12 jaar zeur je om een eigen pony, en nu.... :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:21

Tsja... ik denk dat beginnen aan een eigen pony een hele verantwoordelijkheid is... en dat jij met Bobby een stukje begeleiding hebt gemist en dat er daardoor fouten zijn gemaakt. Maar van fouten kan je leren (ik denk dat we -even uitgaand van de doornsee ruiter en niet van de natuurtalentjes die al tig ponies van anderen hebben gereden- bijna allemaal wel fouten maken met een eerste eigen paard/pony, alleen in verschillende mate...daarom is begeleiding ook zo belangrijk Ik denk ook dat Bobby door het eerste ongeluk zijn vertrouwen heeft verloren, zowel in jou als in zichzelf als in de situatie (verkeer e.d.). Ik denk ook dat Bobby misschien een beetje 'overweldigd' is en dat je heel rustig aan opnieuw met hem moet beginnen onder goede begeleiding! Hij heeft denk ik iemand nodig die hem weer vertrouwen kan geven en die hij kan vertrouwen, dat kost tijd en energie, en daar zal je hulp bij nodig hebben. Ik denk wel dat Bobby het vedient dat deze mogelijkheid hem geboden wordt. Dus tot je de tijd (en geld voor les) hebt om het rijden onder begeleiding weer rustig aan op te pakken zou ik zeker niet meer gaan rijden op Bobby. Misschien kan je af en toe een klein stukje wandelen met hem en Zhivago, maar ook daar er voor zorgen dat je niet teveel wil! Vooral rustig aan doen zodat hij weer vertrouwen kan krijgen en jij ook. Ik wil wel een keertje komen wandelen hoor. Dikke knuffel voor jou en Bob en bedenk maar; waar een wil is is een weg.

PS: dat merrietje zou ik niet doen... ik zou als ik jou was eerst eens kijken welke problemen bij jou zitten en daar dan aan werken. Anders kom je uiteindelijk hetzelfde probleem bij een ander paard misschien ook weer tegen.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:03

MOHGirl schreef:
Bedankt voor jullie reacties, die zetten me wel aan het denken.
Ik heb de keuze, ik kan de merrie een maand ruilen met Bobby, en dan kijken hoe ik het vind, zal ik het gewoon even aankijken, en dan zie ik hoe erg ik mn mannetje ga missen.
Die kans wil ik hem zeker geven, maar al vanaf het begin afaan werk Bobby tegen als hij iets niet wil, en ik kan geen rustige buitenrit op hem maken.
Een bak heb ik niet, ik sta op een boerderij met veel weiland en een mooie omgeving, maar wel veel auto's helaas.
Liefs Lisette


Dat zou ik persoonlijk nooit en dan ook werkelijk nooit doen... ik leg je vanavond aan de telefoon wel uit waarom niet Lachen.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:54

turbotinker schreef:
Citaat:
maar al vanaf het begin afaan werk Bobby tegen als hij iets niet wil

dat betekend dus dat bobby het ook echt niet wil/durft...oftewel als je dan gaat door zeuren raakt hij zijn zelfvertrouwen kwijt...
ik denk dat je door moet zetten met bobby...jullie kunnen elkaar het vertrouwen geven..en inderdaad: pak een lesje


Hier moet ik even aan toevoegen dat ik denk dat het negatieve voor Liz nu gevoelsmatig ongetwijfeld overheerst, maar imo is het van het begin af aan niet alleen maar tegen werken geweest... Liz heeft ooit met Bobby mee gedaan in een springclinic van Katja (dat is volgens mij ook de enige les geweest die Liz echt met bobby gehad heeft) en dat viel reuze mee... ik denk echt dat gebrek aan begeleiding het grootste probleem is, en dat is een probleem dat je niet oplost met een andere pony maar door bereid te zijn goede begeleiding te zoeken. Koppie op Liz, je hebt ook goede momenten gehad met Bob, dus ga je mogelijkheden met je stoere lieve ventje op een rij zetten voor je iets anders doet. We praten vanavond wel even. Ach gut

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:07

Ik zal ook nog even reageren... om te beginnen is te koop zetten nog niet hetzelfde als verkopen... ik denk dat Liz op die manier alleen wel een betere kans heeft om haar mogelijkheden goed af te wegen en er achter te komen wat nou echt het beste is voor haar en voor Bobby. Verder ben ik het trouwens helemaal met de laatste reactie van Djuno eens, dat heb ik gisteren ook tegen Liz gezegd. Tevens heb ik gezegd dat ik vind dat ze zolang ze deze gevoelens heeft imo beter niet op Bobby kan rijden, ik denk dat dat de zaken alleen maar van kwaad tot erger zou maken (tenzij het eventueel onder deskundige begeleiding zou gebeuren). Natuurlijk snap ik dat ze haar pony heeft gekocht om er op te kunnen rijden, maar zoals de situatie nu is is dat egwoon niet verstandig, heel jammer maar ik denk dat Liz zich daar nu even bij neer moet leggen... Wat imo de enige oplossing zou zijn als Liz Bob zou houden is onder begeleiding opnieuw beginnen en zo elkaars vertrouwen weer winnen... en als deze mogelijkheid er nu (financieel) niet is...tsja, geduld is een schone zaak. Lachen

Edit: wat Prana zegt daar ben ik trouwens ook van overtuigd. Ik denk dat Bobbyoor verschillende voorvallen zijn vertrouwen kwijt is geraakt... niet alleen in verkeer/wijken e.d., maar ook in Liz en zichzelf. Ik denk dat hij daarom (onzeker) zo explosief kan reageren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 bezoekers