niet hengstig?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

niet hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 19:55

Ik weet niet zo goed of het hier moet of bij medisch, maar ik hoop dat ik het hier goed geplaatst heb. Bloos!

Ik heb al een tijdje niet meer gemerkt dat mijn merrie echt duidelijk hengstig was. Vorig voorjaar was ze echt lastig tijdens die periode en had ik er met rijden duidelijk last van.
Vandaag was ik lekker aan het rijden en toen bedacht ik me dat ik al tijden niets meer van haar hengstigheid heb gemerkt.
Ik weet niet zo goed wat ik hieruit moet concluderen.
Een tijdje terug heeft er jong hengstje bij haar in gestaan, maar hij was 7/5 maand toen hij bij haar uit de wei is gehaald. Hij is dan nog niet vruchtbaar. Verder had mijn merrie echt een paasei hekel aan hem en mocht hij niet dichter dan op 5 meter afstand komen. Dus het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ze drachtig is. Verder weet ik heel zeker dat er geen enkele hengst bij is geweest.
Kan het zijn dat ze gewoon minder duidelijk laat merken dat ze hengstig is? Of zou er iets anders aan de hand zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
(Jammer trouwens dat ik mijn merrie niet gewoon even een predictortestje kan laten doen, als er dan maar een streepje verschijnt weet je tenminste zeker dat ze niet drachtig is Haha! )


Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 21:43

ja peeky, lijkt mij ook dat dat mogelijk moet zijn. Net zoals bij mensen zit er toch ook wel iets in de urine waaraan je het kunt zien?
Is er niet een dierenarts ofzo hier op bokt die dat weet? Lijkt me reuze handig!
Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die iest kunnen zeggen over het niet merken van haar hengstigheid, ik vind het toch wel wat vreemd nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amco, anjali, Hobbyhorse, Iselda, JeRekers, Karintich, moeshie, Sting en 92 bezoekers