(mini) Shetlanders in lessen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:48

hij is 1 meter staat hierboven
ik vind het inderdaad ook wel kunnen
volgens mij valt het allemaal wel mee

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:10

ok, als hij 1 meter is (geloof er niks van trouwens) hebben we het zowiezo niet over mini. Mini is max 85cm.
Honey mag van mij 's zomers niet intensief in de grote bak gereden worden. Deze is een stuk zwaarder, en dat trekt ze gewoon niet (hoewel ze zelf stug doorloopt en ik haar dus een beetje moet beschermen.
Er wordt in het topic geschreven over een kwartier galoperen, in de zin van, aan 1 stuk. Zie ik ook het nut niet van in bij manege pony's, zeker niet in de bak. Als dat echt zo is neem ik weereens mijn petje af voor manege-pony's
Als je het echt zo gruwelijk zielig vind is er iets wat je kan doen.
Andere manege zoeken.....

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 13:27

stef schreef:
ok, als hij 1 meter is (geloof er niks van trouwens) hebben we het zowiezo niet over mini. Mini is max 85cm.
Honey mag van mij 's zomers niet intensief in de grote bak gereden worden. Deze is een stuk zwaarder, en dat trekt ze gewoon niet (hoewel ze zelf stug doorloopt en ik haar dus een beetje moet beschermen.
Er wordt in het topic geschreven over een kwartier galoperen, in de zin van, aan 1 stuk. Zie ik ook het nut niet van in bij manege pony's, zeker niet in de bak. Als dat echt zo is neem ik weereens mijn petje af voor manege-pony's
Als je het echt zo gruwelijk zielig vind is er iets wat je kan doen.
Andere manege zoeken.....


Ik zeg niet dat ik het GRUWELIJK zielig vind!! Ik vind het zielig. En waarom geloof je niet dat hij 1 m is? Hij is dan idd kleiner want het is absoluut een mini!

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:07

hoe worden ze ingereden als ik vragen mag? er passen tog alleen maar kleine kinderen op

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:41

als iets je niet aanstaat op een manege kan je maar 1 ding doen. Andere manege zoeken, of het zijn gang laten gaan en er verder niet over zeuren.
Waarom ik niet geloof dat hij 1m is? Omdat hij op de foto's veel kleiner toont

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 20:08

bianca_banny schreef:
hoe worden ze ingereden als ik vragen mag? er passen tog alleen maar kleine kinderen op


Sterker nog. De mini waarom het gaat, is NOOIT ingereden. Hij is zomaar in de les gegooid

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:11

knap hoor dat dan al die kinderen erop blijven zitten

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:37

de pony in kwestie in 1 m volgens jullie en de andere wat kleiner. Ok dat snap ik, maar waarom bestempelen jullie dieren met die hoogte tot mini's? Een mini is inderdaad max 85 cm. En waarom is het zielig om ze te berijden? Omdat ze daarvoor hele dagen in de wei hebben gestaan zich vet gevreten hebben en nu in een keer in de les moeten lopen? Ik neem aan dat de conditie opgebouwd is toen jullie er een keer niet waren. En als ze niet ingereden zijn vind ik het knap dat er nog nooit geen kindertjes in het stof hebben gebeten. En hebben jullie weleens van het Grand National gehoord? Zielig hoor hoe ze daar met de pony's omgaan, ze crossen veel en spingen af en toe over hindernisjes, oh en das zielig (de pony's vinden dat gewoon super leuk en ze staan altijd te springen als ze het mogen doen maar dat terzijde). Verder zeg ik nog een ding tegen de medebokkers, kijk eens naar de leeftijden, verder geef ik geen commentaar meer.

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 13:35

Discussie gesloten. De eigenaresse zag in dat het idd geen shet voor in de lessen is, dus hij gaat nooit meer in de lessen

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:29

En toch ga ik hier nog even op reageren Knipoog
Ik vind de heisa die jullie hierom maken heel overdreven Knipoog !!
Ik denk zelfs dat het aan de ene kant goed is voor zowel Max als Shelly als Teddy dat ze in de lessen lopen, zo krijgen ze wat beweging en meer aandacht . Daarbij zijn ze nu meer onder de paarden dan anders. Tuurlijk, ze zijn nooit goed ingereden en de manier waarop ze gereden worden is niet altijd de juiste, maar daar zijn de instructrices dan ook weer bij, die zijn ook niet achterlijk . En geen van drieën geeft protest, als het ze echt niet zou bevallen, zouden ze wel wat meer hun best doen uit de les te worden gezet Knipoog . En waarom (ik heb het nu vooral even tegen de mensen die deze knuffelbeestjes kennen, sorry) kunnen Nouschka en Noa het dan wel?? Ik denk dat jullie er wel een beetje een te groot probleem van maken, hoor!!

Daarbij.. Het scheelt Jesss en de andere manege-paarden wel weer een uurtje, misschien wat ego, maar.. Bloos

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:05

LoveDunc"]
[quote="bianca_banny schreef:
hoe worden ze ingereden als ik vragen mag? er passen tog alleen maar kleine kinderen op


Sterker nog. De mini waarom het gaat, is NOOIT ingereden. Hij is zomaar in de les gegooid
[/quote]

Hahahaha hier word je echt ongeloofwaardig *LOL*

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:37

Waarom vinden jullie het zo zielig?
Om eerlijk te zijn vind ik de shet (uhm Shelly?) makkelijk in de lessen kunnen, het is een behoorlijke shetlander en kan wel wat hebben. daarnaast loopt ze maar 1 uur per dag, dus het is niet zo heel veel. Daarnaast was ze echt veel te dik, dus wat begweging zou denk geen kwaad kunnen.

Die 'minishet' is geen mini shet, Max is ruim 92 cm. OOk veel te dik, dus beweging kan geen kwaad.
Maar, hij gaat waarschijnlijk de lessen niet in omdat hij steeds struikeld.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:45

Kyralovertje schreef:
Waarom vinden jullie het zo zielig?
Om eerlijk te zijn vind ik de shet (uhm Shelly?) makkelijk in de lessen kunnen, het is een behoorlijke shetlander en kan wel wat hebben. daarnaast loopt ze maar 1 uur per dag, dus het is niet zo heel veel. Daarnaast was ze echt veel te dik, dus wat begweging zou denk geen kwaad kunnen.

Die 'minishet' is geen mini shet, Max is ruim 92 cm. OOk veel te dik, dus beweging kan geen kwaad.
Maar, hij gaat waarschijnlijk de lessen niet in omdat hij steeds struikeld.


en het eten vind ik nu ook niet zo weinig Scheve mond

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:46

Misser"]
[quote="LoveDunc"][quote="bianca_banny schreef:
hoe worden ze ingereden als ik vragen mag? er passen tog alleen maar kleine kinderen op


Sterker nog. De mini waarom het gaat, is NOOIT ingereden. Hij is zomaar in de les gegooid
[/quote]

Hahahaha hier word je echt ongeloofwaardig *LOL*
[/quote]

inderdaad alles blijft maar steeds erger worden en die beweging kan geen kwaad toch? Scheve mond

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:55

Misser schreef:
Hahahaha hier word je echt ongeloofwaardig *LOL*


Je neemt me de woorden uit de mond Haha!
Haha..

Ja sorry hoor.. maar dit is weer typisch de invasie van de penny Haha! *duikt weg voor aanvallende penny-meisjes Haha!*

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:13

Tinne"]
[quote="Misser schreef:
Hahahaha hier word je echt ongeloofwaardig *LOL*


Je neemt me de woorden uit de mond Haha!
Haha..

Ja sorry hoor.. maar dit is weer typisch de invasie van de penny Haha! *duikt weg voor aanvallende penny-meisjes Haha!*
[/quote]

tinne jij neemt mijn woorden weer uit de mond Clown

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:01

Het is wel waar hoor, hij is nooit FATSOENLIJK ingereden... maar er hadden wel kinderen af en toe op gezeten... maar ook niet vaak, dus hij was al wel wat gewend. Verder is het wel goed dat ze in de lessen lopen, maar ik ben bang dat het bij deze shetjes meer dan 1 uur gaat worden (dus dan praat ik over ruim 3) want zo is de eigenaresse van stal wel. Maar als ze ong. 1 uur per dag lopen, vind ik het wel goed voor ze Lachen 1/2 dag op de wei had ook wel leuk geweest... OOK voor de andere manegepaarden.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:37

een mini van 92 cm dat is wel een hele speciale dan

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 09:09

haha het is ook geen mini Knipoog

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 10:03

RockyLover schreef:
haha het is ook geen mini Knipoog


Max is wel een mini Roos!!!
Het is netaan geen Shet

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 10:04

kjoetie"]
[quote="Misser"][quote="LoveDunc"]
[quote="bianca_banny schreef:
hoe worden ze ingereden als ik vragen mag? er passen tog alleen maar kleine kinderen op


Sterker nog. De mini waarom het gaat, is NOOIT ingereden. Hij is zomaar in de les gegooid
[/quote]

Hahahaha hier word je echt ongeloofwaardig *LOL*
[/quote]

inderdaad alles blijft maar steeds erger worden en die beweging kan geen kwaad toch? Scheve mond
[/quote]

Geloven jullie me niet ofzo!? Boos!

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 10:31

ik weet niet eigenlijk geef 3 redenen om je wel te geloven Scheve mond

Gaultier
Berichten: 121
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Capelle a/d Yssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:06

Hey, je moet maar eens op deze site kijken: www.hippischcentrumbarendrecht.nl
Daar is het pas zielig joh, daar hebben ze zelfs lessen speciaal voor shetlanders!
Echt onzin dus, het zijn hele leuke dieren voor kinderen!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:15

Lijkt me alleen maar fijn voor het dikke beest dat ie eens beweging krijgt, kan ie afvallen en zal ie zichzelf ook stukken beter voelen als ie weer wat slanker is.
2 plakken hooi en een hand biks is meer dan voldoende.
Ik zie hier geen probleem eigenlijk, heb niet alles doorgelezen , maar het lijkt me fijner voor zo'n beest dattie wat te doen heeft dan dattie 24 uur per dag, 7 dagen in de week op de wei staat te niksen en vet staat te worden

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 16:02

Gaultier schreef:
Hey, je moet maar eens op deze site kijken: www.hippischcentrumbarendrecht.nl
Daar is het pas zielig joh, daar hebben ze zelfs lessen speciaal voor shetlanders!
Echt onzin dus, het zijn hele leuke dieren voor kinderen!


waarom is dat zielig Verward

er rijden kleinere kinderen op die nog te klein zijn voor de grotere pony's. ik vind het onzin wat je zegt ik denk als jij zes was en op paardrij wilt bijna alleen daar terecht kan Scheve mond