Pony ontsnapt, schrok me dood

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Pony ontsnapt, schrok me dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 21:57

Vandaag moest mijn pony weer even laten zien dat hij niet 100% een machine is maar ook nog behoorlijk ondeugend kan zijn.

Ik ging hem ophalen uit de wei (10 minuutjes fietsen). Hij stond daar alleen, zijn vriendje was al uit rijden. Ik haal het hek van het slot en rij mijn fiets naar binnen (fiets staat s'nachts in het land, doe het hek dicht en loop verder. Smiles was het er niet mee eens want hij wou naar huis, en wel nu! Hij maakt het hek open en loop eruit. Ik loop voorzichtig achter hem aan in de hoop dat hij gras ging eten, dat was niet het geval hij draaft in een aardig tempo naar stal.
Ik hoopte nog dat op het einde van het weggetje mensen stonden die hem zouden vangen (soort kennisen, stonden buiten) en ren erachter aan. Helaas waren de mensen al naar binnen en Smiles rent de wijk in Scheve mond
Ik nog sneller rennen want naast de wijk zit een vrij drukke weg. Hij keek wel netjes uit voor de auto's en fietsers maar bleef stevig doordraven.
Maar ik kon hem maar niet inhalen, iemand deed nog een poging hem te vangen maar daar trok hij zich niks van aan. Gelukkig rende hij niet de drukke weg op maar vervolgde zijn weg naar stal, een vrouw op een fiets ging achter hem aan en bij het hek van het huis waar hij staat minderde hij vaart, de vrouw op de fiets deed het hek open en hij was weer gevangen. Kwam ik daar aan met kloppende spieren, had me helemaal kapot gerend (slechte conditie) en hij stond vrolijk gras te eten

Achteraf kan ik er wel om lachen Bloos maar het was wel een hele domme actie van mij. Ben blij dat hij niet de weg op is gerend of een ongeluk heeft gehad/veroorzaakt.
Maar goed ik heb mijn lesje geleerd en er is niks gebeurd (behalve mijn spierpijn morgen Bloos ).

juval

Berichten: 13209
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:59

ai, dat is inderdaad schrikken zeg. gelukkig is het goed afgelopen.

Onze oude pony is ook een keer ontsnapt, die liep toen een tennisbaan op, gelukkig had hij niets beschadigd ofzo, maar we waren wel erg geschrokken.

shadowfriend
Berichten: 39
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: omgeving joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:15

dat is even schrikken
gewoon wat suiker in lauw water doen en drinken dan zal de spierpijn meevallen