Shadow hoofdstelmak maken...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Shadow hoofdstelmak maken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 16:22

Wat een ramp zeg...
Naast Omar staat een grijze Hengst Shadow genaamd, shadow is bijna drie. Er wordt weinig mee gedaan maar omdat hij 's avonds (over dag in de wei) zo zielig in de stal staat doe ik weleens wat met 'm. Shabrak over 'm heen leggen met een deken singel (als ik bv aan het mesten ben en in de buurt blijf) toen eens een oud zadel erop. Maar nu wilde ik eens aan het hoofdstel beginnen. Wat 'n crisis zeg. Ik heb een maand geleden ongeveer al eens een poging gedaan toen had ik uiteindelijk het hele hoofdstel om zonder het bit. Nu wilde ik dus eigenlijk het bit in zijn mond krijgen zodat hij vast went. Want in de zomer wordt hij ingereden en dan is het handig als je dit voorwerk vast gedaan hebt. Nou alle truckjes had hij door Boos! Maar met veel geduld heeel veel geduld, veel doorzettingsvermogen en veel geluk is het uiteindelijk gelukt. Een hand om zijn neus met aan mijn pink een kant van het bit (Aan een kant los van de bakstukken. Aan de andere kant het bit in mijn hand en mijn hand in zijn mond en tada... het zat! Dan maar zonder biks en hooi trukjes. bakstuk vastgemaakt (teugels) eraf. Toen erbij gebleven tot hij het accepteerde (niet meer liep te woelen met zijn tong) en wat biksjes met bit gegeven. En weer uitgedaan. Ik ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat. Volgende week weer proberen...
Heeft iemand nog tips?

:evaw:



Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 16:48

ja leuk idee, maar die sneak die probeerde alleen het vanillesnoepje te pakken, lukte dat niet dan hield hij zijn kaken stijf op elkaar. Uit eindelijk heb ik het zonder snoepje (wat hij later kreeg) voor elkaar gekregen. ik ben echt heel benieuwd hoe hij het de volgende keer oppikt.

:evaw:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rover_ en 36 bezoekers