Over Mananzo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Over Mananzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 09:48

Sorry dat ik een heel oud topic (morgen een jaar oud) omhoog haal,

[edit:Cody]topic gesplit, oude topic staat hier [PP] Mananzo staat te koop [/edit]

maar ik hoop dat mensen mij kunnen helpen. Ik weet nl. hoe heet met Mananzo afgelopen is nadat hij verkocht is. Ik ben 3 maanden zijn verzorgster geweest. Eind augustus is hij weer verkocht, dit keer aan een vrouw in Rotterdam. Zij heeft hem na korte tijd ingeruild bij een handelaar, omdat hij onhandelbaar zou zijn Verward Sindsdien heb ik niets meer vernomen van hem.

Ik haal dit topic omhoog omdat (zo lijkt het tenminste) de meesten het verhaal van Mananzo wel redelijk lijken te kennen. Ik heb een advertentie (de zoveelste al) op marktplaats waarin ik naar hem zoek, op die manier ben ik ook met Gerdien in contact gekomen nu.

Het is een lang verhaal waarom Mananzo weer doorverkocht is, zijn nieuwe baasje (was een vriendin van mij) had eigenlijk te weinig ervaring met paarden om zo'n jonge pony te kopen. Ze heeft in totaal maar 2 jaar les gehad op een hele slechte manege (dierenbescherming staat er constant op de stoep). Tegen Gerdien heeft ze gelogen dat ze al meerdere paarden heeft ingereden en dat ze zóveel ervaring had met moeilijke paarden. Ervaring had ze totaal niet, niet eens met makkelijke paarden. De eerste weken had ze constant mijn hulp en die van mn vriendin nodig, ze wist niet eens meer hoe ze moest opzadelen. Ze was ontzettend onverantwoord, na 2 weken ging ze in der eentje buitenrijden, in de Bernisse (groot natuurgebied met strand en bos), waarvoor ze eerst langs een autoweg moest.

Ik reed Joey 1 tot 2x per week. Meestal ging ik vaker langs, om te wandelen en te poetsen en gewoon lekker bezig te zijn. In het begin probeerde hij me heel erg uit, ik keek hier meteen doorheen en toen werd het een superpaardje. Het was echt een heerlijk beestje, een echte kroelbeer, altijd vrolijk en hij vond het heerlijk om buiten te rijden. Ik reed vaak buiten met nog een haf, die 2 waren dikke maatjes. Van de zomer zijn we vaak genoeg wezen zwemmen met 'onze' haffies, was echt een supertijd. Totdat ik verwijten naar mn hoofd kreeg dat ik alleen maar op rijden uitwas. Ik betaalde niets aan stalling, maar kocht wel elke maand iets. Dan bandages, dan een dekje, leuk halster. Van tevoren was ook afgesproken dat ik niets hoefde te betalen. Ik kreeg ruzie met zn baas, en heb gezegd dat ze het maar moest bekijken. Er waren wel meer dingen die meespeelden, ik vond het heel erg,maar heb toch voor mezelf gekozen. Ik ging af en toe wel langs, maar reed niet meer. Toen kwam ze weer: ja, je mag hem nog wel blijven verzorgen. Ik heb niet toegegeven, en een maand later hoorde ik van een vriendin dat ze nauwelijks meer reed. Hij gooide haar er om de haverklap af, steigerde als ze de wei inkwam.

Half augustus ging ik langs om wat spullen om te halen, was ze er ook. Er kwamen 's middags kopers kijken. Opeens stond ze een verbandje om der hand te wikkelen. "Ja, dan kunnen ze nooit vragen of ik hem even voor wil rijden, anders verkoop ik hem nooit. En als zij erop willen rijden zeg ik wel dat hij nieuwe ijzers moet." Dat kind bedroog de boel dus waar iedereen bijstond! Die middag werd hij niet verkocht, en ze beloofde me dat ze zou bellen als hij wel verkocht werd, dan kon ik nog even afscheid nemen. Ik mocht zelfs een afscheidsrit maken, maar dat heb ik niet gedaan, dat zou het alleen maar moeilijk maken. Begin september hoorde ik van die vriendin dat hij verkocht was en al weg was. Nooit heeft ze gebeld of iets laten weten. Ik heb tegen haar gezegd: Zou je Gerdien niet eens bellen, misschien weet die iemand die hem wil kopen, dan kan ie misschien nog wel terug naar zn oude stal (je weet maar nooit). "Ja, zal ik doen". Ook nooit gebeurd...

Ik hoop dat ik met mijn advertentie Joey kan vinden, ik heb mijn verhaal hier neergezet, ten eerste om t ff kwijt te zijn, ten tweede omdat ik hoop dat iedereen een beetje wil rondkijken. Als jullie een haf zoals Joey/Mananzo denken te zien, laat het me ajb meteen weten, ik wil echt weten hoe het met hem gaat, en Gerdien ook...

hier foto's van Joey

Afbeelding
Afbeelding

deze zijn hier gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:08

Ik ken het diertje verder niet, dus kan je ook niet helpen.

Maar wat een pech voor die haf dat die van de ene baas naar de andere gaat, ik hoop dat je hem vind en dat die nu een goede, blijvende baas heeft.

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 17:49

ja, dat hoop ik ook. Ik ben soms echt bang dat hij nooit goed terecht is gekomen, aangezien ze zeiden dat hij onhandelbaar was. Maar aan de andere kant: er lopen genoeg goeie mensen rond met een hart voor paarden, en die misschien wel die leuke pony in hem zagen, en aan hem willen werken. Ik hoop het maar...

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 14:32

hier nog 2 foto's van Joey

Afbeelding



Afbeelding

Is er niemand die zo'n haffie heeft gezien?