DE oplossing voor Ivanka!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

DE oplossing voor Ivanka!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 22:33

N.a.v. dit topic: [VMR] Waarom een grasmaaier? hou ik jullie even op de hoogte van de vorderingen.
Voor degenen die niet snappen waar het nu over gaat, zal ik het even in het kort aan uitleggen. Ivanka is alleen en dus erg eenzaam, in het begin was het geen probleem. Maar ik merk nu wel dat ze echt gezeldschap nodig heeft, een paard hoort gewoon niet alleen Knipoog
Maar goed, het probleem was: wat nu?! Een shetlander, dat vond mijn oom niet echt heel erg geweldig. Hij vond het opzich wel goed, maar mijn moeder en ik zagen wel aan hem dat hij het eigenlijk liever niet had. Dus toen nog overleg gehad voor andere mogelijkheden..

En na veel overleg tussen mijn moeder, mij en mijn oom zijn we toch tot overeenstemming gekomen. En nee, het wordt dus geen shetlander. Mijn moeder was sowieso al geen fan van een shetlander, daar had mijn oom niets aan volgens haar. Dus ik vroeg aan dr waar hij dan wél wat aan had, zegt ze: 'zet er dan een grote bij!' (een "grote" is in mijn moeders woorden een paard Knipoog).
Ik keek haar zo aan van: dit meen je niet *mond viel open* "Dat kan ik toch niet betalen mam".
Zegt ze: 'neehee, jij ook niet!!'
Owh.. maar wat dan?

Maar goed, we gaan het dus zo oplossen dat er iemand bij komt staan, die dan gewoon huur betaalt zegmaar Knipoog. Gewoon een soort pensionklantje.
Het probleem was alleen nog dat er maar 1 stal was en die is natuurlijk van Ivanka. Toch was het probleem ook weer niet zo'n groot probleem, want naast Ivanka's wei staat de varkensstal. Nu begint mijn oom ook alweer een jaartje ouder te worden en is gestopt met het houden van varkens. Mijn vader is (ja ja, heel toevallig Knipoog) metselaar, dus ik had al mooi in gedachte dat die een huisje kon gaan bouwen voor Ivanka en toekomstig stalgenoot Knipoog.
We hebben zelfs al een mogelijke pensionklant Lachen. Een collega van mn zus, die wilt een nieuw paard kopen en een stalling zoeken die dichterbij haar huis en goedkoper is. Zij wil eerst haar paard verkopen die ze nu heeft en dan weer een ander paard kopen (ze koopt regelmatig een 'groen' paard, die ze dan beleerd en rijdt tot en met de M en verkoopt die dan weer Knipoog). Er moet ook het een en ander gebeuren bij Ivanka, dus het is ook niet zo erg dat het nog eventjes duurt Knipoog.
Stal moet dus verbouwd worden, vooraan in de wei moet nu ook een stukje bestraat worden, omdat dat ook de uitloop van de stal wordt (en het daar een ongelooflijke blubzooi is Knipoog) en ik wil een nieuwe omheining om de wei maken.

Dus al met al, misschien duurt het nog even, maar het is iig een mooie oplossing Lachen. Toch?!

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:36

Klinkt super, en zo verdient je oom er ook nog iets aan Knipoog

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:39

Klinkt pefect!

heerlijk lijkt me dat..

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:56

Dat klinkt echt super zeg! Gezellig voor ivanka en ook voor jou.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:08

Dat moet wel heel goed klinken Lachen

weer een pensionstal erbij Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:13

klinkt super, voor Ivanka en voor jouw. Misschien een gezellige buitenrij-maatje en elkaar helpen Knipoog
Fijn dat het dan toch op gelost gaat worden Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:22

Wowsers... klinkt echt super zeg Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:44

Klinkt als een superoplossing zeg! is vast nog gezelliger ook, met een klantje erbij Knipoog

Hou je ons op de hoogte ? Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:12

Klinkt leuk. Kan ivanka het paard dan ook zien als ze op stal staan?

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:33

Dat is een mooie oplossing!! Nu krijg je er misschien ook gelijk een leuk buitenrit maatje bij, zodat jullie gezellig samen kunnen rijden (moet het nog wel klikken natuurlijk Knipoog) Echt fijn iig dat je oom toch door heeft dat een maatje voor Ivanka helemaal zo gek nog niet is!!

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:53

Beter! misschien in de tussen tijd zou er een geit bij kunnen . Dit gaat meestal heel goed. Mijn bijrijdpony heeft 14 jaar een geit gehad en die sliep gewoon bij haar in de stal!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:50

Dat is een goede oplossing zeg!!
Hopelijk loopt het allemaal goed zodat ze snel een vriendje/vriendinnetje heeft!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 23:35

liberty"]
weer een pensionstal erbij Haha!
[/quote]

Oee.. concurrentie Linda Tong uitsteken
Haha.. Nee hoor, als het goed is blijft het (voorlopig althans) nog maar bij 1 pensionklant.
Haha!

[quote="gouda schreef:
Kan ivanka het paard dan ook zien als ze op stal staan?


De stal moet nog gebouwd worden. De oude varkensstal wordt afgebroken en daar komen nieuwe paardenstallen voor in de plaats. En dat worden gewoon buitenstallen, dus kunnen ze met hun hoofd naar buiten kijken en elkaar dus zien als ze daar zin in hebben Knipoog Tong uitsteken

En idd.. voor mij ook handig Lachen Zij kan me misschien helpen met rijden en buitenrijden samen is natuurlijk altijd wel leuker dan in je eentje