Wie heeft er allemaal het bit?! en wat vind je ervan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Wie heeft er allemaal het bit?! en wat vind je ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-01 20:29

Ik vind bit dus een super goed en informatief blad, maar ik geloof dat niet iedereen het hier mee eens is. Ik ben wel eens benieuwd wat jullie nu er goed aan vinden en wat beter kan!
(tja de prijs zou wel wat lager mogen Haha! )
groetjes jeannette

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:36

ik vind er mooie foto's in staan, leuke artikelen, maar ik vind zaken vaak erg éénzijdig belicht (bv er was eens een artikel over chippen en die was volledig gericht op de voordelen, algemeen "bekende" nadelen werden zonder goede redenen van tafel geveegd), en de meeste rapportages helaas zonder enige diepgang. Maar goed, mijn vriend was al geabboneerd erop toen we elkaar leerden kennen, en dat is van lieverlee zo gebleven, dus we hebben elke maand weer het bled in de bus liggen, en ik moet eerlijk toegeven: als 'ie er is, dan is het ruzie wie hem het eerste mag lezen Haha!

ja, de prijs is te hoog, daar ben ik het mee eens!
ik zelf vind het engelse blad "your horse" erg leuk, maar ook dat blad is de laatste jaren wat in kwaliteit achteruit gegaan, helaas Verdrietig

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:45

Ik vind BIT op zich best een leuk blad, maar idd, voor de informatie die er in staat vind ik het blad wel wat te duur. Ze vallen bovendien regelmatig in herhaling met artikelen en er zit ook niet echt een regelmaat in de verschijning van het nieuwe exemplaar zeg maar...ze zouden wat mij betreft ook best een paar nieuwe vaste rubrieken in kunnen stellen die ik interessant zou vinden en die weer voor wat meer leesvoer zouden zorgen. Haha! Misschien moet ik ze toch eens een mailtje sturen... Knipoog

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:40

Ik vind het ook een leuk blad, maar inderdaad zijn de artikelen soms wat eenzijdig, of kun je ze maar beter helemaal met een korreltje zout nemen.

Maar er staat tenminste over vanalles wat in. Het gaat niet alleen maar over KWPN en dressuur of springen. Gewoon leuk leesblad. Pling

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:45

Ik ben ook een abonnee, maar soms heb ik zoiets vanne... moet dat nou.... is er geen andere oplossing oid.... of dezelfde vragen komen terug van bijv. Arrtrose, mijn paard graaft kuilen, mijn merrie heeft ringworm bla bla bla! kunnen die mensen dan niet afgaan op hun eigen veearts???

sommige artikelen lees ik geen eensomdat het me gewoon weg niet interresseert! ik vind idd wel dat het wat achteruit is gegaan! en ik vinv het ook redelijk (lees: heel erg prijzig!), maar voor kwaliteit betaal je!!! Het is een informatief blad, maar ik mis iets iets..... tja ik weet niet wat het is en hoe ik het moet onschrijven!!! maar de meesten zullen mij wel begrjipen!!! toch???

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:46

Ik vind het een heel goed blad, er staat voor iedereen wat in. Wel is het meer gericht op mensen die paarden houden dan die die zich er alleen in interesseren. Vind BIT veel leuker om te lezen dan bijv. Hoefslag, veel meer informatie, Hoefslag is veel te veel op de wedstrijden gericht naar mijn smaak, vol uitslagen e.d.
Vaak zijn de artikels in de BIT ook wel humoristisch geschreven, bijv. van mario Broekhuis.
Het is wel zo dat het af en toe nogal eenzijdig is en daar kan je je flink aan ergeren als je het er niet mee eens bent, maar aan de andere kant heeft het wel wat om te merken dat de schrijvers echt zeggen wat ze denken en er niet om heen draaien om mensen te sparen.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 00:27

We hebben hier onlangs ook al eens een discussie over gehad. Ik blijf erbij dat ze veel te duur zijn voor de geboden oppervlakkige kwaliteit. Bij mij vliegt ie er binnenkort uit.
En Esmee, wat jij mist is waarschijnlijk die objectiviteit, de diepgang. Lees eens de Vrijruiter, het blad van de NVVR. Kun je via onze web-site opvragen. www.recreatieruiter.nl.
Ooit is de NVVR namelijk opgericht om een kwaliteitsblad uit te geven ala de freizeit im sattel. De oprichters kwamen echter tot de ontdekking dat de beurs te krap was om redacteur te worden van een eigen blad. Daarna is men verder gegaan met het andere idee, een club voor iedereen die iets anders, iets meer wil dan alleen wedstrijden. Men hoopte toch ook via deze omweg alsnog, ooit een kwaliteitsblad uit te geven. Tot nog toe is het alleen voor leden, maar een kwaliteitsblad is het zeker.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 00:45

Ik vind er leuke artikelen in staan, 'k vind IDS en Hoefslag ook wel interessant alleen vind ik dat er in die2 bladen meestal teveel wedstrijdverslagen staan en te weinig artikelen over bv.ziektes, rijtechnische problemen enz.
Dus wat dat betreft vind ik BIT beter.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 01:08

Zeer goed blad, heel veel info en eens geen wedstrijden of uitslagen. Henk en ik vechten erom. Bit is recht voor zijn raap. Teksten met humor en een knipoog. Beste info paardenblad van Nederland.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 02:34

Qua uiterlijk lijkt het blad Bit van een erg hoog niveau en veelbelovend, maar als je de artikelen leest blijft het allemaal toch wel erg aan de oppervlakte!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 11:09

Ik zie hier veel bekendheid terug komen van wat ik er over denk.
Bit mist soms inderdaad wel wat diepgang en is soms dus wat oppervlakkig en ik lees ook echt niet elk woordje wat erin staat maar als je het vergelijkt met de paard en sport in de strengen en de hoefslag en andere paarden bladen komt bit er toch echt wel boven uit. Het is mooi weergegeven mooie duidelijke foto (meestal van arnd bronkhorst) ze besteden punten uit verschillende interesses, verschillende soorten rassen, sport maar ook recratie en gezondheid. Ook vind ik de advertenties die er instaan veel veranderen met de advertenties uit andere paarden bladen. kijk maar eens!
groetjes jeannette
Alleen ik mis de poster vond ik altijd wel leuk voor mijn oppaskinderen waren er dol op en ik op sommige ook!
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 11:15

Hoewel ik Bit wel het beste blad in Nl vind (want bv de Hoefslag.... nou die leg ik nog niet eens onder in de kattenbak want dan willen de katten er niet meer op Bloos ) vind ik er nog heel wat aan te verbeteren.
De voorkant en papierkwaliteit scheppen bij mij elke maand weer verwachtingen die de inhoud niet waar kan maken.
Als de artikelen nou eens dezelfde kwaliteit zouden hebben als de foto's, dan zou het een topblad zijn. Maar helaas.... Men valt vaak in herhaling en op diepgang in artikelen heb ik ze nog niet erg vaak kunnen betrappen.
Maar ik moet erbij zeggen dat ik misschien wel heel erg kritisch ben, mede omdat ik zelf een journalistieke achtergrond heb. En dan vallen sommige dingen gewoon nog harder op.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 11:16

Het ziet er mooi uit, leuke foto's maar de inhoud vind ik drie keer niks. Ik heb mijn abonnement dan ook opgezegd. Idd heel oppervlakkig en geen nieuwe informatie. Zag bijvoorbeeld erg uit naar het nummer over luchtwegproblemen omdat ik een paard heb die daar last van heeft. Ik denk dat ik als leek nog meer kan vertellen over wat wel en niet goed is door mijn ervaring. Niets nieuws dus en zeker niet volledig!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 11:27

ik vind het een leuk blad.
heb gister het artikel over laag en rond, of opgericht rijden. Op zich best intresant, alleen snapte ik er weinig van (waarschijnlijk ligt dat aan mij)

Een paar nummers terug stond er een vliegenschimmel (arabje ofzo) op de kaft, die een compliment maakte, dus ik helemaal happy, en op zoek naar het artikel over vrijheidsdressuur.
Ik was helaas blij gemaakt met een dooie mus, want er stond niets over VD in.
Ik heb ook het idee dat het aantal advertenties irritand de pan uit rijsd...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 11:30

Ik vind het ook een leuk blad, er staan veel verschillende dingen in, alleen van mij mag het nog wel meer over dressuur gaan. Knipoog

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 12:51

ik vind het een goed blad. ik lees hem ook elke maand, maar sommige dingen worden subjectief beoordeeld, en daar ben ik het niet altijd mee eens. en de prijs is ook aan de hoge kant!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 17:02

Ik vind Bit het leukste Nederlandse blad voor volwassenen maar een nadeel vind ik al die artikelen over beroemdheden in de paardensport. Ik ken het merendeel niet en ze zeggen me ook niet zoveel. Leuk is wel dat er in tegenstelling tot de Hoefslag veel praktijk in staat. Maar dat zou van mij nog wel meer mogen. Ik blader op het station het engelse blad Your Horse vaak even door en die lijkt me echt leuk! Lekker veel foto`s minder reklame en heel veel praktijk en ook vragen van lezers. Er zijn ook veel paarden advertenties met plaatje. Dit blasd is alleen ontieglijk duur. nl 15 gulden per exemplaar.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:04

Margje schreef:
Wel is het meer gericht op mensen die paarden houden dan die die zich er alleen in interesseren.


Dat vind ik dus juist niet. Sommige artikelen zijn geschreven alsof ze het tegen een blonT persoon hebben.
En die manegetest kan ik ook echt niet in overeenstemming brengen met "Maandblad voor de PaardenHOUDER".
Mensen met een eigen paard zijn niet echt geinteresseerd in lessen op manegepaarden of wel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:13

Bit is best een leuk blad en soms staan er wel grappige wetenswaardigheden in, maar qua niveau vind ik het niet veel beter dan de Penny. Leuk om te lezen, maar niet informatief. Bovendien veel te commercieel en niet objectief.
Het staat wel erg leuk op de koffietafel, dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 23:02

Het vervelende aan bit vind ik altijd dat artikelen worden geschreven vanuit het oogpunt dat de lezer een absolute hobbyruiter is die na een paar jaar manegelessen nu een beetje ronddolt met een eigen paardje... (no offence) wat ik bedoel: dan schrijven ze een vrij technisch artikel, bijv over een galopchangement of het nut van drijvende hulpen op exact het juiste moment oid, en dan word het geschreven vanuit zo'n oogpunt van: "oh... dat is voor normále mensen niet weggelegd...."
Ik sluit me bij Lovely aan: leuk voor op de koffietafel.