(mini) Shetlanders in lessen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:17

ik denk dat hij het wel kan dragen idd (de kleintjes)

Misschien was het idd beter om het af te bouwen maar ik denk ook dat die shet het wel goed heeft!

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:37

hallo het is gewoon met een woord zillig hoor
een shetje dat hoort toch echt niet .
en hij is vet dik hij kan nog geneens in galop zonder iemand er op .
en ze zullen nog geneens het zadel of hoe je het kan noemen er op kunnen leggen wandt hij gaat echt dan weel heel erg bijten nog ergen dan hij al doet .

doei doei lovejerry Huilen Huilen

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:43

Een shetlander van 1 meter is geen mini shetlander. Er mag dus op gereden worden door lichte kinderen. Shetlanders kunnen veel trekken, maar niet veel dragen. 40 kg vind ik wel het maximum voor een hele les. De shetlanders moeten rustig aan op conditie worden gebracht. Een uur ik 1 keer is dus veel te veel. Conditie moet geleidelijk worden opgebouwd.
Over het eten: 2 plakken hooi en wat brok is zeker voldoende voor een shet. Wat wel jammer is dat ze niet meer buiten komen. Het is goedkoper in omderhoud en ze vinden het over het algemeen prettig.

Laura0503
Berichten: 22
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:47

heey wen
ik ben het er mee eens hoor dat max de les niet in kan hij kan zijn eigen gewicht amper dragen op die korte pootjes van hem

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 21:48

Dan is Max kleiner!! Het is echt een mini en ik vind het zielig~!

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:50

Zielig? ik kan wel zieligere dingen bedenken, paarden die 24/7 in hun vieze stal staan, paarden die mishandeld worden, paarden zonder water en eten. Dát is zielig

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:11

ja inderdaad, ik sluit me bij newforestlover aan Lachen
ik denk overigens wel dat de shet het ook goed zal hebben daar

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:13

en dan nog, overbelasten zullen ze niet r^p doen
een shet kan veel, en kost niet veel onderhoud, zou jammer zijn als ze die kwijtraken Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:20

newforestlover schreef:
Zielig? ik kan wel zieligere dingen bedenken, paarden die 24/7 in hun vieze stal staan, paarden die mishandeld worden, paarden zonder water en eten. Dát is zielig


Idd.. ik raak hier ook niet echt door van mn apropo moet ik eerlijk zeggen.

Beestjes krijgen genoeg te eten en er zijn op die manege van jou genoeg mensen die veel van paarden af weten en ook weten hoe ze er mee om moeten gaan. En misschien is het voor die mini-shet niet eens zo slecht, mits het rustig opgebouwd word natuurlijk, valt ze nog wat af ook.. Straks zou ze nog hoefbevangen kunnen raken omdat ze zo dik is, denk dat dat toch wel wat zieliger is! Knipoog

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:25

hoihoi
ik heb ook een shet van iets groter dan een meterje of zow maar die loopt ook wel is in de bak. en die shets krijgen nog wel meer dan hem te eten. dus van het eten is het echt niet zielig. en als het rijden met kleintjes blijft ishet ook niet erg. maar voor dat hij met de les mee zou doen moet hij denk wel getraint worden op zijn conditie meer kan ik hie over niet zeggen maar wel slim om hier wat tips te halen meid
xxxxx prisje

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:27

Een shet van een meter kan gerust gereden worden hoor, Dennis (van Dennis op bokt) wordt ook weleens gereden en is nog geen meter. Met koeien en varkens wordt ook niet zachtzinnig om gesprongen, eet je ook geen vlees meer?

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:35

Ik vind het ook helemaal niet zielig.
Kijk als die shet zo dik is, dan is het zielig om daar niets aan te doen!
Als die shet lekker wordt bereden en hij krijgt genoeg eten dan gaat dat buikje er ook wel af en kan hij over een tijdje nog fijner lopen ook!
Het is idd niet goed om in 1 keer zoveel te laten lopen. Maar ik denk dat ze op die manege wel genoeg verstand van paarden hebben hoor. Het is echt niet zielig dat (mini)shetlanders bereden worden.

Citaat:
Het is echt een mini en ik vind het zielig~!




Ik snap niet waarom je deze discussie hebt geopent. Je kan toch alleen maar roepen dat je het zielig vind. Scheve mond

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:52

newforestlover schreef:
Een shet van een meter kan gerust gereden worden hoor, Dennis (van Dennis op bokt) wordt ook weleens gereden en is nog geen meter. Met koeien en varkens wordt ook niet zachtzinnig om gesprongen, eet je ook geen vlees meer?


Nou Dennis, das dan weer duidelijk. Niet meer rijden hoor, stel je voor! Knipoog
(nu zie ik Dennis langzaam opzwellen tot een moddervette luie Shet, inplaats van die knappe kerel die hij nu is)

Nou sorry hoor, maar ik vind dr niks zieligs aan. En opbouwen, ok.
Maar denk je nou echt dat een pony niet een beetje een uur kan stappen/drafje met een minikind dr op?!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:35

sorry maar ik vind het echt niet zielig...
word vast voor beginners gebruikt!
en het is een stevige shet...
ik kan e rniks zieligs aan vinden!!
echt niet

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:59

LoveDunc"]
[quote="casanova schreef:
heel weinig eten?

een minishet met twee plakkenhooi op een dag en zelfs biks?
en nu ook te dik?

welnee dat is genoeg!


Toen hij nog op de wei stond at hij dag en nacht, ik heb nog bijna nooit gezien dat hij NIET at...
[/quote]
da's misschien zelfs een hele goede reden om dat dier naar binnen te brengen. En die vetzak zal ook wel eens aan het werk mogen. Dat is toch veel beter voor ze dan vet op een wei staan vreten de hele dag. Kom kom even je penny opzij leggen.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:31

Beter wat beweging zodat ze afvallen dan de hele dag op de wei vetgemest worden.
Een shet van 1 meter is toch al redelijk groot? laat staan een mini shet?

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 14:33

Ik zeg al de hele tijd: HIJ WORD VOOR GEVORDERDEN GEBRUIKT! NIET VOOR BEGINNERS

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:43

Maakt dat iets uit?! Er zijn ook kleine gevorderde ruiters hoor! Niet alle kinderen zijn per definitie beginner! En het is alleen maar fijner voor dat shetje als ie gereden wordt zonder dat hij gehinderd wordt. Het is pas zielig als er iemand op zit die continu in zn mond zit te trekken en op zn rug bonkt.
Het is maar een uur per dag en als het rustig wordt opgebouwd is er niets aan de hand. Een te dik paard is veel "ziellughur" dan een paardje wat lekker beweging krijgt op een verantwoorde manier!
Zo, dat moest er even uit.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:49

Je zei zelf dat ze niet veel mee galopern en wel veel stappen.
Dus ze houden toch op een manier rekening met de beestjes.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:23

Wat willen jullie nou? Als we een shet als grasmaaier bestempelen dat is dat niet goed, maar erop rijden mag blijkbaar ook weer niet? Ik ben gek als ik dit nog snap! Verward

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:38

Ik zou de DB bellen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:38

irish_lady schreef:
Wat willen jullie nou? Als we een shet als grasmaaier bestempelen dat is dat niet goed, maar erop rijden mag blijkbaar ook weer niet? Ik ben gek als ik dit nog snap! Verward

Ja idd. Scheve mond
Ik snap er ook niet veel meer van. Waar is een shet dan voor? Voor de sier? Ik denk niet dat zo'n beestje er gelukkig van wordt als hij de hele dagen op stal zou staan omdat hij zop schattig is om naar te kijken. :N

Laura0503
Berichten: 22
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:39

niemand toont hier ook maar een beetje respect voor een minishet.
vandaag liep die voor het eerst mee en het was gewoon niet normaal hoe het ging.
hij werd zowat verrot getrapt en hij is onwijs vaak geslagen met de zweep.
op een gegeven moment is die zowat door zijn beentjes gezakt.
het is gewoon niet normaal om er naar te kijken.
en om dit te lezen is ook niet normaal.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:34

neem aan dat ze daar wat ven hebben gezegd, en zo niet, dan zal het wel weer reuze meevallen. paarden zakken niet zo maar door hun beentjes, en als ie niet harder ging lopen van de zweep, dan zal hij heus niet echt hard geslagen zijn. Ben dat "sielug" een beetje moe ondertussen. Je leest niet anders meer op bokt.

aa_yslander

Berichten: 128
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:39

het ligt natuurlijk ook aan hoe groot die shet is...als diej egt net zo klein is als een minishet dan ken ut niej! dan is die tog veel te klein? dan moeten er wel hele kleine kinderen op hoor...