zonder tuig op een paard rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

zonder tuig op een paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 17:24

vandaag heb ik zonder tuig op mijn pony gereden et was heel grappig zonder tuig want af en toe waggel je allekanten op en als je dan door de bak cros en je pony stopt vlieg je dr zow vanaf dus moest ik wel uitkijke
maar et was heel leuk Lachen groetjes kelly

Buuf

Berichten: 188
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:39

Het kan best grappig zijn, maar ik vind het een domme aktie! Het had ook slecht kunnen aflopen!!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:52

Rij ook weleens zonder zadel en hoofdstel op lady. Maar dan wel met halster en halstertouw zodat ik toch nog iets te sturen heb. Als ze geen halster om heeft dan loopt ze niet eens *LOL*

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:56

Gieneke schreef:
Het kan best grappig zijn, maar ik vind het een domme aktie! Het had ook slecht kunnen aflopen!!


ik vindt het niet echt een domme actie, ze reed toch gewoon in de bak. wat had er kunnen gebeuren dan?
ik bedoel je kan er ook afvallen als je met tuig rijdt en als ze een cap ophad kan er verder niet zo veel *meer* gevaarlijks gebeuren!

willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:12

Je kan net zo goed vallen als je wel harnachement om hebt. Dus gewoon doen wat je niet laten kunt. En dat bewijst maar dat je vertrouwen hebt in je paard, toch???? Als je erover na moet denken wat er allemaal had kunnen gebeuren, ben je morgen nog niet klaar....

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:48

Daar moet je ook niet te veel over nadenken, maar toch, ergens vind ik dit geen slimme actie ..

Citaat:
af en toe waggel je allekanten op en als je dan door de bak cros en je pony stopt vlieg je dr zow vanaf dus moest ik wel uitkijke


Als ik dat zo lees .. Verward

missraldo
Berichten: 219
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:29

Ik heb ook weleens zonder tuig met een pony gespronge tuurlijk weet je wel wat er kan gebeuren maar als je er toch plezier in hebt. Dood ga je toch als je nu van een paard afvalt of dat je onder een auto fietst het kan allemaal gebeuren dat zijn de risico's van het leven en als je altijd alles braaf doet dan is het leven ook maar saai.

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:37

Ik rijd ook vaak zat zonder zadel. Is heus niet ineens zo heel veel gevaarlijker hoor. Kijk dat je het niet doet als je paard nogal fris of druk is ok, maar verder kan het heus geen kwaad hoor! Is toch juist leuk voor de afwisseling. Tuurlijk moet je wel voorzichtig zijn, maar kom op zeg. Een beetje relaxt moet je ook wel met je paard om kunnen gaan.

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:57

Ik rijd ook vaak zonder zadel of alleen met een halster in de wei (vooral 's zomers).
Ook springen zonder zadel is geweldig. Moet alleen wel moeten voeten een stukje optrekken, anders neem ik de complete hindernis mee.

xjessiex

Berichten: 715
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: wkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:59

Ik ben het met PolitieTed eens,
Als je het paard natuurlijk al wat langer kent en je vertrouwt hem/haar, waarom niet? Verward
Zelf rijd ik ook vaakgenoeg zonder zadel, voor de afwisseling of zomaar om haar op een hele ontspannende manier uit te stappen.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:47

Daar ben ik het ook me eens ja!
Oke er zitten altijd risico's aan vast,maar dat heb je altijd als je met paarden werkt,dat heb je zo onderhand met alle sporten.
En het is ook nog zo dat goed leert zitten, en dus zo je zo goed je evenwicht leert te bewaren,en je krijgt(meestal) meer vertrouwen in je paard.