Update Bram op de foto

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Update Bram op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 12:02

Vanmorgen om kwart voor 8 ging me wekkertje Gaaaap . Na een zeer vermoeiende nacht, draaien draaien en nog een draaien met veel moeite me bed uit. Even wakker worden en toen ging me vriend de trailer alvast aankoppelen. Ik bram even snel gepoetst, andere deken op, transportbeschermers om en we konden gaan. We waren ruim op tijd en konden meteen de rontgekamer in. Bram twijfelde eventjes en stodn behoorlijk te shaken toen we eenmaal binnen waren. Voor de zekerheid kreeg ie een klein rustgevertje en konden er foto's gemaakt worden. Wij werden in een super charmant schort gehesen, die ik eerst nog verkeerd om aantrok Schijnheilig .. Bram gedroeg zich keurig, hij stond zelfs bijna te slapen. Er zijn 6 foto's gemaakt van verschillende kanten. Voor de zekerheid toch een paar foto's van de delen waar hoefkatrol kan zitten gemaakt. Toen was het even wachten. Bram stond ondertussen met z'n hoofd omlaag en een flinke hanglip te dromen Rolleyes ..
Met 3 artsen hebben ze de foto's bekeken. Toen mochten wij ook even kijken. Bram stond braaf los en wij kregen les in anatomie.. *LOL* ... Er was helemaal niks te zien op de foto's (phieuw), geen hoefkatrol o.i.d zijn botten waren keurig tot super voor een paard van zijn leeftijd. Er waren geen haakjes,scheurtjes breukjes ofzo te zien.. OK dan! ..
Maarja, ik ben blij dat er op de botten niks te zien is, maar nu lopen we dus vast op z'n kreupelheid, waarom loopt hij dan kreupel... >;)
Vanmiddag komt de DA opnieuw en gaan we een gewricht verdoven i.v.m kraakbeen. Dit was hetgene dat ze niet op de foto's konden zien. Als dit het niet is, is de enige optie z'n banden en pezen.. Bram staat nu lekker in de regen van z'n hooi te snoepen... Die weet nog niet dat die vervelende vent vanmiddag weer komt ~~}> Nagelbijten / Gniffelen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:15

Fijn dat het iig geen hoefkatrol oid is!
Maar idd vervelend dat je nu nog niet weet wat het is.....
Succes vanmiddag!

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:17

Fijn dat de fotos een heel aantal dingen uitsluiten! Hopelijk komen jullie erachter wat het is! Succes!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:44

Dat is heel mooi nieuws dat er op de foto's niets te zien is.
dan lijtk het al een stuk minder erg he?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:33

Wel beter dat het geen hoefkatrol is, maar wel balen dat je nu nog steeds niet weet wat het nou toch is .. ach .. hopen dat je er vanmiddag achterkomt ! succes ! Lachen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 00:48

Vanmiddag is de DA weer langs geweest. Hij heeft bram in z'n gewricht verdoofd. Toch die voor de hoefkatrol.. Hij was bang dat er dingen zaten die we op de foto niet konden zien.. Bram liep goed.. dus het zit toch daar. De Dierenarts heeft het mergvloeistof ofzoiets gecontroleerd en dat was eigenlijk gewoon goed. Voor de zekerheid heeft hij toch het gewricht ingespoten. Nu moet bram 14 dagen rust en daarna stappen, veel stappen. Als hij dan nog niet goed loopt moeten we verder zoeken...

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:01

Goh wat een gedoe allemaal zeg!
Nou laten we hopen dat de 14 dagen rust dan niet voor niest zijn,en dat ze eindelijk kunnen vertellen wat Bram mankeerd!
Onzekerheid is ook maar niets!
Sterkte ermee en een knuffel voor Bram!
Groetjes Lundi

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:13

bah zeg, nu weet je nog niks!!!
Hopen dat het over 14 dagen over is... Niks is erger dan die onzekerheid Scheve mond

Succes OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:09

Vervelend als het niet bekend is wat het nu wel is. Als de 2 weken stappen om zijn en hij loopt nog niet goed?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:49

Misschien een slijmbeursontsteking bij de hoefkatrol? Komt wel vaker voor. Hopen dat Brammetje snel opknapt!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 14:53

Hij lijkt wat vrolijker en hij staat soms te springen. Hij staat nu 14 dagen in de paddock. Ben bang dat als ik hem los laat in de bak dat ie zich over rent ofzo..
Ik hou jullie op de hoogte..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:55

Fijn dat de foto's goed zijn, nu kom je uit bij klinische hoefkatrolontsteking. En daar de oplossing voor vinden kan nog moeilijker zijn dan dat je echt veranderingen ziet in zijn straalbeen.
Heb je er al eens een fysiotherapeut bijgehad of een kraker? Komt het probleem niet uit zijn rug?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:45

ik bedenk me net dat je net zovee pech hebt als ik jaren terug met destiny

had haa al ene jaartje iets langer, toen gingen we verhuize en kwam ze aan huis te staan, heb er een maand of 2 maandjes van kunnen genieten en toen was ze steeds kreupel, LA dan weer RA uiteindelijk spat, en weer wat later alsnog een leuke tijd gehad bij de ponyclub eerst een jaar op een leenpony, lang leven de behulpzame mensen in het dorp OK dan! en toen met destiny

maar ik weet nog goed hoe ik baalde dat ze niets konden vinden terwijl ze toch niet helemaal goed was

sterkte de komende tijd en hopen maar dat het iets is wat weer overgaat!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:10

Cassidy schreef:
Fijn dat de foto's goed zijn, nu kom je uit bij klinische hoefkatrolontsteking. En daar de oplossing voor vinden kan nog moeilijker zijn dan dat je echt veranderingen ziet in zijn straalbeen.
Heb je er al eens een fysiotherapeut bijgehad of een kraker? Komt het probleem niet uit zijn rug?


Ik heb er nog geen fyshio of kraker bij gehad. Ikzelf dacht dat het weer uit z'n schouder kwam, maar na het verdoven verhaal leek dit van de baan.
Omdat iedereen zo'n beetje begon over hoefkatrol e.d. heb ik de rest uitgesloten, hij is immers 22 dus zal dat het wel zijn.. Nu op de foto's blijkt dat er niks te zien is op de beentjes weet ik het ook niet.. Volgens de DA kan er toch iets zitten zonder dat het te zien is op de foto, daarom heeft ie hem nu ingespoten. Hij zei dat het mergvocht ofzo wel goed was, maar voor de zekerheid. Nu ben ik inderdaad ook aan het twijfelen of het niet ergens anders aan kan liggen. Het gekke was dat ik niet goed kon zien waar vandaan hij kreupel liep, welk been ofzo. De DA zag dit wel ,linksvoor, stel nou dat het rechtsvoor was??... Ik vind het ook moeilijk, als bram zo staat lijtk het of hij geen pijn heeft, als hij stapt ook niet maar het probleem begint bij het draven, en komt daarna pas bij het stappen, als hij dus gedraafd heeft... Ik wacht nu deze 14 dagen af en als het dan nog niet beter is gaan we verder kijken dan op beenhoogte...