Ik moet stoppen met mijn bijrijdpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Ik moet stoppen met mijn bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 21:44

Ik kreeg net een telefoontje van de eigenaresse dat ze (zij en haar man) Nina weer zelf willen gaan doen en dat ik dus moet stoppen. Ze willen weer kunnen rijden wanneer ze willen, zonder rekening te hoeven houden met mij.
Hun goed recht natuurlijk, maar ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet, na 2 1/2 jaar, kan ik me mijn leventje even niet zonder Nina voorstellen.
Ik ben op het moment echt letterlijk misselijk van verdriet en kan niet stoppen met huilen, klinkt misschien een beetje overdreven voor een volwassen meid, maar ik ben gewoon zo verdrietig. Huilen
Het idee dat ik nooit meer kan knuffelen en die geweldige duin-en strandritten kan maken, dringt nog niet helemaal door (of toch juist wel)
Ik mocht haar nog een maand doen als ik wilde.........natuurlijk! kan ik tenminste nog afscheid nemen en aan het idee wennen, anders was dinsdag al mijn laatste dag geweest.
Misschien dat het ook wel weer extra moeilijk wordt om haar nog een maand te doen, wetende dat je moet stoppen, maar gelijk stoppen

Het vervelendste vind ik nog dat ze nooit een teken hebben gegeven, dat ze erover dachten en dat ze het me nu over de telefoon vertellen.
Ik heb ze vanmiddag nog gezien, toen kreeg ik wel het vermoeden dat er wat was. Maar ze hebben verder niets gezegd, omdat ze mijn rit niet wilde verpesten.

En hoe nu verder? Terug naar de manege wordt ook weer moeilijk, aangezien ze daar niet zulke geweldige paarden hebben, een eigen paard kan ik me op dit moment helaas nog niet veroorloven (alhoewel ik daar nu wel weer harder voor ga sparen) en een ander bijrijdpaardje zit er met mijn postuur waarschijnlijk niet zo snel in.
Maar da's ook wel weer van later zorg, eerst maar nog een maand optimaal genieten van Nina.

Een beetje lang verhaal geworden, maar ik moest het toch kwijt.

Maar als iemand nog een verzorg/bijrijdpaardje weet in de omgeving van Leiden voor een stevige, maar gezellige (hoe cliché?) meid met een hoop liefde voor een leuk paard (bijdrage geen probleem) dan hoor ik het graag.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:51

o meid, wat vreselijk balen voor je, en dit na 2.5 jaar trouwe dienst je zo ff via de telefoon aan de kant schuiven, helaas is dit het recht van de eigenaresse!!

ik moet ook stoppen met mijn bijrijdpaardje omdat ik ga verhuizen, 2 uur verder dus is voor mijn niet meer te doen en ik baal er ook al van terwijl ik het zelf opgegeven heb, laat staan dat jij het zo moest horen.

veel sterkte en ik hoop voor je dat je snel een nieuw paard hebt om te knuffelen.

misschien ff op marktplaats kijken, ik weet niet of je nu al wat zoekt, ik geef alvast de tip!!

Ach gut

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:56

Ow wat boelshit! Heb je net een band met dat beestje na 2,5 jaar moet je stoppen.. is wat isabelle zegt vind ik het zwak om het over telefoon te zeggen. Kunnen jullie niet afspreken opf je haar zoiezo 1x in de week mag lbijven doen ? nou sterkte

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:58

Idd zwarr kl*te, maar je weet het nu. Ik heb het helaas meegemaakt dat pony ineens verkocht en op de trailer gezet was. Hij was al weg voordat ik hoorde wat er gebeurt was Verdrietig

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:59

Ow wat ontzettend jammer dat je moet stoppen! Vind het ook niet bepaald netjes dat ze je na zon lange periode voor hun paard te hebben gezorgd, zo ff over de telefoon aan de kant zetten. Maar wat je zegt, dat is hun goed recht.... Heel veel sterkte met het verwerken en tzt maybe maar weer op zoek naar een ander paardje. Wou dat ik wat voor je wist! Ach gut

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:00

jeetje, wat erg zeg!
ik weet wel ongeveer hoe het voelt om zo opzij geschoven te worden, voelt niet zo fijn!
maar goed, je hebt nog een maandje, veel foto's maken, en veel leuke ridjes maken he!

je vind echt wel een ander paardje hoor, je kan idd op marktplaats kijken, en eventueel een advertentie erop zetten, je kan eventueel erop zetten dat het wel een "stevig" paardje moet zijn ivm je gewicht, dan weten de mensen ervan.

succes he!

oh ja, je kan ook altijd aangeven aan de mensen waar je nu rijd, dat je altijd terug wil komen, als het voor hun tegenvalt om alles alleen te doen, je weet maar nooit he!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:05

Wat vreseselijk voor je zeg :/

Ik weet op dit moment even niets voor je, maar als ik op stal wat hoor ben je de eerste die het weet!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 22:17

Bedankt voor de lieve reacties.

Ik heb al gezegd dat ze altijd mogen bellen, mocht het een keer niet kunnen, dan hoef ik nog geen eens te rijden! Ze gaan in juli 3 weken op vakantie, dus misschien dat ik dan nog een keertje terug mag.

Wil inderdaad wel weer op zoek naar een nieuw bijrijdpaardje. Zal ook wel een advertentie op marktplaats enz gaan zetten, maar helaas blijft het feit dat mensen niet snel voor een zwaar persoon kiezen voor hun paard, dus vrees dat het nog wel eens heel moeilijk zou kunnen gaan worden.
Mede daarom was ik ook zo blij met Nina. Eerst rustig opgebouwd en nu kunnen we duin/strandritten van 3 uur maken, ze heeft er echt geen moeite mee.

Maar afscheid nemen gaat in ieder geval erg moeilijk worden.

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:22

oohw wat banketstaaf en jammer

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:59

Nou leuk is dat, als zij jou nodig hebben ben je goed genoeg, hebben ze je niet meer nodig word je zonder pardon aan de kant gezet! Vind dit echt zwak van deze lui. Ook omdat je je aan het dier gehecht hebt, uiteraard. Je hebt haar conditie op gebouwd en daar gaan zij nu van genieten. En dan zeker zodadelijk voor de vakantie is het voor hun wel weer makkelijk als jij komt. Geen rekening willen houden met... Heb er geen worden voor eerlijk gezegd, echt associaal! Igg heel veel sterkte met het verwerken hiervan en mocht je een keer willen komen rijden, hier in Best (Eindhoven) ben je altijd welkom om mee te gaan rijden op 1 van mijn frieze verzorgpaardjes!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 09:56

oooww wat kl*te voor je zeg.. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hartstikke verdrietig bent , zou ik ook zijn. Heel veel succes met het zoeken naar een nieuw bijrijd paardje. ( het is omdat je zo ver woont anders had je die van mij mogen proberen )

Loeke

Berichten: 58
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:15

klote voor je zeg!!!! maar denk je niet dat je wel nog 1x per week opbezoek mag komen ofzo?? o te knuffelen en te poetsen enzo...scheelt hun ook werk!!! en dan kun je je paardje wel nog af en toe zien... sterkte in ieder geval!

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:54

Ninaka schreef:
Bedankt voor de lieve reacties.

Zal ook wel een advertentie op marktplaats enz gaan zetten, maar helaas blijft het feit dat mensen niet snel voor een zwaar persoon kiezen voor hun paard, dus vrees dat het nog wel eens heel moeilijk zou kunnen gaan worden.


Allereerst is het natuurlijk zwaar Boos! dat je op die manier aan de kant gezet wordt. Wat balen en sneu Verdrietig Kan mij voorstellen dat je er verdrietig van bent. Als het nou nog in het belang van het paard was geweest was het iets makkelijker te accepteren geweest, denk ik. Spreek uit eigen ervaring Scheve mond Ik heb ook jarenlang bijgereden en moest toen ook stoppen. Ik heb ook een zwaar postuur en weeg richting 100 kilo ( Huilen ). Ik ben gaan sparen voor een eigen paard en gaan zwemmen. Ik heb een verzorgpaard gezocht waar ik niet op hoefte te rijden. Heb alleen maar (veel) gewandeld en lekker vertroeteld. Daardoor weeg ik nu minder dan voorheen. Ik was op zoek naar een eigen paard maar ik had mazzel dat mijn vriendin mij vroeg of ik haar paard wilde rijden. Eigen paard heb ik nog niet maar het moraal van het verhaal:

Geniet nog even lekker van je paardje en ga als je er klaar voor bent op zoek naar een nieuw leuk paard. Zet een advertentie op marktplaats waarin je aangeeft dat je zwaar bent (stevig). Dan kan daar ook geen misverstand over bestaan later. En ook al hebben mensen liever een lichter persoon en zijn ook zat mensen (eigen ervaring) die voor hun paard wel een lieve, leuke, goede bijrijdster zoeken die zwaarder is, althans steviger postuur hebben. Zo lang je er eerlijk over bent, zie ik het niet zo somber in. Het kan even duren maar er komt vast een paard weer op je pad waar jij op past en waarmee het klikt

Huilen Sterkte wel met afscheid nemen van Nina Ach gut

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:59

Balen joh!
Kun je niet vragen of je toch nog af en toe mag langskomen om te kijken hoe het met Nina gaat?

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:17

he wat erg, kan je ook niet vragen of je haar mag doen als ze een keer niet kunnen ? En misschien mag je wel gewoon langskomen af en toe.
Wel beetje l*llig dat ze het je via de telefoon vertellen...

Shanina

Berichten: 206
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:46

Heey ik vind het echt heel sneu voor je...ik moet er niet aan denken dat ik opgebelt werd en der werd gezegd dat ik moet stoppe pff...echt heel veel succes met zoeken!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:57

Wat vervelend voor je! Maar eigenlijk zou ik het paard NIET doen als zij op vakantie zijn of een keer niet kunnen. Tuurlijk wil je heel graag bij dat paard zijn, maar die eigenaren (mis)gebruiken je dan gewoon! Ik zou op zoek gaan naar een ander paardje en als je die gevonden hebt ook echt stoppen met je vorige paard.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:06

Ja ik vind als je een bijrijdster neemt dat je die ook wel met respect moet behandelen, het is niet je personeel zoals sommige mensen soms denken, die je kan ontslaan als je er geen behoefte meer aan hebt. Je hebt jarenlang trouwe dienst gedaan, dan kan je het niet maken om zo gedumpt te worden, maar goed wie ben ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:03

It sux!!! (ik weet hoe het voelt om te moeten stoppen:( )
suc6!

mel_kreeft

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:07

Wat jammer dat je haar niet meer mag verzorgen!! Scheve mond Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:52

wat een stomme manier om het je te laten weten zeg..... ik ben een x per sms aan de kant gezet. deed het paard dan wel niet zo lang als jij, maar de manier waarop......

maak wat van je laatste maand!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:58

zwaar k.... als mensen het zo doen !!! is noordwijk te ver voor je ???
ik zoek iemand voor heeeeeeeel lang en mijn paardje is gewent aan een n wat zwaarder gewicht (ikke zelf)(al ben ik recentelijk 30kg kwijt)
wat rij je ik zoek iemand die western kan of wil gaan (dan dus zeker wel
lessen nemen!!!)rijden

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 09:42

Misser schreef:
Wat vervelend voor je! Maar eigenlijk zou ik het paard NIET doen als zij op vakantie zijn of een keer niet kunnen. Tuurlijk wil je heel graag bij dat paard zijn, maar die eigenaren (mis)gebruiken je dan gewoon! Ik zou op zoek gaan naar een ander paardje en als je die gevonden hebt ook echt stoppen met je vorige paard.


Daar heb je ook wel gelijk in ja.

Ik mag wel nog een ander paardje doen op stal, maar daar ben ik te zwaar voor om die te rijden, dus die ga ik verwennen met mijn aandacht en dan kan ik gelukkig Nina ook nog eens zien.

En Nickyu, ik ga je pb'en.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:36

Ik vind het soms gewoon idioot hoe makkelijk mensen zich weer van hun bijrijder ontdoen. Het is hun goed recht uiteraard, maar als ik dit lees dan weet ik weer waarom ik zo blij ben dat ik nu een eigen paard heb ipv gebruikt te worden door iemand anders.

Gelukkig heb je toch 2,5 jaar veel plezier met dat paard gehad en hopelijk vind je snel een oplossing.

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:51

Ik vind het echt heel jammer voor je, maar toch even een tegenreactie Lachen. Ik denk dat de eigenaren, omdat ze weten hoe blij je met Nina bent, het enorm moeilijk vonden om het je te vertellen, en het daarom per telefoon hebben gedaan. Ik vind het heel netjes van ze dat je nog een maand door mag gaan, en het dus niet ineens afgekapt hebben. Daaruit blijkt wel dat ze echt blij met je waren, en het netjes af willen handelen.

Ik hoop van harte voor je dat je een ander fijn bijrijdpaard vindt - mocht ik iets horen in Stompwijk en omgeving, dan zal ik aan je denken Lachen.