar er ook over inlichten zodat zei WEET dat je wilt proberen het optelossen met hedio...

als ze dat niet weet is het logische dat ze je in bescherming neemt Haha!
heel lief toch Haha!

veel succes Knipoog

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 18:13

ja dat vind ik ook, alleen Hedio is een apart geval en daar heb ik dus ook best veel hulp bij nodig, maar heb alleen het idee dat zij er niet echt achter staat dat ik dus anders wil gaan rijden....
Ik weet ook niet precies hoe ik haar dat duidelijk moet maken op een manier dat ze zich niet meteen aangevallen voelt..
Sjonge, als ik t zo bekijk, lijkt t net alsof Hedio helemaal mijn eigen paard niet is...:S

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 19:58

Nou,dat praten met haar hoeft dus ookal niet meer, want ze heeft me allemaal alweer goed duidelijk gemaakt (via een brief) dat het voorval mijn schuld was, omdat ik Hedio de dagen ervoor niet had gereden ofsow.
Nou....wat is hier jullie commentaar op??
Dit is toch niet normaal meer. Hedio is mijn eigen paard (met mijn eigen centjes betaald) dus mag ik ook zelf uitmaken wat ik met hem doe en niet en ze luistert dus nog geen eens eerst naar de achterliggende reden...sorrie maar dit moest er echt even uit...ik vind dit niet normaal!!

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:22

Sorry, snap dat het je dwars zit, maar volgens mij moet je dit toch écht met háár bespreken ipv naar onze mening te vragen. Wij kennen de hele situatie niet, dus kunnen hier eigenlijk niet over oordelen. Het komt een beetje op mij over dat ze toch het beste met je voor heeft, maar ik kan ook wel begrijpen dat dit voor jouw gevoel toch niet het beste is.
Nogmaals, probeer er gewoon rustig met haar over te praten en haar duidelijk te maken hoe jij erover denkt. Die brief was misschien niet zo netjes, maar ik geloof dat jij in eerste instantie ook niet zo heel netjes naar haar hebt gereageerd. Tuurlijk het is jouw paard, maar ik vind het wel logisch dat je instructrice zich ook om het welzijn van je paard bekommert. Dat is toch juist alleen maar goed. Er zijn immers zat mensen die niet juist met hun paard omgaan en dan kunnen zij wel voor het paard betalen, maar het blijft wel een levend dier (zeg niet dat jij zo bent hoor!!!).

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 17:17

Okeej dan, de boodschap is helemaal duidelijk.
Ik denk alleen niet dat het er in zit om eens rustig met haar er over te praten...er zijn deze week alleen nog maar meer frustraties ontstaan, niet alleen door dit hoor.
Die brief vind ik ook niet zo erg, want het schrijven van brieven over en weer doen we samen toch ook al weer een tijdje. Alleen het feit dat ze zich wel erg veel bemoeit met Hedio en mij..dat zit me enorm dwars.
Mijn vraag is dan ook eigenlijk of er meer mensen zijn die hier last van hebben en hoe zij ermee omgaan??

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:58

gewoon niet naar der luisteren dan em!! doen wat jij het beste vind voor Heed en jou en niet wat zij zegt wat moet/mag...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:13

dus oke.. je zit een kwartier op een paard, jou paard, wat 4 dagen heeft stil gestaan en dat is niet goed voor t paard? dus wil ze je geen les geven?
of begrijp ik het verkeerd.
volgens mij hoeft ze je toch alleen maar les te geven en niet je paard onderhanden te nemen?
zal wel aan mij liggen maar ik snap het niet helemaal.

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:17

degene die haar les geeft staat daar ook op stal en helpt emi vaak... en zo bemoeid ze zich ook nog al vaak met veel dingen die niet aan haar zijn... dit keer was het dus met les ze had eventjes voor de les gereden en toen kwam de instructice en die heeft waarschijnlijk gezegt dat ze maar moest stoppen die dag omdat het niet goed zou zijn voor haar en heed

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:49

nou jaaa zeg.. asjemenou.. t is toch haar paard?? tssss

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 20:36

He liesjuh!!!!!
Ja nou ja, zo is t idd zo ongeveer gegaan. Inmiddels heb ik afgelopen week weer les van haar gehad, dit keer een halfuurtje prive. Ook iets waar ik niet zoveel aan heb, want in 30 min. bereik je niet zoveel met Hedio, maar goed. Ik ben er zelf gewoon 15 min. eerder op gaan zitten om hem vast los te rijden en zo waar kwam zij dan ook opeens eerder les geven. Het ging echt super dit keer en dan is ze ook meteen zo super trots op mij en Hedio dat ze ons overlaat met dikke knuffels, hahaha. Dus heb dan 40 min. les gehad inplaats van 30 min. Dat is ook wel weer t voordeel van haar. Als t goed en lekker gaat dan gaan we nog even door met rijden....
Dus het van vorige week is zo wel weer een beetje vergeven en vergeten en weet je...als ik er zo over nadenk dan denk ik dat ze zich gewoon zorgen maakt om mij en Hedio en veel om ons geeft en ons alleen probeerde te beschermen tegen nog meer narigheid.
Eigenlijk super toch van haar....?