Wat kan het toch raar lopen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Wat kan het toch raar lopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 01:03

Na dit voorval: [VvdD] Zucht.... weet het niet meer zo...

Ben ik vandaag dan dus toch maar weer opgestapt. Volledig stijf in een arm van de tetanus injectie en zonder duim functie aan de andere hand. Jottum Haha!

Eerst maar even aan de longeerlijn gezet en er toen toch maar op gegaan. De zenuwen vielen 100% mee en Solon liep ook echt lekker. Lesje gereden en dat ging echt helemaal super. Gewoon gelopen alsof er niks gebeurd is... Echt heel vaag, maar wel helemaal fijn. Dat is dus weer het goede aan mijn paard, hij is ook erg goed in het teruggeven van vertrouwen.... Ik merk wel dat ikzelf wel panisch wordt bij gek geluid en dan ook echt helemaal verstijf. Ik denk dat ik binnenkort maar eens wat ontspanningstechnieken onder de knie moet krijgen... Yogo? Of mischien toch maar gewoon met mp3 speler rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 01:08

Goezzo!
Met een mp3 speler zou je kunnen doen, maar daar ga je wel weer raar van praten en bovendien sluit je je wel weer heel erg af. Maar als het jou helpt om te concentreren, dan kun je het doen natuurlijk. Kies gelijk wat ritmes uit die bij je paard passen, dan heb je er nog wat aan.
Je kunt dan bijvoorbeeld gaan tellen voor je overgangen, bijvoorbeeld van draf naar stap voorbereiden met 4-3-2-1-overgang klaar. In het schakelwerk is dat ook wel geinig om te doen en je leert gelijk hoe je je overgangen wel of niet moet rijden en hoe scherp jij en je paard zijn. Het zijn perfecte controle-oefeningen, maar onthoud dat je in eerste instantie strenger voor jezelf moet zijn en daarna pas voor je paard. Controleer eerst jezelf en wat je doet en als dat "OK" is, probeer dan je paard daarin mee te nemen. Als hij echt stout is, natuurlijk wel ingrijpen.
Het komt erop neer dat je jezelf door je ritje leidt met opdrachtjes, ik heb gemerkt dat dat bij de meeste mensen wel helpt voor de concentratie (niet bij iedereen, maar oke, ligt ook aan de mensen).

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 01:23

Ik heb ooit, in een grijs verleden, toen ik mijn (toen nog)groene pony inreed, en hij toch wel over een zeer snel,wendbaar lijf bleek te beschikken met een prachtig atletisch vermogen om zijn lijf in allerlei bochten te wringen... iets waar ik steeds minder blij van werd.
Gevolg was dat ik steeds minder ging rijden, er waren natuurlijk altijd wel , zeer goede redenen te bedenken om die dag iets anders te gaan doen, dan op in het zadel te klimmen.
Op een gegeven moment, ben ik weer stapje voor stapje weer met hem aan de gang gegaan.
Vooral ook les, maar ook dat een vriendin bij me was en tegen me aan l*lde, zodat ik niet zo gefocused op hem en de omgeving werd.
Ook leerde ik mezelf aan dat ik ging 'zingen', de meest domme liedjes ('do' van the sound of music bijvoorbeeld *schaam* ) maar het hielp me wel, om wat van mijn verstijfdheid/angst af te komen en om wat brutaler te gaan rijden.

Zondag zat ik weer voor het eerst sinds een paar weken op mijn merrie, en ik betrapte mezelf erop dat ik binnensmonds zat te zingen... toch onbewust om wat van mijn eigen spanning af te komen... het hielp wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 01:25

Dat is ook een goeie inderdaad. Ooit kreeg ik van een niet nader te noemen instructeur (E) de tip om gewoon eens iets te zingen als alle duifjes op de dam dam tadadaditadadada en dan steeds harder, dat is enorm leuk voor je stalgenoten Haha!.

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 01:31

Idd mijn stalgenoten, stonden ook altijd zichtbaar te genieten als ik zingend door de bak ging Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 02:12

Tja.... toen ik eraf knikkerde en mijn rug brak heb ik haar gewoon verkocht. Nou ja niet heel gewoon. Er is heel wat an vooraf gegaan.

Maar ik heb een hele tijd schrik gehad.

Ik heb zelfs (nog op Barley) een longe touw eraan gehad zodat iemand dat kon vasthouden en ik erop kon zitten. het vertrouwen werd daardoor steeds groter.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 02:15

manic schreef:
Ik denk dat ik binnenkort maar eens wat ontspanningstechnieken onder de knie moet krijgen... Yogo? Of mischien toch maar gewoon met mp3 speler rijden?


Yogo is een drankje en dat helpt vast niet Haha!

Bij zwangerschapsyoga heb ik een ademhalingsoefening geleerd die ik soms ook gebruik als ik mijn zenuwen de baas moet worden.
De roos-ademhaling. Dan ga je door je neus ademhalen alsof je de geur van een roos wilt opsnuiven. Probeer je voor te stellen dat je bij een roos staat en die geur tot je wilt laten doordringen. Door je te concentreren op je ademhaling wordt je rustiger. Je kan dit heel gemakkelijk op een paard doen en het helpt nog echt ook.

En nu ga ik als een roos slapen Knipoog