Fantast voor het eerst onder het zadel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Fantast voor het eerst onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 11:32

Gisteravond zou ik samen met Cecilia (ook hier op Bokt) weer eens met Fantast bezig gaan.

Voor degenen die Fantast niet kennen, zijn naam voluit is Faantastico (V. Zip's Jewel) en wordt over een paar weekjes officieel 3 jaar. Ik heb hem op 1 jarige leeftijd gekocht, en een half jaar later verkocht aan Cecilia. Het is een ruintje en hij is nu ongeveer 1.41m hoog.

Eerst had Cecilia hem buiten even gepoetst, daarna hebben we hem gebandageerd, en zijn hoofdstel over het halster heen gedaan. Hij had al een paar keer een bitje ingehad, en ook nu was hij er niet van onder de indruk. Daarna heb ik hem in de bak wat aan de longe laten lopen, en dit ging vrij goed. We besloten hem dit keer het zadel en hoofdstel eens tegelijk om te doen, en Cecilia legde het zadeltje erop. Singeltje aangetrokken, dat vond hij niet zo heel erg fijn, dan begon hij een beetje rondjes te draaien. Even een stukje laten stappen en toen de singel op de juiste maat aangetrokken. Zo stapten we wat aan de hand met hem door de bak. Toen had Cecilia even een cap gepakt, en ik gaf haar een voetje om op het zadel te hangen. Het hangen (zonder zadel) kende hij al een beetje, en ook nu bleef hij erg rustig en braaf. Toen hebben we beugels en beugelriemen aan het zadel gedaan, en terwijl ik wat tegendruk gaf op het zadel, is Cecilia via de beugel erop gaan hangen. Daarna is ze voorzichtig gaan zitten en ben ik met Fantast gaan stappen. Hij deed helemaal niks Lachen Zo hebben we een aantal rondjes gestapt, en toen was het genoeg voor deze keer. Hij was dus echt superbraaf!! Volgende week maandag gaan we weer aan de slag, dus ik ben benieuwd hoe het dan zal gaan Zoals het nu gaat lijken er geen bokken te komen, maar je weet het nooit met die jonge dieren. Soms na 4 keer goed, kan het de 5de keer ineens "verkeerd" gaan. Maar nu lijkt het echt super Lachen

Ik heb een aantal foto's kunnen maken, vanavond zal ik kijken of ik ze kan plaatsen.

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:52

gefeliciteerd!! wat goed dat het zo snel ging! en ik ben benieuwd naar de foto's!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:53

Heerlijk dat ie zo rustig blijft en alles toelaat. Maar blijf wel op je hoede hoor !! De meeste paarden laten al het nieuwe eerst over hun heen komen zeg maar en dan gaat het fout. Ze ontdekken dat het bokken, steigeren, raar hupsen enz ook met iemand op hun rug kan.
Heel veel succes !!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 12:08

Ja Cecilia is daar ook goed op verdacht.
Maar ik denk dat het ook heel erg helpt doordat ze zelf ook zo kalm en rustig is. Er zullen misschien nog wel "tegenslagen" komen, maar ik ben er zeker van dat dit later een hele leuke rijpony zal worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:11

Veel suc6 ermee en blijf vooral voorzichtig, je weet het nooit met die paardenbeestjes