Hopla... lag ik er bijna naast!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Hopla... lag ik er bijna naast!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 13:07

Ik kwam gisteren bij Rosalien, blijkt ze 4 dagen stil te hebben gestaan. Ze heeft wel een paar uur per dag in de paddock gelopen, maar dat was het. Het was slecht weer en Evelien moest studeren, want ze heeft deze week een aantal toetsen.

Rosalien was dus behoorlijk druk. Ik merkte al dat ze met poetsen behoorlijk drammerig en vervelend was, dus dat beloofde niet veel goeds. Toen ik naar de bak stapte, schoot ze er al 1x in galop vandoor, omdat iemand een band van een traktor aan het oppompen was en dat maakte een sissend geluid. Met rijden was ze behoorlijk vervelend, ze was zo fit, dat ik haar niet echt lekker kon rijden. Ze was overal mee bezig, behalve met mij. Op een gegeven moment zat ik in een drafje en ging er weer iemand aan een traktor sleutelen wat ook een geluid gaf en hopla... schoot ze opeens opzij en er vandoor. Ik vloog half uit het zadel, maar bij toeval landde ik weer in het zadel. Haha! Anders had ik er dus naast gelegen.

Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven op een lekker ritje, maar na een half uurtje begon ze toch wat meer te ontspannen en na te geven. Helaas was het maar van korte duur, omdat er weer andere paarden in de bak kwamen. Toen ben ik haar maar uit gaan stappen, want ik had niet echt het gevoel dat het nog beter zou worden.

Aan de ene kant wel fijn dat ik haar toch uiteindelijk lekker aan het lopen had, jammer dat ze aan het eind weer minder ging, maar je kan niet alles hebben. Bloos We zitten nog in de aftastende fase, we moeten nog erg aan elkaar wennen en we hebben pas 1 lesje gehad. Toch ben ik er van overtuigd, dat het helemaal goed gaat komen!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:11

Ha leuk is dat he een fris paardje..
Gelukkig bleef je zitten

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:17

Gelukkig dat je terug stuiterde Lachen

Volgende keer toch maar eerst losgooien of aan de longe?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 13:20

Ellende schreef:
Volgende keer toch maar eerst losgooien of aan de longe?


Daar vindt ze geen klap aan. Dan gaat ze je echt zo aan zitten kijken van; "Wat moet ik hier nou? Haal me er nu maar weer uit!".

Verder is het bij Rosalien meer een bui waar ze in is, dan overtollige energie. Ze baalt gewoon als ze zolang niet hoeft te werken.
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 23-03-04 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:28

zo belande tamara vrijdag wel ernaast (ja, in de blub Tong uitsteken) ipv weer terug in het zadel... gelukkig ben je niet gevallen Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:44

Gelukkig belandde je weer in het zadel, voor hetzelfde geld had je ernaast geleden. Balen dat je niet echt lekker hebt kunnen rijden, misscien volgende keer toch eerst even laten uitrazen ?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 10:38

Gisteren ging het al stukken beter. Ze is snel afgeleid en daar moet ik aan werken, want dat is behoorlijk irritant. Heb je haar net lekker aan het lopen, gaat die harses weer de lucht in en spant ze die rug aan.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:10

Ha ha die Rosalien.... maar goed dat je kon blijven zitten, lijkt me niet echt lekker om er nu af te vallen (als de bak zo blubberig is Haha!)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 11:20

Cinzano schreef:
Ha ha die Rosalien.... maar goed dat je kon blijven zitten, lijkt me niet echt lekker om er nu af te vallen (als de bak zo blubberig is Haha!)


De bak valt me 100% mee, eerlijk gezegd. De hoefslag aan 1 kant is idd nat, maar voor de rest is ie goed. Beter te nat dan te droog hoor.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:33

's zomers is die bak goed te doen hoor, zo droog (stoffig) is hij nooit.
Ja die natte kant... langs de muur zeker, tja die is altijd al snel te nat, maarjoh de zomer komt eraan Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 11:53

Cinzano schreef:
's zomers is die bak goed te doen hoor, zo droog (stoffig) is hij nooit.
Ja die natte kant... langs de muur zeker, tja die is altijd al snel te nat, maarjoh de zomer komt eraan Haha!


Idd langs de muur.
Heb jij er ook gestaan?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:59

Yep Haha! ben er afgelopen winter weg gegaan, juist omdat in de winter haast niet te rijden valt.... sta nu lekker op een stal met binnenbak.
Lida en Cees willen ook een binnenbak laten bouwen, maar krijgen de vergunning helaas niet rond, jammer, maar nu zullen ze het moeten doen met de buitenbak Scheve mond

Maar eerlijk is eerlijk, 's zomers is het een ideale stal, lekker heel de dag de paarden op het land en de bak is dan prima te rijden