Les gehad bij Ton de Kok in Nootdorp!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Les gehad bij Ton de Kok in Nootdorp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 03:46

Vanavond had Desiree (mijn instructrice) les met Royal bij Ton de Kok. Was super! Natuurlijk moesten we met de trailer en aangezien meneer al 1,5 jaar geen trailer meer van binnen had gezien, hebben we zaterdag en zondag geoefend met laden. Dat bleek erg mee te vallen (hij liep er in 1 keer in en netjes ook weer eruit) en dus durfden we de gok wel aan.

Dus ik om kwart voor 6 uit m'n werk gauw naar stal, boterhammetjes met bal gehakt van Dees naar binnen gewerkt, Royal nog even snel een paar rondjes longeren, inladen en wegwezen! Hij bleek tijdens het rijden ook heel braaf, dus dat was geweldig.

In Nootdorp aangekomen stap ik de trailer in, ja hoor: kopstoot. Meneer is dus eigenlijk te groot voor de trailer, het past allemaal maar net. Maar aan de voorkant heb je dus geen ruimte om te staan. Maar het hoofdstel moest om voordat ik naar buiten zou lopen, dus kon ik een kopstoot verwachten. Eenmaal uit de trailer vond meneer het allemaal erg interessant, nieuw terrein, nieuwe paarden, nieuwe mensen. Gelukkig kwam er al snel iemand naar ons toe om te vragen of we hem nog even wilden longeren in de paddock voordat we de les in zouden gaan. Dat leek mij een erg goed idee, aangezien hij zo heftig was. Daar was al iemand bezig met een merrie, dat de zaak natuurlijk alleen nog maar spannender maakte.

Na een paar rondjes laten zien aan iedereen die het maar wilde zien dat hij nog ballen heeft, was het tijd om de bak in te gaan.
Dit bleek een erg fijne verende bodem te hebben trouwens.
Paard in het midden stilgezet. Dees erop gezet en even aan het handje aan de longeerlijn laten lopen voor het geval dat (er was ook nog een erg aantrekkelijke merrie in de bak). Hij bleek redelijk braaf dus lekker de longeerlijn los en de les kon beginnen.

Deze begon erg rustig, Royal en Dees waren redelijk ontspannen. Maar toen moest onze luie donder aan het werk, dat was minder leuk natuurlijk! En wat doe je dan? Je geeft een bok! Dees geeft een tik terug, nog hogere bok, weer een tik, recht overeind (mijn hart zat ergens in mijn tenen). Gelukkig bleef ze zitten, Ton greep in, zei dat ze hem zo hard mogelijk naar voren moest schoppen en 10 seconden later was er niets meer aan de hand (goddank!). Hij heeft zich keurig gedragen en heeft zelfs erg netjes en braaf gelopen. Ik was een beetje trots Haha! .

Waar ze deze les mee bezig zijn geweest is om hem nog meer van achteren actief te krijgen, wat aan het einde van de les al een heel stuk verbeterd was. Ik was ook blij dat Ton zei dat hij het een leuk paard vond, ondanks dat hij even stout was.

Helaas was het te donker om foto's te meken, maar we hebben een filmpje gemaakt en misschien kan ik daar wat stills uit halen.

Al met al was het voor allemaal (maar vooral voor Royal en Desiree) een drukke, gzellige en leerzame avond.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 07:47

Ton de Kok een naamgenoot Haha! haha
leuk dat het zo goed ging!!!!
kussies Anouk

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 07:55

Wat grappig daar heeft mijn dochter een paar jaar geleden bondstraingen van gekregen!
Ton de Kok geeft heel fijn les,blijf je bij hem lessen of was het eenmalig?
Groetjes lundi

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 07:57

wat leuk, ik rijd elke dag bij hun op stal Haha! , (maar gister was ik er nou net niet).
Leuk hoor!

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 11:10

lundi schreef:
Wat grappig daar heeft mijn dochter een paar jaar geleden bondstraingen van gekregen!
Ton de Kok geeft heel fijn les,blijf je bij hem lessen of was het eenmalig?
Groetjes lundi


Het is wel de bedoeling dat Desiree daar blijft lessen, ik vind het ook een hele fijne instructeur!

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:23

had ze binnen of buiten les?

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 00:44

chamayalover schreef:
had ze binnen of buiten les?



In de binnenbak, heeeeerlijke bodem! OK dan!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:08

Wat leuk zeg !