Ongelooflijk, maar waar!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Ongelooflijk, maar waar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 03:08

Wie herkent dit ook en hoe ervaar je dat?

Mijn paard Imaude is een bijzonder paard. Ze hangt erg aan mij en dat ervaar ik als een mes wat aan 2 kanten snijdt. Aan de ene kant ben ik er trots op, aan de andere kant vind ik het best wel moeilijk.

Imaude verandert direct als ik een dag niet met haar gewerkt heb. Haar blik is triest en haar vacht is dof en niet glimmend en haar hele houding is dan anders dan het hoort te zijn. Als anderen met haar werken verandert dat beeld niet. Zodra ik met haar gewerkt heb, straalt ze weer in alle opzichten. Pensionklanten kunnen dus per dag aan haar zien of ik met haar gewerkt heb of niet. Ze is verder een zeer vriendelijk paard naar mensen toe. Toch vind ze het werken met andere beslist onplezierig. Dat laat ze duidelijk zien. Zodra ik erop stap, verandert ze ter plekke. Ze vindt werken met mij geweldig en is ook altijd ontspannen, moe maar voldaan. Ook wil ze niet bij iemand anders staan, ookal is de verzorging nog zo goed. Haaruitval, dikke benen, trieste blik etc zijn dan het gevolg.

Wie herkent dit ook en hoe ervaar je dat?
Laat je wel eens anderen werken met je paard of juist niet?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 06:29

Guus hangt ook erg aan mij. Als ik in de bak sta hij loopt los rond en er staat iemand naast me staat hij altijd bij. Als iemand op hem rijd en ik kijk is er totaal geen aktie Maar Guus vind alles leuk behalve werken... Een buitenritje is goed mennen is goed maar werken in de bak doet hij wel voor mij... maar met minder plezier als alles anders.

Als ik met vakantie ben geweest en ik kom daarna terug heb ik heel wat goed te maken. Meneer is dan beledigd dat ik al die tijd niet ben ik geweest. In de ergste gevallen loopt hij gewoon voor mij weg Scheve mond

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 07:00

Katinka is echt "mijn" pluis, heb haar natuurlijk vanaf het prilste begin gezien en de eerste tijd waren we dag en nacht bij haar. Natuulijk heeft haar ziek zijn een enorme invloed gehad op ons beide...toen was ik er letterlijk dag en nacht en als het niet goed ging met haar kwam ze altijd naar me toe.. Polly gaat wel met iedereen mee, maar ik merk wel dat ze bij mij extra haar best doet, en meer wil dan bij anderen...
En Sharif, tsja das echt een allemansvriend. Nu hij op het land staat hinnikt hij naar elke voorbijganger *zucht*
Polly en Sharif hebben ook op het Holland Flowers Festival gestaan, en we hadden gedacht dat Sharif ging lopen kloten met die kindjes en Polly juist braaf was. Polly heeft 2 dagen beledigd in een hoekje gestaan (ze heeft het geloof ik niet echt op kinderen) en Sharif vond het geweldig!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 08:33

Dat merk ik absoluut niet zo. Mijn paarden kunnen bij iedereen staan, zolang er maar voer in gestopt wordt. Misschien moeten ze even wennen, maar dat zou ik niet weten, ze komen bijna nooit bij iemand anders Haha!
Met rijden gaat dat net zo, misschien even uitproberen, maar daarna kan iedereen er wel mee rijden.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:23

Mijn paard is net als die van Jantina. Hij zal een ander wel eerder uitproberen dan mij, maar voor de rest zal het hem worst wezen wie er met hem werkt
Vind het een klein beetje een pennymeisjesverhaal. Het zou betekenen dat jij niet op vakantie kunt, want dan stort je paard in. Dat kan ik me dus niet voorstellen.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:31

Ik herken mezelf er wel in. Het klinkt heel erg als penny meisjes verhaal, maar iedereen is uitgenodigd om zelf te komen kijken als ze het niet geloven Knipoog
Mijn paard is als veulen bij de fokker erg mishandelt geweest. Heeft daarna tot zijn 17e jaar op een manege gestaan en dus ook nooit echt een vertrouwensband met iemand op kunnen bouwen. Nooit echt het vertrouwen terug gehad in mensen. Sinds ik hem heb gekocht (vind dat soort paarden nl. een uitdaging om ze het vertrouwen terug te laten krijgen) en verhuisd naar een andere stal gaat het beter met hem. Hij glimt en krijgt plezier in het leven. Kan hem door 2 andere mensen ook een dagje laten verzorgen als ik zelf echt niet kan. Maar langer ook niet. Als ik 1 dag niet geweest ben, gaat het goed. Maar de 2e dag is hij door het lint en niet te hanteren. Zo gestressed!
Andere mensen krijgen hem ook niet te pakken in de box. Bv. de hoefsmid ook niet, terwijl hij heel braaf is als hij beslagen moet worden. Er moeten alleen geen vreemde mensen in zijn box komen Haha!
Hij wil ook niet werken voor andere mensen, alleen mij en mijn instructrice

Het klinkt misschien ongelofelijk voor sommige mensen. Typisch penny-verhaal. Ik kan ook niet met vakantie, maar daar heb ik voor gekozen. Ik heb gekozen voor dit paard en me erbij neergelegd dat een reisje naar de zon er voor mij voorlopig niet in zal zitten. Jammer, maar helaas! Dat is de verantwoording die ik op me heb genomen.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:37

Dennis gaat rustig met iedereen mee. Geen enkel probleem, zolang hij aandacht krijgt is het goed. Maar toch kan je goed merken dat het echt mijn paardje is. Iedereen ziet dat Dennis toch altijd iets meer naar mij toe trekt en dat ik hem makkelijker enthousiast krijg.

Maar dat komt ook gewoon omdat ik hem alles wat hij kan geleerd heeft en iedere dag met hem bezig ben. Ik ken hem door en door, weet precies hoe hij waar op reageerd.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:48

Treasure doet het ook met iedereen. Gelukkig maar, heb niet zo'n behoefte aan een-kennige paarden. Áls ze ooit verkocht moet worden ben je nog niet jarig. Ben je ziek, heb je een probleem. Etc. etc. etc...

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:50

ofir volgt mij ook overal Haha! Als veulen is hij deels met de hand opgevoed, omdat zn moeder niet genoeg melk had. Ik heb dat eigenlijk altijd gedaan, en ik ben ook degene die altijd met hem speelde en hem opgevoed heeft. Hij is als tweejarige in training gegaan, en heeft tot zijn 6e gekoersd. Tussendoor heeft hij meerdere keren kreupel thuis gestaan vanwege een peesblessure en toen heb ik hem natuurlijk schandalig verwend Schijnheilig Verder was ik altijd degene die hem uitstapte na de koers, tussen voorwerk en koers bij hem was, en hem bezig hield. In de tijden dat het beter ging heb ik hem ingereden (eerst zonder zadel), en hij vertrouwde me echt volledig. De keren dat ik eraf ben gedonderd waren mijn eigen schuld Bloos
Het resultaat is dat ik een paard heb dat altijd hinnikt als je achter het huis komt (ook als je drie keer binnen 5 minuten komt...*zucht*), me overal volgt, me volledig vertrouwd en voor me wil werken. Zet ik er iemand anders op en loop ik weg, dan is ie me kwijt en loopt ie niet zo lekker meer Ach gut
Tsja, what more can I say... ik ben verliefd Lovers

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:52

Ja er kan wel op Guus gereden worden. Hij neemt ze een beetje in de zeik Haha! En zal nooit zo hard voor een ander werken als dat hij voor mij doet

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:53

Okkie1 schreef:
Treasure doet het ook met iedereen.
Bloos!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:54

mijn paard gaat gewoon met iedereen mee
ik heb hem vanaf veulen af aan
als ik erbij ben volgt hij me wel
maar ben ik er niet bij vind hij het ook best
als hij daarna maar eten krijgt
maar hij moet me wel gewoon elke dag zien
ik was een keer ziek dus mijn ouders voerde hem
en een vriendin reed hem
toen ik na 4 dagen opstal kwam was hij helemaal vrolijk
en ging in de bak lopen bokken en uitsloven
tewijl hij 4 dagen alleen maar een beetje had lopen sukkelen
wel luisteren maar erg sloom en nergens zin in

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:01

Overigens eet die van mij wel gewoon als ik er niet ben een dag hoor! Zijn eten gaat voor alles.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:01

Hihi lees mijn laatste verhalen over Maffick eens terug ( paard dat ik in december heb verkocht ) en je ziet dat je niet de enige bent.
Ik vond het eigenlijk heel erg lastig dat hij zo aan mij hing, aan de ene kant leuk dat zo'n paard voor je gaat, maar verrekte vervelend als je het eens door een ander wou laten doen die er niks mee worden kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:35

Aqua8horse schreef:
Imaude verandert direct als ik een dag niet met haar gewerkt heb. Haar blik is triest en
haar vacht is dof en niet glimmend
en haar hele houding is dan anders dan het hoort te zijn.


Vooral dat van die vacht geloof ik dus niet, kleur en glans hebben alles met gezondheid te maken en een vacht wordt niet dof en vaal omdat er een dag niet met een paard wordt gereden.
Op welk moment wordt hij dan dof, 18:00 s'avonds of wacht ze echt tot 23:59 Verward

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:35

Ja, bram is een geval apart. In de omgang kan in princiepe iedereen met hem overweg, al zou hij ze wel regelmatig even testen. Maar met rijden wil hij z'n trucendoos nog wel eens open trekken. Hij heeft het niet zo op andere mensen op z'n rug, maar waarom is me nog niet helemaal duidelijk.. Ik kan wel gewoon op vakantie en als ik terug kom word ik zo met een scheef oog aangeken, "Zo waar was jij jongedame" Schijnheilig Knipoog ...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:38

#Ymke# schreef:
Ik kan wel gewoon op vakantie en als ik terug kom word ik zo met een scheef oog aangeken, "Zo waar was jij jongedame" Schijnheilig Knipoog ...


*LOL* zo is Mirk ook. Hij is diep en diep beledigd als ik een week op vakantie geweeest ben. En ik? ik voel me schuldig Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:10

Ilindra schreef:
Vooral dat van die vacht geloof ik dus niet, kleur en glans hebben alles met gezondheid te maken en een vacht wordt niet dof en vaal omdat er een dag niet met een paard wordt gereden.

Dat ben ik niet met je eens hoor. Van niet poetsen kan een paard behoorlijk dof worden en aangezien veel mensen alleen even poetsen als ze gaan rijden geloof ik best van Aqua schrijft.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:14

Maar dat komt dan door slechte verzorging en niet omdat het paard zich ellendig voelt...

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:16

Jippie"]
[quote="Ilindra schreef:
Vooral dat van die vacht geloof ik dus niet, kleur en glans hebben alles met gezondheid te maken en een vacht wordt niet dof en vaal omdat er een dag niet met een paard wordt gereden.

Dat ben ik niet met je eens hoor. Van niet poetsen kan een paard behoorlijk dof worden en aangezien veel mensen alleen even poetsen als ze gaan rijden geloof ik best van Aqua schrijft.
[/quote]

Als ik Dennis een week in de blub laat staan zonder dat er een borstel in zijn buurt komt glimt hij nog steeds tussen de prut door. Dus hier ben ik met Jippie eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:46

Jippie schreef:
Dat ben ik niet met je eens hoor. Van niet poetsen kan een paard behoorlijk dof worden en aangezien veel mensen alleen even poetsen als ze gaan rijden geloof ik best van Aqua schrijft.


Dan heb je het over het verzorgen van de vacht, ik heb het over het al dan niet rijden.
Maar een goed verzorgd paard wordt ook niet dof na 1 dag niet poetsen.
Toen ik bij Jantina was hebben die van mijn 2 weken lang bijna geen borstel gezien en ze glimmen nog steeds.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:54

Morrie is een allemansvriend, ik kan hem rustig meegeven *hè Sjuim en Jantien *LOL* *
Als je een beetje kijk op paarden hebt en kan rijden, rpik je zo door het uitproberen heen!

Ik ga zelf dan gezellig mee op de fiets en Morrie houdt mij dan de hele tijd in de gaten, hij vindt het geweldig: een fietser mee, supergezellig, bijna net zo leuk als een ander paard mee Clown

Ik besteed hem in principe nooit uit, in noodgevallen zet ik voer klaar en wordt hij alleen gevoerd door de "buur"stalgenote.
Toen ik hem pas had, had ik een bijrijdster en dat is helemaal fout gelopen, nu, na een jaar, begin ik eindelijk een band met hem te krijgen, hij herkent de auto, hinnikt naar mij en komt (meestal) naar het hek als ik met een halster aan kom lopen.
Als ie straks de wei op gaat, is ie weer Oostindisch doof en blind als ik aan kom..... Cool
de liefde gaat wel erg door de maag...... Scheve mond , tja......een ruin hè....... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:00

Kawa bokte in zijn jonge jaren zolang door tot de ander eraf lag Lachen
Bij mij bokt hij nooit
maar soms had ik juist het idee dat hij die ander pesten ook wel leuk vond Tong uitsteken
Hij zag er daarna niet zielig uit.

Enkele jaren later heeft mijn instructrice hem eens willen rijden, hij bokt niet, maar ontspannen was hij ook niet en 1 verkeerde beweging en hij zou wel gaan bokken aan zijn houding en uitdrukking te zien.
Maar dat is gewoon een stukje karakter van hem, niet omdat hij zo aan mij hangt.

Nu ondertussen is het een manege knol en kan denk ik iedereen er wel mee weg kan rijden.
Maar ik probeer het niet zo heel vaak uit.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:11

Ik heb tot nu toe echt andermans paarden gehad. Maakte ze echt neit uit hoor geloof ik als ik zo naar ze keek als ze maar te eten krijgen en dan vonden ze alles best eten en buiten spelen (dat waren mijn 2 fjorden) maar arabiertje is eigenlijk net zo makkelijk het enigste verschil is dat hij je even gaat testen zodra iemand anders wordt dan gaat hij opnieuw kijken hoe ver hij zijn grenzen kan leggen, maar daar is het een hengstje voor.

Dus echt aan me hangen dat doen ze niet.

gr

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:39

Nee nog nooit meegemaakt bij mijn eigen paard. (is echt een allemansvriend). Hij kent me wel maar gaat zo met een ander mee.
Maar ik vind het in pricipe best logisch, het pard kent jou, is gewent aan jou en vertrouwd jou volledig, die andere kent hij nog niet zo goed dus dat is een beetje aftasten, maar ik denk als iemand anders zo'n paard een jaar op stal zou hebben staan dat er dan echt geen problemen meer zijn.