Ik zweer het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Ik zweer het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 18:39

Padaula is echt een springer!
Zaterdag dagje 'vrij' gehad, los en even aan de longeerlijn en lekker 'tutten' met Carmen, het meisje wat mij helpt en Padaula een paar keer per week verzorgd.
Zondag, was ik in de namiddag en weer erop in de buitenbak.
Ze bouwde weer flink spanning op, probeerde onder me uit te vluchten zodra ik haar begrensde, op de buitenschouder op de volte (en op de lange zijde, was het natuurlijk helemaal aantrekkelijk om steeds langere passen te gaan nemen en zo onder me uit te hollen)
Ze viel elke keer in galop, zodra ik wilde aandraven op de volte, dus de derde keer dat dat gebeurde, hield ik haar in galop, ze bleef daarbij goed 'onder me' ik bleef haar buitenschouder begrenzen en liet haar op zo'n manier even lekker door galopperen... en ja, dát was nou net niet haar bedoeling, want nu moest ze harder werken, dan dat ze in draf zou moeten doen.
Maar het was daarna wel meteen goed.

Toen vroeg iemand of ik zin had om met haar balkjes te lopen.
Nou, dat had ik wel. Dit had ik nog nooit met haar onder het zadel gedaan, maar aan de longeerlijn vond ze een sprongetje zo leuk, dat ik dacht: 'ach waarom niet! Leuke afwisseling!)

De balken lagen, en Padaula had ogen op steeltjes en had zoiets van: tjee! Vast weer vleesetend!!
Maar ging er netjes overheen in stap en daarna was het goed.
Een paar keer in draf (de eerste keer dacht ze alleen dat ze alle vier de balken in èèn keer moest springen...)
vanaf allebei de kanten, en ze knapte er zó van op! Ik zweer het, ze is tóch een springpaard!!
Kon alles met haar, relaxed galopje op beide kanten, volte vergroten en verkleinen.
Ik moest me inhouden, wil toch nog een beetje rustig aan doen met haar.
Maar als het zo door blijft gaan, ga ik waarschijnlijk a.s. zondag een spongetje met haar maken/wagen.


Mischien moet ik toch die meerweekse merrie test met haar overdoen, want volgens mij heeft ze meer aanleg voor springen dan daar toen is uitgekomen~! Cool

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:23

Wat goed OK dan!
Zie je wel, ze kan dan wel dressuurbloed hebben, maar springen kunnen ze vast wel.

Hmmm, we krijgen het nog druk als ik dan eindelijk eens ga langskomen voor foto's Cheese!
Portretfoto's
Standfoto's
Dressuurfoto's
Springfoto's

Schijnheilig

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 20:49

Je moest een weten!!! Je mag dan wel denken dat het een gezelligheids bezoekje wordt, maar je gaat gewoon afgebeuld worden.. Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:03

Whaa, te gek zeg...
Wat had ik dat graag willen zien...

Nou Antoinette, neem maar een paar dagen vrij alvast...dat red je nooit in 1 dag Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:46

Inderdaad ik zat al te denken...volgens mij moet het wel een weekend worden Tong uitsteken

Maar makkelijk toch zo'n allrounder! (heb het weer even over Padaula Haha! ).