Ik weet het allemaal niet meer....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Ik weet het allemaal niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 21:25

Tja hier zit ik dan.... sprakeloos, radeloos, moedeloos en hulpeloos.
Ik zit al een hele tijd met enorm veel dingen in mijn maag en het blijft zich maar ophopen. Vooral op persoonlijk vlak zit het al een lange tijd steeds zo tegen dat elke keer als ik denk dat het niet meer erger kan het toch weer laat zien dat het wel weer erger kan.
Mijn toevlucht hieruit zijn mijn paarden Lesley, Tinkerbell en Unique. Maar omdat mijn leven zo in puin ligt om het zo maar te zeggen heb ik een keus moeten maken om iig een of twee paarden te verkopen. Ik heb toen de knoop doorgehakt en gekozen om lesley en tinkerbell te koop aan te bieden. Aangezien ik een ongeluk heb gehad waarvan de klachten blijven terug keren is het voor mij vrijwel onmogelijk om deze door te trainen. Lesley is een erg temperamentvol paard wat eigenlijk het liefst elke dag wil werken. Dus na veel nadenken heb ik toch de knoop door gehakt hem te verkopen. En deze beslissing heb ik ook gemaakt voor tinkerbell. Tinkerbell is een bloedmooi paard geworden en blijft zich nog steeds erg goed ontwikkelen maar niet het paard waar mijn vader mee wil fokken. Ik moest een keus maken. Dus koos ik voor unique. Van veulen afaan is zij al mijn favoriet geweest. Met name om haar fijne karakter en haar geweldige uitstraling daarnaast heb ik wel een hele speciale band met haar opgebouwd waarvan de meeste bokkers wel weten hoe dat is gekomen.
Maar nu heb ik net de telefoon op de haak gehangen, ik werd gebeld door iemand die unique al vaker heeft gezien en ook al geld voor haar heeft geboden. In eerste instatie zouden we het niet doen. Maar mijn vader wil er nu ineens wel mee accoord gaan. Kort gezegd wil dit zeggen dat ik binnenkort paardloos ben. En aangezien mijn leven op zich al niets meer was had ik nog de paarden om me daar aan vast te houden. Nu dit dreigt weg te vallen ben ik zo bang...
Want wat moet ik dan???
We hadden zulke mooie plannen gemaakt. Dit jaar zadelmak maken volgend jaar ster keuring een veulentje fokken etc.
Overigens ben ik ook bang dat de paarden niet goed terecht komen.



HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 09:27

Bedankt voor jullie lieve berichten. De andere paarden zijn nog niet verkocht. Er is vrijwel geen handel en het zijn paarden die echt voor de sport verkocht moeten worden. Er zijn wel mensen die ze voor recreatie willen hebben maar daar zijn ze eigenlijk net te temperamentvol voor. Ik vraag ze een nette prijs maar omdat ik nu weer ziek thuis zit heb ik voor deze week al weer 3 kopers af moeten zeggen. Dat ik van een paard afscheid moet nemen is al heel erg slikken. Lesley heb ik vanaf zijn 2 jaar dus nu inmiddels al weer 8 jaar. En ondanks alle tegenslagen die ik gehad heb was lesley een paard waar ik telkens zo weer kon opstappen en mee weg kon rijden. Zowel Tinkerbell als unique hebben we zelf gefokt dat brengt natuurlijk ook een band met zich mee. Maar unique tja dat is echt een verhaal apart bij de andere paarden kan ik nuchter blijven maar bij unique eigenlijk niet meer. Mijn vader is ook wel weg van haar maar als men blijft bieden snap ik ook wel dat hij haar toch wil verkopen ook omdat hij ziet dat het nog niet zo makkelijk is een goede ruiter te vinden voor de andere 2. Haar kopen is voor mij helaas geen optie. Het geld dat voor haar geboden is kan ik echt niet ophoesten zelfs de helft nog niet.
En ik weet zoals sjuimpje al aangeeft dat het ook weer andere mogelijkheden met zich mee brengt. Maar op dit moment is dat moeilijk om in te zien.
Overigens heb ik momenteel alleen lesley geadverteerd omdat het voor mij bijna niet te doen is om 2 paarden (dagelijks) goed door te blijven trainen. Ik had het eigenlijk zo bedacht dat ik het beste lesley als eerste kon verkopen. Die loopt nu weer aardig netjes op niveau en kan eigenlijk dan mooi meteen in het groene seizoen beginnen met de wedstrijden. Daarnaa kon ik tinkerbell weer doorrijden en adverteren en als die verkocht was kon ik me volledig gaan richten op unique. Longeren etc zadelmak maken enz. Het voordeel van een jong paard is dat je daar niet dagelijks op hoeft te rijden wat ook beter uit komt met school etc.
Tja en nu? Waarschijnlijk krijg ik van het weekend te horen wat het nu gaat worden.

En ik weet wel dat ik me kan richten op een nieuwe uitdaging. Er zijn paarden genoeg die ik kan rijden en uitbrengen etc. Maar een paard als unique die krijg ik geen tweede meer. Als ik dat smoeltje zie tja dan krijg ik gewoon kippenvel. Maarja als het dan allemaal zo moet hoop ik wel dat ze allemaal een super thuis krijgen met mensen die goed met ze kunnen opschieten en er net zoveel plezier van hebben als dat ik van ze heb gehad. En net zoveel van ze kunnen leren als dat ik van ze heb geleerd.
En wie weet kan ik hem nog overtuigen maar als het om geld gaat....

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 13:59

Kopen is geen optie. Vandaag wel weer een heftige discussie gehad en ik geloof dat ik wel wat geraakt heb. Ik heb alleen lesley 1 x geadverteerd op marktplaats. Genoeg reacties gehad maar heb een aantal afspraken niet door kunnen laten gaan vawege mijn griep. Daarnaast veel reacties van mensen waarvoor het eigenlijk geen geschikt paard is. Die mensen zoeken eerder een brave bospony die wat kunstjes beheerd. Ik wil de andere best wat meer onder de aandacht brengen. Maar het heeft zo weinig zin als ik geen tijd heb ze voor te rijden, mooi te maken etc. Enige optie voor mij is dan ook een voor een. Daarnaast is het ook wel zo dat ik behoorlijk eigenwijs ben want als ik het idee heb dat het paard niet goed genoeg terecht komt weiger ik ze aan die mensen te verkopen. Overigens is gerwin ook geen optie als die geld hoort. Ik hoop dat is snel beter ben zodat ik de andere weer kan rijden/adverteren. Misschien als ik die snel genoeg verkoop dat ie niet acoord gaat met het bod op unique.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bernadth99, DogWords, Mo_86, Plonspony, Taucha, Vagabondo en 38 bezoekers