Cap... het vervolg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:12

Sjongejonge wat een enge reacties hier zeg!

Niemand hoeft boos te worden op iemand die geen cap draagt (tenzij het iemand ‘close’ van je is). Maar jij-geen-cap-drager hoeft ook niet boos te worden als iemand zegt dat dat stom is. Want het IS stom! Of dan in ieder geval stom in de zin van dom. En ja roken is ook dom.

En het excuus van ‘je dan moet ik overal aan denken en moet ik ook een cap op als ik loop’ dat vind ik net zo makkelijk als dat jaren geleden niemand wat aan het milieu deed want dat ene flessie in de glasbak hielp niet, pas als iédereen het deed dan hielp het dus waarom zou ikkie in mijn uppie er iets aan doen? Vind ik ook dom.

En jammer voor mijn nabestaanden? Sjongejonge! Mijn moeder heeft al een kind verloren – laat ik het even bij die details houden – en ik ga echt niet tussen de geraniums zitten maar kan de risico’s wel beperken! Ze vindt het heel eng dat ik rijd dus waarom geen maatregelen treffen? Als zij daar nou rustiger op slaapt dan is dat toch een hele kleine moeite? En mijn baas is ook niet blij met mijn hoppie als ik me drie maanden ziek moet melden wegens letsel. En aangezien ik zelf mijn centjes verdien waarmee ik mijn paard betaal is dat redelijk relevant.

En dat van die verzorgpaardenruiters is zó flauw! Daarmee krijg je reacties als dat zonder cap rijden stom is, want dit soort opmerkingen zijn heel quasi stoer en dus irritant. Ik ben helemaal geen mietje voor mijn paarden en als ze een klap verdienen krijgen ze die, maar wat heeft dat in godsnaam te maken met verantwoordelijkheid nemen en mijzelf beschermen? Ik doe mijn paard toch ook peeskappen om? Is dat ook overdreven? Sjongejonge. Sorry hoor voor mijn geïrriteerde reactie maar ik vind sommige reactie zó self-centered, zó…yegh!


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:59

Nee want dan had je slimmer dan ik getypt. Haha!

Ach dat maakt ook niet uit maar als er het niveau van de ruiters op bokt erbij wordt gehaald als verband...zo van dat niveau is nihil dus vallen ze vaak dus dragen zij cap. Nou ja... Verward

Ik kan me wel voorstellen dat mensen juist met springen of buitenrit cap op doen en niet met dressuur, omdat dressuur om gehoorzaamheid gaat, je veel concentratie eist, het paard minder snel schrikt als buiten en met springen raak je sneller een keer uitbalans (als je paard tóch niet er over gaat.. Haha! ).

Aan de andere kant vraag ik me dus inderdaad serieus af hoeland de dressuurhoedjes nog meegaan. Sommigen zeggen dat dat zo'n instituut is dat niemand daar aan gaat tornen. Maar als je die beesten (en steeds vaker hengsten) soms tekeer ziet gaan....

Ben benieuwd!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, ChelseaAyLee, Dido2316, herous, josien_m_, pandour4evuh, Raamzicht, Saartjuh_b, YvonneV en 97 bezoekers