Straks (weer) naar de VA...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Straks (weer) naar de VA...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 13:46

Jongens, duimen jullie met me mee??

Vorige week vrijdag ben ik met Tjalko bij de VA geweest omdat hij kreupelde. Na de eerste 2 verdovingen in zijn voet leek hij rad te lopen, de plaats van het probleem leek dus bepaald. Foto's wezen (gelukkig) niets uit, het straalbeen, sesambeentje en hoefkatrolgewricht zijn allemaal schoon. Voorlopige conclusie: verdraaiing in 1 van de gewrichten, niets ernstigs...

Afgelopen maandag ben ik terug geweest voor verder onderzoek. Ze hebben alle gewrichtjes verdoofd en hij bleef kreupel... Daarna de aanhechting van een pees verdoofd en hij was nog kreupel. Een hoop prikken later hebben ze bovenaanhechting van die pees verdoofd (bij zijn knie) en nu was hij rad! Voorlopige conclusie: Overstrekking van de pees en trauma aan beide (!!!) aanhechtingen. Accute boxrust tot vrijdag (vandaag dus).

Vandaag moet ik om 3 uur weer bij de VA zijn voor een peesscan. Tjalko heeft zich aardig gedragen de afgelopen dagen, maar als hij werkelijk 6 weken 100% boxrust krijgt... hij mag er dan niet eens uit om te poetsen ofzo, zo naar!

Maar goed, stuur wat goede fibes naar Honselersdijk om 3 uur, we hebben ze nodig!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:06

Sterkte!
Peesblesure is niet iets waar je vrolijk van wordt,en kan verschrikkelijk lang duren!
Ik zal wat goeie fibes naar Honselersdijk sturen met de hoop dat ze goed aan komen!
Nogmaals sterkte!
Lundi

Pelia
Berichten: 46
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:10

Hoi,

Ik wil je heeeel veel sterkte wensen!
Ook ik zal wat goede fibes sturen naar Honselersdijk.
Alle beetjes helpen he

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:28

*duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim*
+
* goede fibes sturen*

Ach gut
heeeel veel succes. en ik hoop dat het allemaal goed komt

Vriendjes zijn?

kimbo
Berichten: 158
Geregistreerd: 25-10-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:45

He marijn ik hoorde dit vreselijke verhaal van moniek.
ik vind het echt heel erg voor je.
heel veel sterkte de komende tijd en geef een dikke knuffel aan tjal van mij
liefs kim

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:48

ik duim ook mee hoor! Nagelbijten / Gniffelen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:55

Hoe is het gegaan?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:54

En ? hoe was de uitslag inderdaad ? Rot he als je paardje wat heeft ! En je ging net zo lekker!

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:32

hmmm ik hoorde je vanmiddag al iets zeggen over box-rust... echt heel erg vervelend sterkte iig

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 08:58

Nou, jullie geduim heeft redelijk geholpen hoor... Op de scan konden ze geen blessure vinden. Dat betekent niet dat die er niet is, maar in elk geval niet zo groot dat het zichtbaar is. Het kan ook een blessure in de aanhechting meteen op het bot geweest zijn, dat doet erg veel zeer, maar geneest ook weer snel. Vond het een beetje een vaag verhaal, ik had haast liever gehad dat ze wel iets hadden gevonden zodat je dan ook zeker weet dat dat het is.

Tjalko wordt nu behandeld als een paard met een middelmatige peesblessure, dus 4 weken boxrust, 3 weken stappen aan de hand en dan weer terug naar de VA. We hadden er natuurlijk al 2 weken rust opzitten, dus alles bij elkaar toch 9 weken uit de running en dan nog opbouwen... Ik wilde zo graag voor de zomer een keer M gestart hebben... Zo zie je maar dta je niets kan plannen!

Pelia
Berichten: 46
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:40

Hoi Marijn,

Wat jammer dat je geen M kan starten van de zomer, maar de gezondheid van je paard gaat voor toch.. dan start je toch gewoon later? Blijf het positief bekijken, zo heb je nog iets om naar uit te kijken Lachen

Gr, Petra