Les gehad, zeer positief en (weer) verhelderend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Les gehad, zeer positief en (weer) verhelderend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 00:07

Nadat ik door omstandigheden een tijdje geen les heb gehad (en sowieso weinig heb gereden) was het vandaag dan toch eindelijk weer eens tijd voor een les

Sinds twee weken zit er, na een periode van heel veel gevechten, weer een stijgende lijn in. We (bijrijder en ik) zijn weer begonnen met haar voor het rijden even te longeren. Buiten dat ze dan gewoon wat losser is als je erop stapt, leert ze (door het regelmatig longeren, met gogue) ook beter te ontspannen. En dat merk je nu echt in het rijden

Ze liep vanaf het begin al niet heel verkeerd. Ik moet alleen heel goed op blijven letten dat ik haar niet boven haar tempo laat lopen. Ik heb de neiging om haar lekker door te laten lopen, waardoor ze eigenlijk boven 'r tempo loopt en zich zelf ahw overstapt. Ze kan dan simpelweg haar passen niet meer netjes afmaken. Ik moet dus echt op blijven letten dat ik haar in zo'n tempo en tegelijkertijd actief genoeg laat lopen dat ze 'r passen netjes afmaakt maar niet begint te sloffen achter.
Verder moet ik zorgen dat ik een constante aanleuning houd, wat af en toe behoorlijk lastig is, vanwege haar gegooi met 'r hoofd waardoor je voor je gevoel eigenlijk steeds een wisselende teugellengte wil hebben (wat dus niet echt nodig blijkt te zijn Knipoog).
Verder is er weer even op mijn houding gelet, wat ook wel heel prettig is af en toe (en heel nodig Schijnheilig).

Maar al met al ging het zeker niet verkeerd, ze begon lekker te lopen en Janine (instructrice), vond haar ook weer erg vooruit gegaan sinds de laatste keer.
Nu is het zaak regelmatig te blijven lessen, en ook tussendoor consequent te blijven rijden (en daarbij ook heel streng voor mezelf te zijn).

Het was weer een hele nuttige les, op het juiste moment. We kunnen nu gewoon weer serieus aan het werk, en dan is regelmatig les toch wel een vereiste.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:50

wat is paardrijden toch eigenlijk moeilijk he! Fijn dat je weer e.e.a. geleert hebt. Kun je weer even vooruit.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 09:50

Ik merk inderdaad ook elke les weer dat ik steeds weer bijleer. Je wordt even fris gemaakt en bedachtzaam op je fouten. Fijn dat Regina zo goed gaat!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:52

moeilijk is het toch ook he...........zucht. De moed kon me soms in de schoenen zakken haha. Paardrijden..........maar het is zo leuk als je dan vorderingen gaat zien, al zijn het maar hele kleine !!!

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:56

klinkt erg positief, ik ben er benieuwd!! Dus ik heb hoge verwachtingen voor as zondag Lachen

Ik moet ook erg snel eens weer een lesje gaan nemen.

laat dus ff weten als je weer les hebt, kunnen we misschien beiden lessen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 16:53

Denman schreef:
klinkt erg positief, ik ben er benieuwd!! Dus ik heb hoge verwachtingen voor as zondag Lachen


Bloos!
Niet te veel verwachten hoor Knipoog Hoe minder je verwacht, hoe meer het mee kan vallen Schijnheilig