Over 2 weken is de stal leeg....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:30

drecaise schreef:
zucht wat fijn dat brenda het allemaal zo eenzijdig uitlegt...


ik ben dus brenda d'r ex...

Dat ik eerst niet voor Jasmin wilde zorgen had precies dezelfde reden als dat brenda nu niet meer voor ze wil zorgen: ik trok dat gewoon zo slecht dat het me beter leek. Overigens heb ik indertijd meteen gezegd dat ik voor die twee zou blijven betalen.

Na een hoop gesteggel besloot ik het toch nog te proberen tot Yaro afgespeend zou worden.

Brenda en ik hebben toen afspraken gemaakt over wie welk beestje zou houden. Brenda meldde mij dat Jasmin voor haar toch een beetje een compromis was. Aangezien ze voor mij prima volstaat (Ik ben immers een beginner) en ik het bovendien een leuk beest vind kwa karakter was het snel duidelijk dat ik Jasmin zou houden. Brenda wil haar immers ook niet zelf houden. Zij zou dus Yaro overnemen, misschien om later te verkopen...

Brenda besloot nu toch om Yaro weg te doen en het liefste eerder vanwege de energievretende situatie tussen ons. Ik neem Yaro daarom nu over van haar. Wanneer hij afgespeend wordt dan verkoop ik hem (ik heb geen centjes voor 2 paarden).

Dat ik de 1e 5 dagen na yaro's geboorte weg ben geweest was voornamelijk omdat ik met alle stress en spanning ff niet meer kon hebben. Ik ben toen een paar dagen bij een vriendin en bij mijn broer geweest.

Overigens vind ik het jammer dat ik er een idee wordt gecreerd dat die kleine alles mag van mij. Dat is namelijk absoluut niet waar. Helemaal steigeren in bij mij uit den boze... ik heb mijn ogen niet in m'n zakken zitten en ik weet verdomde goed dat het gevaarlijk is om dat soort gedrag op z'n beloop te laten.


Ook heb ik al gedacht over hoe dat in die trailer moet. Ik heb er zelfs bij stil gestaan dat die niet moet gaan steigeren in die trailer. Dat Brenda bang is dat ik daar niet op let of over nadenkt komt misschien omdat ik nu al zo min mogelijk aan haar vraag....


Goed, begrijp me niet verkeerd ajb, ik kies geen partijen enzo.... Maar ik wil je wel iets vragen... Ik zit nu 16 jaar in de paarden, ik zat 14 jaar in de paarden voor ik een eigen paard kreeg. Zelfs met mijn ervaring stond ik nog voor verrassingen die een eigen paard met zich mee brengt. De verantwoordelijkheid is groot en de problemen kunnen dat ook zeker zijn. Je kunt niet een paard houden als je niet voor ze kunt zorgen en ziektes e.d. kunt herkennen en laat staan als je niet kunt zien hoeveel en wat voor voer je moet geven. Dit zijn dingen die je misschien niet nodig hebt op een manege, maar het is wel van belang om dit te leren voor je een eigen paard neemt. Een manegehouder of verzorger ziet het niet altijd als er wat mis is. Bijv. hoefproblemen... enig idee hoe je dat kan herkennen? een manegehouder gaat echt niet bij ieder paard onder de hoeven kijken en een verzorger is vaak te onervaren. Een manegehouder ziet wel of een paard koliek heeft (meestal) maar er zijn zoveel dingen die ze niet zien die net zo dodelijk of schadelijk zijn.... Hoe wil je dat allemaal inpassen? Kun je zien of je paard verkouden is en medicijnen nodig heeft of dat ze slechts een beetje snotterig is? Wat doe je als je paard mager wordt zonder aantoonbare reden? Kun je met het blote oog zien hoeveel ze ongeveer weegt? Kun je een termometer in haar achterwerk doen en zien of ze verhoging/koorts heeft en wanneer moet je dat doen? Als je op 1 van deze basis vragen geen juist antwoord weet ben je nog niet klaar om een eigen paard te hebben zonder iemand bij je te hebben die haar dagelijks controleerd en verzorgt en die wel deze vragen kan beantwoorden.

Goed, ik zei dat ik geen partijen kies, dat doe ik toch, ik kies partij voor het paard. Het lijkt mij het verstandigste als beide paarden weg gaan en jij opnieuw begint dmv lessen nemen in de verzorging en gezondheid van paarden.....

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, Eefje_Sammy, Evelinee_, Hobbyhorse, La_Lune, Lente, Oza04, Sabrinatomic, sasja0705, Sjafrane, stella92, StonedRomy, Willempie_T en 171 bezoekers