Voor de nieuwsgierigen: NIET drachtig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Voor de nieuwsgierigen: NIET drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 20:38

Vanmiddag is de DA geweest en heeft op nieuw gevoeld bij Flame
Na een tijdje kwam zij tot de conclusie dat ze niet drachtig is

Jammer,maar ik vind het geen ramp

Al twijfel ik nog steeds

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:48

Jeetje zeg, dat is erg jammer.
Ga je haar dit jaar weer laten dekken nu ze niet drachtig is?

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 20:49

nee ik laat haar niet dekken
eerst laat ik haar bee nakijken, ze loopt al tijden niet 100% goed en dan gaak lekker rijden..ehh vliegen

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:51

Hoe kan dat nu? Dacht dat je haar had laten scannen / opvoelen? Vindt het allemaal steeds gekker worden!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 20:53

irish_lady schreef:
Hoe kan dat nu? Dacht dat je haar had laten scannen / opvoelen? Vindt het allemaal steeds gekker worden!


de DA heeft zich vergist
Ja, leuk om na 5 maanden weer te horen
Flame zou voor 24 feb uitgerekend zijn,maar het kwam maar niet en er waren geen veranderingen, dus ik de Da gebeld..

Dit keer zag ze niks meer op de scan

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:57

Sorry hoor maar mijn merrie moet nog 4 weken en dat kun je echt niet over het hoofd zien hoor! Vooral niet met zo een slank paardje en na dit:

Naomi"]
"]mijn pony heeft geen zin om te lopen enzo, ze probeerd me nu uit en als we stoppen wil ze alleen maar knuffelen
[/quote]


[quote="Naomi schreef:
sinds Maart dat flame weer terug is dacht ik dat ze drachtig was, maar volgens iedereen banketstaafde in bullshit
Opnieuw kreeg ik een tijd geleden vermoedens en ik heb maar een afspraak gemaakt met de DA

Flame werkte goed mee
Ze ging voelen, eerst al het peop eruit, toen met een camera
Eerst zag ik niks, maar toen begon mn hart te kloppen
Petit hier van bokt had haar vast en ik keek dr al aan..
Toen zij de DA dat ze een bal voelde met vruchtwater en dat zeg je ook op de scan

flame is 7 tot 8 maanden drachtig Haha!:D

Eerst zag ik het niet ztten, nu wel, want alles wordt gegereld

Enige waar ik mee zit, is dat het van haar vader is, dus inteelt


Het kan gewoon niet dat een dierenarts eerst een veulen van 7 a 8 maanden ziet zitten en het dan opeens weg is! Dan is ze al bevallen! Meid doe normaal 7 a 8 maanden!
Laatst bijgewerkt door Caira op 22-03-04 21:01, in het totaal 8 keer bewerkt

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:58

Dat is wel heel vreemd dan he...

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 21:01

De Da had dat toen gezegd, Flame is heel erg veranderd, en vandaag beweerde de Da iets anders
Kan ik toch niks aan doen?
Ik twijfel zelf er wel aan

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:02

Heeft ze een miskraam gehad dan?

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:04

Vindt het idd wel vreemd dat de dierenarts eerst zegt dat ze drachtig is en nu opeens niet meer.
Want al zou ze het veulen verworpen hebben dan had je die moeten vinden, want die zijn niet zo klein meer op 6 maanden dat je ze niet ziet.
Ik kan die dierenarts verder niet maar ik heb dan niet echt een goed beeld bij hem/haar als het aldoor veranderd.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 21:06

Ellende, ik heb geen idee
Ze had weinig te zeggen
Toen ze voelde en een scan inbracht was er niks meer te zien, ik zag zelf alleen de eierstokken op het scherm..

Maar de DA heeft dus een fout gemaakt, of het een schijndracht of iets is weet ik niet..

Ik was wel heel verbaasd
En boos op de Da want ze had duidelijk gezegd dat ze zeker wist dat ze drachtig was en vandaag krabbelde ze zich terug

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:08

Hoe kan dat veulen nou ineens weg zijn, de DA ziet echt geen veulen van 7-8 maanden over het hoofd, dat kan gewoon niet. Dan is het veulen al net zo groot als een groot hondje! Ik vind het echt heel vaag.
Waar is dat ineens gebleven dan? Heeft ze dan een miskraam gehad (kan niet anders denk ik) heb je nergens iets gevonden dan?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:14

Of de dierenarts heeft de vorige keer op de scan iets anders aangezien voor een vrucht. Dat kan, het verdient de schoonheidsprijs bepaald niet (understatement) maar het is de eerste dierenarts niet die zo'n fout maakt. Ik heb het namelijk zelf ook meegemaakt, merrie acht maanden drachtig volgens veearts. Ik heel boos (had haar zes maanden) vorige eigenaar gebeld dat hij wel even had mogen melden dat er een hengst bij was geweest maar volgens vorige eigenaar was het totaal onmogelijk.

Paard was ziek dus volgende station was Utrecht, daar hebben ze heel hartelijk gelachen want de dierenarts bleek de opgezette darmen voor veulenbeentjes te hebben aangezien. Het "veulen" was dus een hoop darmen geweest Haha!
De betreffende dierenarts vertoonde na deze blunder steeds wegduikgedrag als hij mij zag en liep daarbij ook nogal rood aan Knipoog

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 21:38

ja inderdaad percy
de da zei dat ze een bal voelde met vruchtwater toen die tijd
en vandaag zei ze dat ze het toen die tijd verkeerd had, omdat ze anders nu het veulen zeker weten had gevoeld en had kunnen zien op de scan

Het was dus echt niet zo, ik zag zelf ook niks

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:09

Het klopt allemaal. De DA gaf ook aan dat de vorige keer ze heel onrustig was en dus niet goed naar binnen kon komen.
Waardoor ze een verkeerde inschatting heeft gemaakt en idd en vruchtbal heeft gezien.
Kan dus ook iets anders geweest zijn.
Vandaag is er niets gevonden, Flame was rustig en vreselijk braaf. ( na een flinke verdoving)

Ik wil me er niet mee bemoeien maar ook een DA kan als een paard heel stuiterig is in haar stal wel eens door de onrust een verkeerde diagnose stellen.
Daar kan Naomi ook niets aan doen.

Je kan ook wel boos zijn op een DA maar het zijn ook maar mensen.
Alleen altijd jammer dat je dan verwacht dat je een veulen krijg en er niets is en dus al die tijd in spanning daardoor heb gezeten.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:38

ik zou wel eens een andere dierenarts pakken dan....

verder kan ik er niets aan doen,maar soms weet ik ergens ook niet of ik het moet geloven?
volgends mij liggen andere zich hier gewoon kapot om te lachen ofzo...

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:40

Volgens mij rust er een vloek op Flame Tong uitsteken .

Aan de ene kant wel jammer dat ze niet drachtig is maar andere kant heb je nu ook geen extra kosten/zorg ed. Dus dat zal volgens mij ook wel een kleine opluchting zijn Lachen .

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:46

Het is ook een aanslag op het gestel van zo'n jonge merrie. Maar wees er maar blij om, een veulen is tegenwoordig ook niet meer zo snel verkocht. En dan zit je wel met twee paarden en dubbele kosten (valt bij een veulen nog mee, maar wordt ook gaandeweg duurder)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:17

Ik vind de reacties van sommige Bokkers richting Naomi niet helemaal eerlijk. Ook dierenartsen kunnen fouten maken, daar kan Naomi weinig aan doen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:43

Ik zou al serieus twijfelen aan een dierenarts die een scanner bovenhaalt voor een merrie die uitgerekend is Lachen. Daar kan je niet naast voelen, letterlijk dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:40

Maar een hoogdrachtige merrie heeft toch wel een typische buik, om het zomaar te zeggen.
daar kijk je toch ook niet zomaar langs?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:49

Een beetje DA heeft met een week of 5/6 al geen scan meer nodig om te voelen of een merrie drachtig is of niet Een DA met weinig ervaring pakt er dan nog een scan bij als hij twijfelt.
Een merrie die op 7/8 maanden zit, is niet eens meer normaal te scannen, het veulen krijg je nooit meer in beeld. Gewoon opvoelen is voldoende en een DA die dat verkeerd voelt, zou hier voorlopig niet meer op het erf komen want die mag eerst weer terug naar school.

@ Runningkawa, ik heb zelf wel eens een merrie oplaten voelen met 10,5 maanden. Er was aan de buitenkant echt niets te zien terwijl er wel een veulen in zat. Een heel groot veulen zelfs. Maar de merrie bleek dat goed te kunnen verstoppen.
Maar niet voor de DA Haha!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:49

Lieve Naomi ik heb al je topics gevolgd en twijfel(de) continu. Ik weet ook niet meer wat ik nou hier van moet vinden.
Ik heb het gevoel dat je nu je leugens weer probeerd goed te maken....ik weet het niet meer hoor. Verward

In mijn ogen wordt alles steeds ongeloofwaardiger....
Vooral bij een wat slank gebouwd paard zoals het paard op de foto in de avator zou je wel duidelijk een buik moeten zien na zoveel maanden drachtigheid..

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:19

Dat Naomi nu eenmaal niet alles altijd even duidelijk en helder weet uit te leggen wil niet zeggen dat ze liegt.
Dat ze dingen meegemaakt heeft die behoorlijk ongelooflijk zijn wil niet zeggen dat ze niet waar zijn.

Tot nu toe is steeds weer gebleken dat ze wel degelijk de waarheid sprak en ook bij dit verhaal heb ik geen reden om te twijfelen. Niet elk paard wordt heel dik, zo'n veearts fout heb ik hoogstpersoonlijk een keer mee mogen maken en Naomi heeft nog niet zo heel veel ervaring en heel misschien was de wens wel even de vader van de gedachte want ook al wilde ze eigenlijk niet dat Flame drachtig was, diep in haar hart vond ze het toch wel erg leuk.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 16:31

runningkawa schreef:
Maar een hoogdrachtige merrie heeft toch wel een typische buik, om het zomaar te zeggen.
daar kijk je toch ook niet zomaar langs?


idd,maar zo dik is ze niet, daarom twijfelde ik ook
NU blijkt dat haar buik gewoon dik is van het vele voer

En willen de mensen die me niet geloven me met rust laten of me pben,want ik wil niet weer down worden
En de mensen die me niet geloven,mogen gerust langskomen op stal