KOUD!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

KOUD!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-01 15:44

vandaag lekker door de duinen gereden. maar het was echt onwijs koud! doen jullie daar nog wat mee? speciale dikke kleding ofzo?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 16:44

Het is het beste dat je meerder laagjes over elkaar heen aantrekt.
Ik heb nu nog niet zo heel veel meer aan, maar op dit moment ben ik nog niet echt lang buiten geweest. Als het echt koud wordt heb ik een lange onderbroek onder mijn spijkerbroek, een onderhemd met lange mouwen (van dat skiondergoed dat de transpiratie niet opneemt, dus niet nat wordt, maar wel ventileert, ideaal gewoon, helemaal als je sport, dan wordt je ook niet zo koud als je nat bent).
Minstens twee paar sokken, twee of drie truien waarvan minstens één warme fleece, en een jas. Sjaal om, handschoenen aan en vooral: muts op. Er wordt wel eens gezegd dat je 30 to 40% lichaamswarmte verliest via je hoofd. Als je warm wilt blijven: muts op!

Als het regent kan ik nog leren chaps aan, en een lange oilcoat. Waxhoed op en ik kan er echt tegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 16:55

Afke is een watje!!!! Tong uitsteken Hahaha! Lekker joh, dat tintelende vriesweer! Gewoon lekker wat laagjes over elkaar en een lange waxjas aan die lekker om je benen blijft zitten. Of een lange chaps!
Geef mij dit weer maar hoor, ipv al die vieze natte kledder van de afgelopen weken!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 17:12

Oja, het is ontzettend koud! Ik doe meestal 2 paar sokken aan en gewoon een muts met een sjaal en niet te vergeten mijn handschoenen. BRRR echt koud is het. Maar als het gaat sneeuwen ben ik wel happy Pling

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 17:15

Ik vind het heerlijk buiten, jammer dat de paardjes nie kunnen werken alleen stappen in de bak, maar de kou valt eerg mee! Ik zietegen de winterse buien op die vanavond voorspeld zijn, gelukkig wordt het morgen weer boven 0, dan kunnen we weer wat doen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 17:27

Thermohandschoenen en -sokken. (handschoenen onder m'n gewone leren handschoenen, sokken onder m'n gewone sokken)
Warme jas, sjaal, dikke rijbroek en gewoon het tempo er in houden (als de bodem niet keihard bevroren is).

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 18:31

Ik heb vandaag ook gereden Clown
Handschoenen aan sjaal om haha
Ging ik daar Party!!
Nee het is wel koud maar ach daar komen we wel weer overheen
Kuzziezz Tamaar

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 19:35

ja ik heb het ook zo koud gehad vandaag!!! we hebben 1,5 uur gereden brrrrrrr....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:05

Ik pak mijzelf en Imker goed in: Ikke lekkere thermolaarzen aan, dikke handschoenen en muts op mijn bol. Imker krijgt zijn fleecedeken op als we buitenrijden. Het is bibberbibberkoud maar het is prachtig buiten en als je die wolkjes uit zijn neusgaten ziet komen, maakt dat je dag helemaal toppie!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:29

Het is idd koud buiten maar dat is 10 x beter dan die takkeregen van de afgelopen tijd!! Misselijk

Verder idd lekker warm aankleden! En zoals anderen ook al zeiden, laagjes over elkaar is idd goed!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:57

ik heb lekkere warme leren handschoenen aan en vandaag een muts gekocht die ook lekker over je oren komt hmmm lekker warm. morgen nog een thermo broek kopen en kom dan maar op met die winter. Niet al te hard vriezen anders kunnen we niet meer in het bos/duin rijden. Haha!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:53

warneer vinden ze nou die kacheltjes uit voor in je trui en in je schoenen misschien kan ik er wel petent op vragen of hoe dat dan ook heet Haha!
maar euh tja erg koud vandaag en dan moet je nog zo ver fietsen ook *GRR* ik zat vandaag op tina nou de bak werd alweer hard en ze liep er echt niet lekker in gelukkig had ze al 5 uur lang in wei gestaan dus half uurtje gestapt en haar weer lekker warm onder een deken in dr box met een dikke laag stro gezet Lachen
lekker appeltje en een paar boterammentje Vingers aflikken maar wat dan nog het ergste is als je in de kou hebt gereden en je vingers zijn bevroren dat je dan de singel moet losmaken,1 beugel op de maat van nathalie andere beugel op de maat van nathalie,keel riem los,neusriem los,sperriempje los en dat gaat dan niet zo makkelijk meer ik stooot dan ook nog een paar keer me handen ergens tegen aan omdat ik snel wil zijn en dan staat je paardje heerlijk warm moet je zelf nog een half uur naar huis fietsen haha valt nog niet mee Schijnheilig
dr moeten toch maar snel heel veel mini kacheltjes komen met een accu dr op zo dat je die heel de nacht kan opladen en smorgens overal in kunt stoppen ritjes in de binnen kant van je broek aan de binnen kant van je schoenen.

ik zag pas nog een tip in de penny haha...:

tip voor koude handen:

kook een aardappel zacht totdat die kookt.
doe heem in een zakje en stop hem in je jas zak zo kun je je handen nog eens warmen aan je mini kacheltjes


JAHOOR zijn er ook mensen die dat ook echt doen hier? *LOL*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 23:33

Tuurlijk Marfiek! Wat dacht jij dan? Ik neem altijd een aardappel mee als ik naar mijn paard ga *LOL*
Ik heb het ook gelezen(ja, ik lees soms de penny van mijn zusje Haha! ) en ik heb er vreselijk om gelachen! Party!!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 12:13

nou deze kou kan me gestolen worden, lekker fris vind ik helemaal niet erg,helemaal niet! maar dit is een beetje errug overdreven en om dan om 10 uur s'avonds nog van woerden naar montfoort te fietsen is dan helemaal overdreven, brrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 15:37

idd koud
ik had gewone sokken aan, thermosokken erover aan en gymschoenen met chaps en een ijsblokjes dat ik had!! niet te geloven
verder een haarband over mijn oren, handschoenen, sjaal en dikke jas
en daaronder een fleece trui en daaronder een dunne trui
alleen mijn voeten waren koud, gelukkig! Sigaar