Bijrijdpaard voor de zomer, goed plan? En welke?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Bijrijdpaard voor de zomer, goed plan? En welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 14:10

Ik heb dus al sinds oktober niet meer gereden, toen ben ik met Image gestopt vanwege school. Eigenlijk mis ik het rijden wel, wil eigenlijk weer 1 of 2 keer in de week lekker rijden, af en toe een lesje is ook wel nodig omdat er na 2 jaar geen les behoorlijk wat fouten ingeslopen zijn. Maar ik heb er nu gewoon echt geen tijd voor, zit in mn examenjaar en heb het ontzettend druk met school. Daarnaast dans ik 2x in de week en werk ik 3 avonden, dan blijft er weinig tijd over voor een verzorgpaardje. Maar ik heb natuurlijk ook al heel snel vakantie, 3 juni is mn laatste examen, 17 juni de uitslag, daartussendoor ga ik op vakantie en als ik geen herexamen heb, ben ik dan al vrij.

Nou had ik het er met mn ouders over, dat ik weer wil gaan rijden, en die hadden zoiets van kan je niet iets voor in de zomermaanden vinden? Dat is op zich wel een idee, in de vakantie willen andere mensen natuurlijk op vakantie en hun paarden moeten gereden worden, en het is net een paar maandjes lekker om weer ff te rijden enzo. Hoe het volgend schooljaar gaat weet ik nog niet, ga studeren en weet echt niet hoeveel tijd ik overhou.

Wat denken jullie, kan ik dat doen, een paard verzorgen voor een paar maandjes? Zou het er natuurlijk wel van tevoren met de eigenaar over hebben, dat ik na de zomervakantie waarschijnlijk ermee stop.

Stel nou dat ze het goed vinden, dan kan ik uit 2 paarden kiezen. Ik weet nl. dat voor 2 van de 3 paarden die ik ooit verzorgd heb (Image en Cherra) weer een verzorgster wordt gezocht. Nou zit ik in dubio, stel nou dat de eigenaars het allebei prima vinden, welke zal ik dan doen? Ik zal ze allebei ff beschrijven en de voor- en nadelen opnoemen:

Image
KWPN-ruin van ongeveer 1.75m, past dus goed bij mij qua formaat (ben 1.81m). Staat achter iemands huis, met een kleine bak erbij en in de zomer de mogelijkheid om op een voetbalveldje in de buurt te rijden. Mag niet buitenrijden, ook niet springen als hij niet vaak gereden wordt. Hoef nix bij te dragen, alle nodige spullen zijn aanwezig, maar moet wel alle 5 de stallen uitmesten als ik kom. Weet niet of ze in de zomer dag en nacht op het land staan, dan wordt het een ander verhaal. Mag lessen nemen bij de rijvereniging in Woerden, ze hebben gezegd dat ze me wel met de trailer willen brengen. Image staat op ongeveer 25 minuten fietsen van mijn huis. Rijden ging wel aardig, knopjes voor dressuur zitten er wel op maar de ene keer werkten ze wel en de andere keer niet, kreeg hem nooit echt lekker aan het lopen. Grootste maar is de eigenaresse: kon nooit zo goed met haar opschieten (maybe weten jullie dat nog wel van een vorig topic), nix wat ik deed kon een bedankje vanaf, ze gaf me het gevoel dat ik alles fout deed, keek constant op mn vingers... Het liep gewoon niet lekker tussen ons, voel er ook weinig voor om met hangende pootjes terug te komen.

Cherra
Merrie van ongeveer 1.50m, ben ik eigenlijk een beetje te groot voor. Staat de hele zomer op het land, dus hoef geen stal uit te mesten, maar laat zich heel slecht vangen, met een beetje pech ben ik een uur bezig voor ik haar uit het land heb. Grote bak aanwezig, kan les nemen van iemand die in dezelfde straat woont. Spullen zijn oud en aan vervanging toe, niet alles is aanwezig maar meeste dingen wel. Kan buitenrijden, maar niet in mn 1tje, maar er staan nog wel wat meer mensen op die stal waar mee ik het wel goed kan vinden. Moet haar maybe samen doen met het meisje dat Cherra op de andere dagen ging rijden en kan het niet echt met haar vinden, onze denkwijze en manier van rijden komt niet overeen. Rijden ging op het laatst heel lekker, in het begin absoluut niet maar op het einde liep ze heel nageeflijk enzo. Moet per keer dat ik kom €3,50 betalen. Cherra staat op ongeveer 25 minuten fietsen van mijn huis.

Wat denken jullie, zal ik gewoon weer een bijrijdpaardje nemen voor een paar maandjes? En welke dan? Trouwens, terug naar de manege is geen optie, voel er weinig voor om weer met zn 12en in een les te rijden, op vastgelegde tijden, op steeds een ander paard en weinig te leren. Daarvoor ben ik te veel verwend de afgelopen 3 jaar, met een vast paard, rijden wanneer en hoe lang ik wil, in mn 1tje in de bak. Mn ouders vinden het financieel ook geen goed plan om me weer op de manege te doen.

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 21:30

Thnx voor jullie reacties! Het probleem is eigenlijk een beetje dat er hier in de buurt niet echt paarden te vinden zijn, probeer al heel lang iets gewoon in Woerden te vinden maar dat lukt gewoon niet. En van deze 2 weet ik dat ze weer iemand zoeken. Het liefst zou ik idd een heel nieuw paardje hebben, maar er is simpelweg nix in Woerden, kom altijd uit bij iets uit de omgeving van.

Leasepaardje is op zich wel een idee, maar waar dat bij mijn weten alleen kan is op de manege, en die gaat szomers 2 maanden dicht ofzo. Dat is dus ook niet echt een optie...

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 21:50

Chrystal-gek schreef:
Maar een leasepaardje van een manege en een leasepaardje van een particulier zit ook nog een verschil tussen he?
Leasepaardje van de manege blijft daar staan, en waarschijnlijk ook nog een boel regels en beperkingen.
Leasepaardje van particulier, daar zoek jij een stalletje voor en kan je dan een beetje als eigen paard beschouwen.
Hier zitten natuurlijk ook regels aan, maar vaak toch anders.
Kost allebei natuurlijk wel wat.

Moet je natuurlijk wel een stal in de buurt hebben waar je die zomer een paardje kwijt kan, eventueel wei erbij.


Das waar, maar zie die verplichting eigenlijk niet zitten. Er is ook weer een verschil tussen een paardje waar je 2, 3 keer in de week heen kan en waar je soms nix hoeft te doen, bij wijze van spreken alleen op hoeft te stappen. Een paard leasen en dan een eigen stal zetten brengt gelijk een heleboel verantwoordelijkheid met zich mee, je MOET er eigenlijk iedere dag heen en daar heb ik niet echt de tijd voor, ga in de vakantie ook werken, zelf op vakantie, hoe moet dat dan met t beestje?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 14:16

Chrystal-gek schreef:
Citaat:
Das waar, maar zie die verplichting eigenlijk niet zitten. Er is ook weer een verschil tussen een paardje waar je 2, 3 keer in de week heen kan en waar je soms nix hoeft te doen, bij wijze van spreken alleen op hoeft te stappen. Een paard leasen en dan een eigen stal zetten brengt gelijk een heleboel verantwoordelijkheid met zich mee, je MOET er eigenlijk iedere dag heen en daar heb ik niet echt de tijd voor, ga in de vakantie ook werken, zelf op vakantie, hoe moet dat dan met t beestje?


Maar je zei dat een leasepaardje op zich wel een idee was, op dat idee borduurde ik voort.
Dat dat alleen kon op de manege, maar die in de zomer dicht was.
Dus daarom mijn reactie, dat er nog andere manieren waren voor een leasepaard.
Maar je had dus nog meer bezwaren.

Wat betreft de paardjes die je hierboven omschreven had, die lijken mij beide niet wat.
Ik zou dus uitkijken naar wat anders.


Had blijkbaar een beetje verkeerd idee bij leasepaard, wist niet wat het precies inhield, dacht dat zon paardje gewoon op een stal bleef staan en ik er dan alles mee deed. Maar om nou zelf ook een stal te gaan zoeken ed.... Nee, dat zie ik niet zo zitten!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 14:52

KimDai schreef:
Ik vind inderdaad ook geen van beide een goede optie.
Er zijn vast nog wel andere paardjes in de buurt.


Das dus het probleem, die zijn niet zo makkelijk te vinden. Maar heb inmiddels al een aanbod gehad van een paardje voor een maand in Benschop van Metellica en mocht ik nou echt nix vinden, mocht ik bij haar een maandje komen. Hoop dat ik wel nog wat in Woerden vind!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 22:02

wiljemijn schreef:
hoi
hoe ver wil je er voor reizen, heb j e een auto??? je kan bij ons komen rijden, puur recreatief hoor. het is in houten!!!


Jammer, zal niet gaan... Ben nog maar 17, dus sowieso geen eigen auto, en mn vader en moeder hebben al gezegd dat ze me niet een paar x per week naar weet ik veel waar willen brengen helaas... Liefst heb ik echt iets binnen Woerden, dat valt in de toekomst eventueel makkelijker te combineren met studie en werk.

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 15:00

ABbie schreef:
Houten is toch niet zo heel ver van WOerden? das makkenlijk te fietsen...


Euhm, als je al bekijkt dat het vanaf Woerden ongeveer 20 km fietsen naar Utrecht is en Houten daar nog voorbij ligt... Heb het ff opgezocht, is ongeveer 25 km, dus makkelijk te fietsen zou ik het niet willen noemen!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CupCakes_, Jihama, josien_m_, Mark0919, Ruai en 47 bezoekers