wat maakt het rijden...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

wat maakt het rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 21:52

Wat maakt het rijden van een fries zo speciaal? Ik heb mensen vaak horen zeggen dat het rijden van een fries een hele andere ervaring is dan andere rassen. Kan iemand mij vertellen wat het verschil maakt? Ook wanneer mensen een bijrijder zoeken voor hun fries hoor je die mensen vaak zeggen: "wanneer je nog nooit op eenm fries hebt gereden, mag je eerst wel een proefrijden" Ik word nu toch echt nieuwsgierig!!!

Tell me?!

Liefs



Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 20:29

Leuk om alle reacties te lezen.

Thnx people.

Weer wat wijzer geworden...

Ik vroeg het omdat ik dus een afspraak heb op een handelsstal. De bedoeling is dat ik daar een aantal friese paarden zal gaan rijden. Ik was nieuwsgierig... Ik kijk nu helemaal uit naar maandag

Liefs

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 10:40

Ik zal het maandag ondervinden...

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 22:41

Heyhey,

Ik heb afgelopen maandag op een fries paard gereden. Het was al een indrukwekkende vertoning toen ik naast hem stond (Mega lange manen, gespierd paard, veel front, volle gespierde achterhand, en een mage dikke staart, mooie volle sokken), maar toen ik eenmaal op de hengst zat was ik helemaal ondersteboven. Wat een machtig gevoel!!! de hengst loopt Z1 licht op wedstrijden. Fenomenaal om daar op te hebben mogen rijden! Ik ben verkocht...

De stap was ruim... ritmisch. De draf gooide hij al iets hoger op, maar was ontzettend fijn om licht te rijden. Doorzitten was helemaal hemels, omdat ik continu goed met de bewegingen van het paard mee ging. De galop was hemels. De kracht die je voelt als hij de sprongen neemt. Goede gangen waarin hij zijn achterbenen er mooi onderzette en zich mooi voorwaarts neerwaarts liet rijden...

ZWIJMEL!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, bora, frutsel05, Kimmej, Olikea, xdesix en 18 bezoekers