Gypsy bij de fysio

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Gypsy bij de fysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 19:27

Omdat mijn paard al zolang als ik haar heb moeite heeft met rechtsom buigen, en ze de laatste tijd toch wat stijfjes was bij het losrijden, een afspraak gemaakt bij de paardenfysiotherapeut. Eerst ging ze Gypsy helemaal bekijken, en aftasten. Gypsy vond dat geaai allemaal wel prima en viel bijna in slaap. Daarna stappen, eerst rechtuit, daarna in voltes. Nou, mijn paard is (zoals bijna elk) paard wel wat scheef en daardoor heeft ze aan de achterkant van haar rug rechts een zere spier. Daardoor krijgt ze ook last van haar schouder linksvoor (heb vandaag geleerd dat dat bij paarden over de diagonaal werkt). Ik heb nu allerlei oefeningen gekregen die ik met haar moet doen, zodat de spieren weer lekker los en soepel worden, ze heeft ongeveer 4 behandelingen nodig om Gypsy weer toppie te krijgen. Helaas een weekje of zo niet rijden maar dat zal zich dubbel en dwars terugbetalen als ze straks weer lekker losjes over haar rug kan lopen.
In ieder geval een hoop geleerd vandaag, hopen dat het effect heeft.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:24

Nou Patsy als de fysio bij jou net zo goed helpt als bij ons kan je inderdaad snel weer lekker rijden met een paardje zonder pijn .
SUCCES.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:19

Hey patricia, ik hoop dat Gypsy zich snel weer beter voelt.
Geef haar maar een dikke knuf van mij!