Graag jullie mening -> (verkoop-)probleem...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Graag jullie mening -> (verkoop-)probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 14:48

Oke, zoals vele van jullie al weten gaat Tiko, met pijn in mijn hart weg. Tijd, geld, studie... redenen genoeg helaas.... Dit jaar doe ik eindexamen, en als het goed is ga ik komend jaar studeren en op kamers. Tiek kan er dan gewoon niet meer bij. De afgelopen maanden (afgelopen 1,5 jaar eigenlijk) heb ik sowieso al weinig tijd en sinds een halfjaar heb ik een veertienjarige betalende bijrijder. Zij betaalt mij 50 euro per maand.

Sinds zij weet dat Tiko weggaat is ze vastbesloten hem van mij te kopen. Maar, zij moet hem dan ZELF betalen. Ik vraag me ook af of haar ouders in geval van nood bij kunnen schieten, vrees het niet (pas gescheiden, moeten nu twee huizen betalen, vader werkeloos, moeder overspannen thuis). Ze heeft nu een baantje om zaterdag, ze neemt er nog een op zondag bij, en ze laat zich inschrijven bij een modellenbureau (is ze voor gevraagd...) Het grootste financiele probleem is nog, dat ze Tiko niet in een keer wil betalen, maar in een jaar wil afbetalen. Maar stel dat Tiko ziek wordt, en daar moet haar geld die maand naar toe, kan ik er dan naar fluiten? (Als dit zou gebeuren zou ik het wel willen contracteren..)

Bovendien vraag ik me af of ze de verantwoordelijkheid aankan. Hoewel ze in het begin het perfect deed, gebeurt het wel eens dat ze niet komt, mijn inziens enigzins onverantwoordelijke dingen doet, niet alles netjes opruimt, niet zorgvuldig uitmest. Allemaal kleine dingen, die toch slechts sporadisch voorkomen (eerlijk is eerlijk, ik kom ook wel eens niet...). Desondanks blijft het een feit dat ze van de 3 dagen dat zij de verantwoordelijkheid over hem draagt er regelmatig eentje niet komt...

Dus daarom twijfel ik, of ik hem wel aan haar wil verkopen. Ook omdat hij dan in de buurt blijft staan. Kijk, ik heb mij al tig keer voorgesteld hoe het zal zijn. Hoe ik Tiek in de trailer zet, hoe ik hem achterlaat, hoe ik huilend afscheid van hem neem, enz. Het is heel raar, maar nu wil ik ook dat het ongeveer zo gaat. Als hij in de buurt blijft staan, dan fiets ik gewoon op een dag het erf af: "Tiek, ajuus, het ga je goed, maar nu ben je niet meer van mij... " Zo wil ik de vier jaar niet afsluiten. Als hij echt weg is, dan is het in het begin wel moeilijker, maar is het wel eerder 'afgesloten'.

Dillema... Wat zouden jullie doen? Zij heeft mij destijds wel uit de brand geholpen, zij is wel harstikke gek op Tiek, zij heeft wel in hem geinvesteerd het afgelopen halfjaar, zij zou hem absoluut niet kwijt willen...

Daarentegen ben ik bang dat als zij hem koopt, en het valt toch tegen, qua tijd, qua financiën, dat zij hem weer verkoopt. Dan wordt hij dus wèèr verkocht, en...dan heb ik niet langer in de hand waar hij terecht komt...

Ik weet het echt niet. Ik wil eerlijk zijn tegenover de bijrijdster, maar ook het beste voor Tiko. Ik wil haar geen verdriet doen, maar wil ook iets doen waar ik mijzelf content bij voel...

Tips, commentaar, adviezen..?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:53

Ik zou tiko zeker niet op afbetaling verkopen i.v.m. de risico's die jij al noemt. Dus als dat de reden is dat je bijrijdster hem dan niet kan kopen, ben jij meteen van dat probleem af. Klinkt hard en akelig, maar het is jouw paard en jij moet dit verhaal goed af kunnen sluiten en het is al moeilijk genoeg om je paard te verkopen.

Sterkte met je beslissing. (Ik vind het overigens wel heel jammer hoor dat je Tiko weg moet doen, jullie zijn zo'n leuke combi!)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:55

Ik zou het wel op afbetaling doen, als je het belangrijk vindt waar hij terechtkomt. Plus dat als je hem aan haar verkoopt, je er nog enigzins zicht op kunt blijven houden. Als je het niet eens bent met de manier waarop zij met je paard omgaat, dan zul je het waarschijnlijk met niemands manier eens zijn. Maar verkopen is je zeggenschap kwijtraken, aan wie je hem ook verkoopt.

Succes met je keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:56

Niet aan beginnen. Als je Tiko echt aan haar gunt kun je eventueel een prijs afspreken die beter op haar budget aansluit, maar meer kun je niet voor haar doen.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:57

Wellicht ben ik wat te nuchter, maar ik zou Tiko nite verkopen aan dat meisje. Het is een heel nobel streven dat ze Tiko wil kopen, maar zoals jij alle punten opschrijft kan je al wel opmerken dat het geen optie is.
1. er is geen geld
2. ze komt nu soms al niet opdagen
3. ze is te jong
4. pa en ma hebben zat aan zichzelf zonder hun dochter in de problemen zien te komen om een paard.

Ik ben van mening dat wanneer je besluit een paard te kopen je daar voor de volle 100% moet gaan. OOK wanneer hij ziek is, het ineens wel erg veel geld kost of je geen zin hebt! Daar heeft Tiko niks aan.

Zou het jezelf ook geen beter gevoel geven wanneer je weet dat hij bij mensen staat die ECHT goed voor hem zorgen?

Succes met je beslissing!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:03

Als je hem aan haar verkoopt dan blijf je je zorgen maken want je hebt eigenlijk weinig vertrouwen in haar. Hem echt loslaten zal niet of nauwelijks gaan omdat hij op dezelfde stal staat en in principe van jou is tot hij volledig afbetaald is.
Het risico in hun situatie is dat ze halverwege het afbetalen het niet meer op kunnen brengen. Scheiden brengt al een hoop financiële onzekerheid met zich mee en dan is er ook nog een werkloze vader. Moeder zal het meisje in deze situatie ook weinig begeleiding kunnen geven en meisje zal meer moeten werken en daardoor weer minder tijd voor het paard overhouden. Kans dat ze dat niet gaat volhouden is erg groot.

Als ik me baseer op wat je hier opgeschreven hebt zou ik zeggen "niet doen".

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:06

Ik zou haar gewoon zeggen dat je niet mee doet aan die afbetalings zaakjes, kan ze het bedrag dan toch in eenmaal betalen dan zie ik er niets op tegen, heb wel een beetje het gevoel (niet kwaad bedoeld hoor!!) dat je veel negatieve kantjes vind gewoon omdat je hem langs een kant toch niet kwijt wil, logisch hoor, maar vergeet niet dat niemand perfect is, toch niet als je je paard gaat verkopen. Maar je hebt wel groot gelijk over die geldkwestie

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:17

Toen ik vorig jaar met pijn in mijn hart mijn fjord verkocht, wilde ik niet dat hij in de buurt bleef staan. Ik vond het afscheid nemen makkelijker als ik hem niet meer dagelijks zou zien.
Ik heb geluk gehad dat Tallie1979 hem gekocht heeft, een beter huis had hij niet kunnen krijgen OK dan! .

Als ik jou was zou ik hem niet aan je bijrijdster verkopen om de redenen die je zelf eigenlijk al noemt, je wordt toch steeds weer geconfronteerd met een paard wat niet van jou is en een ander gaat er nu eenmaal anders mee om dan jij dat doet en je kunt er dan niets meer van zeggen, maar ondertussen zit je er wel mee.

Ik wil je sterkte wensen met de verkoop. Ik weet hoe moeilijk het is en ik hoop dat jouw Tiko net zo'n goed huis krijgt als mijn Winnie heeft gevonden.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:20

Ik denk dat het zomaar niet komen en niet opruimen van spullen heel snel vergaat. Omdat het dan HAAR spullen zijn die kwijt kunnen raken en Tiko misschien zonder eten staat omdat ze niet is geweest.

Doe wat je gevoel je zegt...
En wat betreft die afbetaling.... ik zou het zeker met haar ouders er over hebben. Vinden die ouders dit wel goed?

En geloof mij je paard in een trailer weg zien rijden... je roept hem en hij hinnikt naar jou Verdrietig Verdrietig Verdrietig Dat vergeet je nooit meer en nu schrijf ik dit met een brok in mn keel na 2,5 jaar!!
Helemaal omdat het de eerste en laatste x was dat hij naar me hinnikte.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:33

Of je moet een goed contract opstellen met dat meisje. Bijvoorbeeld 1 betaling missen en de rest is in 1 keer opeisbaar ofzo. Met tevens in het contract dat als ze hem verkoopt jij eerste keus hebt. (dan kan je hem altijd zelf weer verkopen en dus zelf weer eigenaar kiezen)

Maar zelf zou ik er ook voor kiezen hem aan een ander te verkopen. Hupweg, uit het oog uit het hart en geloof me, dit werkt echt zo.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:02

Als je een contract opstelt, laat het dan wel bij een notaris doen, anders is het niet rechtsgeldig. Ik denk ook dat je het contract met de ouders moet opstellen, omdat zij nog minderjarig is.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:12

ik denk eerlijk gezegt dat het niet verstandig is om hem aan haar te verkopen .. niet dat ik zeg dat ze niet goed genoeg is maar meer in de trant dat jij je nu al zorgen maakt over wat er komen gaat en je dat altijd zal blijven doen, bij een vreemd iemand vraag je je het ook af maar je kent de persoon niet en in dit geval wel, ik verkoop liever een paard aan een onbekende particulier als ik twijfel.

wat betreft het termijnen afbetalen, dat is een risico wat je gaat nemen.
je kunt nog zo goed en kwaad als het gaat een contract opstellen maar al gaat het financieel bij haar thuis niet goed kun jij wel degenlijk naar je geld fluiten, contract of niet, dit risico moet je dus wel bedenken en dan nog iets : ga naar de notaris en laat het duidelijk opstellen : afbetaling en hij staat al onder haar toezicht? of is ie pas onder haar toezicht als ze de laatste cent heeft betaald..
denk niet dat mensen dit kunnen beslissen voor je maar denk er goed over na.

in mijn geval (en dat is een mening geen kritiek) niet doen! het gaat teveel gevoelens opbrengen die je normaal gesproken al krijgt en nu versterkt krijgt. maak het jezelf niet al moeilijker dan het al is.

desondanks ik hoop dat je voor jou de goede keuze kan maken. veel suc66 ermee

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:38

tsja, eerslijk is eerlijk: je zorgt zelf altijd het beste voor je dieren Lachen

Bij haar weet je de minpuntjes, je weet nooit zeker hoe andere nieuwe baasjes voor hem zouden zorgen.

Maar als je met haar in zee gaat, kun je eventueel ook kiezen voor een lease-idee. Met een contract voor bijvoorbeeld een halfjaar. Zij is verantwoordelijk voor de complete verzorging en voor de complete financiele kant. Merk je na 6 maanden dat het niet gaat, kun je hem alsnog verkopen aan een ander. Merk je na 6 maanden dat het wel gaat, heeft zij inmiddels wat kunnen sparen en kan ze hem voor een groot deel direct betalen.
De lease-periode is een soort van proefperiode voor jullie allebei...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:46

Chubby schreef:
Maar als je met haar in zee gaat, kun je eventueel ook kiezen voor een lease-idee. Met een contract voor bijvoorbeeld een halfjaar. Zij is verantwoordelijk voor de complete verzorging en voor de complete financiele kant. Merk je na 6 maanden dat het niet gaat, kun je hem alsnog verkopen aan een ander. Merk je na 6 maanden dat het wel gaat, heeft zij inmiddels wat kunnen sparen en kan ze hem voor een groot deel direct betalen.
De lease-periode is een soort van proefperiode voor jullie allebei...

Dat zou ik, in dit geval, niet doen
Je blijft dan in die periode alsnog de eindverantwoordelijke voor hem, en dat is nu net iets wat je op dat moment niet wilt. Daarbij wat als het niet lukt? Dan zit je na die 6 maanden alsnog met een paard, waar je geen tijd en geld voor hebt en je dan nog eens moet gaan verkopen.
In een andere situatie kan ik me best vinden in dit idee, dat is het niet. Maar lijkt me nu gewoon niet verstandig.

Ik denk dat je mijn mening wel weet Knipoog
Ik zou hem niet aan haar verkopen.... Tuurlijk is ze hartstikke enthousiast en wil ze hem graag kopen. Super dat enthousiasme voor Tiek, maar dan wel als bijrijder zijnde en niet als eigenaar.
Je weet zelf onder welke omstandigheden wij hem destijds hebben gekocht, achteraf is dat ook niet slim geweest. Maar (meer door geluk dan wijsheid) is dit allemaal goed afgelopen. Ik denk dat je bijrijdster (zal hier even geen namen noemen) op het moment in dezelfde 'fase' (weet even niet hoe je het moet noemen) zit als wij destijds. Ze wil heel graag Tiko hebben, en denkt het allemaal aan te kunnen en rond te krijgen. Maar.... ze is gewoon niet in staat om een realistische inschatting te maken van wat een eigen paard nu eigenlijk allemaal met zich meebrengt.

Succes!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:51

fsoudan schreef:
Ik denk dat het zomaar niet komen en niet opruimen van spullen heel snel vergaat. Omdat het dan HAAR spullen zijn die kwijt kunnen raken en Tiko misschien zonder eten staat omdat ze niet is geweest.


Hier zit best een kern van waarheid in. Hoewel ik helaas ook mensen ken die er echt niet mee zitten als hun paard een dagje geen eten krijgt. En ookal is het hun paard, ze de spullen echt niet op ruimen..

Zelf zou ik het waarscheinlijk niet vertrouwen. Ik zou er veel te veel mee bezig blijven.
Zoals in het eerste bericht al staat is het misschien slim om te zeggen dat je hem niet op afbetaling wilt verkopen. Of misschien kun je hierover een keer met de verzorgster gaan praten? Het kan dat het haar pijn doet maar dan ben je wel eerlijk en weet ze wel waar ze aan toe is...

Sterkte!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:18

Pinky_girl"]
[quote="fsoudan schreef:
Ik denk dat het zomaar niet komen en niet opruimen van spullen heel snel vergaat. Omdat het dan HAAR spullen zijn die kwijt kunnen raken en Tiko misschien zonder eten staat omdat ze niet is geweest.


Hier zit best een kern van waarheid in. Hoewel ik helaas ook mensen ken die er echt niet mee zitten als hun paard een dagje geen eten krijgt. En ookal is het hun paard, ze de spullen echt niet op ruimen..
Zulke mensen zijn paarden niet waard!! Ik ben ook een sloddervos en ben genoeg kwijt geraakt eer ik ging leren dat het wel erg duur was allemaal. Maar heb het nooit over mn hart kunnen verkrijgen dat mn paardje zonder eten zou staan

Zelf zou ik het waarscheinlijk niet vertrouwen. Ik zou er veel te veel mee bezig blijven.
Zoals in het eerste bericht al staat is het misschien slim om te zeggen dat je hem niet op afbetaling wilt verkopen. Of misschien kun je hierover een keer met de verzorgster gaan praten? Het kan dat het haar pijn doet maar dan ben je wel eerlijk en weet ze wel waar ze aan toe is...

Sterkte!
[/quote]

Zoals ik al zei... je kan zelf het beste inschatten of je verzorgmeisje dit aan kan. Volg je gevoel....wij kunnen onze mening geven van achter een beeldscherm vandaan... jij maakt het dagelijks mee!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:28

Zoals ik het vanaf hier kan zien, is je verzorgmeisje nog niet toe aan een eigen paard, iig niet financieel. Niet doen dus!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:49

uit je eigen verhaal haal ik een 'nee' en ik zou ook 'nee' doen.
Het is geen stabiele, betrouwbare verkoop. Er zijn teveel onzekerheden en dat is voor jou, het meisje en Tiek niet goed.

Misschien kun je samen met een tinkerstal een betrouwbaar iemand uitzoeken?

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:14

Moeilijk, maar ik zou het ook niet doen.

Boter bij de vis, kopen betalen en mee nemen.
Omeen na sleur te voorkomen, je bent er anders nog een jaar lang mee bezig..Bovendien geeft een bak alleen een lening aan iemand met een vast inkomen, zonder vast inkomen kan je geen beloftes maken over termijn betalingen.

Ze moetdan en Tiek inderdaad onder houden, en afbetalen..dat is duurder dan een paard onderhouden maandelijks!

Heel lief bedacht allemaal, maar je moet nuchter blijven en rieel blijven'.

Je schiet er inderdaad niks mee op als iets mis loopt, moet je dan bv het halve aankoop bedracht terug geven?..Dan zit jij al op kamers en heb je dan tijd om kopers te ontvangen? En hem te verzorgen, als verzorgster weg valt?

Ik denk niet dat je vrolijk wordt van een onstabiele verkoop,enje iedere maand denkt, gaat het deze maand wel goed....?????
dan zit je toch in een soort van stress...

Bovendien als ze te jong is om zo'n aankoop aan te kunnen zonder dat er iemand garant staat vind ik vragen ommoelijk heden..

Staks valt het maandelijks opbrengen allemaal tegen en jij zit met de gebakken peren ...Het lijkt allemaal zo mooi..maar het kan een nacht merrie voor beide kunnen worden.

Kan ze beter lening ouders(opa oma weet ik veel) vragen en hun terug betalen..

Maar het blijft moeilijk voor een buiten staander, hier in mee te beslissen.

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:02

Ik zie zowel de voor als nadelen ervan.
Voordelen zijn toch dat je het misschien wel een beetje in de gaten kan houden , maar dat is niet altijd even leuk natuurlijk.
Zelf zeg je dat je niet wil dat hij nog een keer doorverkocht word als het niet gaat met je bijrijdstertje , maar wie zegt dat als je hem aan een buitenstaander verkoopt dat hij dan niet doorverkocht word ? Alleen als dat dan gebeurd merk je het niet , maar het kan net zo goed gebeuren.
Als je hem wel aan je bijrijdster zou verkopen weet je in ieder geval wel zeker dat hij naar iemand gaat die helemaal verzot op hem is. Opruimen van spullen daar zal ik niet teveel over inzitten (tenzij het natuurlijk gevaarlijk is voor je paard) Ik laat zelf bij Shay ook regelmatig m'n poetskist staan waar die niet hoort en borstels slingeren bij ons soms door de hele schuur heen. Als je de echt belangrijke spullen maar goed opruimt (zadel , tuig e.d) dat vind ik het belangrijkste. Misschien dat bij ons de situatie ook weer anders is omdat Shay bij m'n vriend thuis staat. Op een pensionstal loopt het natuurlijk weer anders , dat is geen verglijk. Maar zodra je een paar keer spullen kwijt ben geraakt , ruim je ze in het vervolg wel beter op.
Een dag niet komen vind ik ook niet goed , tenzij je wat heb geregeld dat iemand anders het doet voor je. Uitmesten doet iedereen anders , de een doet het elke dag uitgebreid en een ander strooit elke dag op en mest 1x in de week uit. Maar zoals ik al eerder zei , bij een buitenstaander weet je ook weer niet hoe dit gebeurd.
Ik vind het echt een lastige keuze , maar aan allebei zitten zowel voor als nadelen en die moet je tegenover elkaar afwegen.
Tja en het geld ...... je kan pas dingen gaan regelen met evt. op afbetaling kopen als ze verzekerd is van een vast inkomen , zodat ze een vast bedrag per keer kan aflossen.En je kan natuurlijk van alles op papier zetten.Maar het beste vind ik , gewoon alles in 1x betalen.
Veel succes in ieder geval ! OK dan!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:10

als ze nou al paar dagen niet komt,stal niet fatsoendelijk uitmest enzo,ik wil niet weten hoe het is als tiko van haar is en ze iederen dag moet komen,ik ben er bijna zeker van dat je daar spijt van zult krijgen.

ik zou hem liever aan iemand anders verkopen,een goed baasje,maar die wel 100% inzet,en ook het geld achter de hand heeft als er eens wat zou gebeuren.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:19

ik beelde me net eens in hoe ik het met mijn pony zou doen:

hoe gek het meisje er ook mee is:
voor jou is een goed tehuios voor je pony het allerbelangrijkste!!
en omdat je niet weet hoe het met haar verloopt,finanien bij haar,tijd, zin.... zou ik tiko niet aan haar verkopen...
zeker niet omdat het op afbetaling is!daar zitten veel risico's aan

ik heb beide dingen meegemaakt met mijn verzorgpony: 1 is weggegaan>>1 is op de stal blijven staan
die wegging was echt mijn pony gewoon ik kon alles met haar helemaal blij mee enzo... en daar had ik minder last van als de pony die er bleef staan...
dan zag ik hoe dat meisje er mee omging en dat vond ik allemaal niet zo leuk!

Nou ik wens je heel veel succes met je keuze en veel geluk aan tiko !!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:42

Moeilijke keuze,ik heb even in je profiel gekeken en ben op slag verliefd geworden [neeh niet op jou of je vriendje Haha! ......maar op jouw mooie tinker!]
Won ik maar eens de staatsloterij dan hoefde jij die keuze niet meer te maken,dan kreeg Tiek een goed tehuis,liefde en aandacht en jij geld en een goed gevoel.Maar helaas ik ben realistich en arm....... Bloos

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:15

Als ik voor die keuze kwam te staan zou ik het ook heel moeilijk vinden. Door je bijrijdster kun je contact met Tiko houden en dat is fijn. Maar als haar ouders haar financieel niet (kunnen) steunen houdt het snel op. Ze is pas 14 tenslotte en te jong om financiële verantwoordelijkheid te dragen voor een eigen paard. Niet doen dus. Een goed nieuw tehuis voor hem zoeken, gewoon gelijk laten betalen en afscheid nemen en straks gaan studeren.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:29

Moeilijk... maar je moet wel realistisch blijven.
Je paard verdiend een goed tehuis en geen onzekere ( financiele) toekomst.
Je paard vind ze nu nog leuk en aardig, maar wat als ze zelf verder wilt studeren of een vriendje krijgt?
Afbeelding