Gaat goed met de mustang!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 06:28

Ze is echt heel leergierig! Ik kan haar vastzetten, opzadelen, borstelen, longeren, rijden, gewoon rondleiden. Ze is nu eigenlijk heel rustig bij mij. Vandaag at ze zelfs gras toen ik haar aan de hand liet grazen (normaal doet ze haar hoofd nooit naar beneden als ik er bij ben). Ze eet nu uit mijn hand alsof het de gewoonste zaak van de wereld is en tijdens voertijd komt ze meteen naar haar voerbak. (eerst wachtte ze altijd totdat ik uit zicht was). Alleen als er vreemde mensen bij zijn wordt ze weer nerveus, maar zodra die mensen rustig en kalm blijven kalmeert ze vrij snel. Ze is supergevoelig en alles hoef je haar maar een keer te leren. Tijdens het rijden stapt en draaft ze en de overgangen plus het halthouden gaan perfect. Lichte kuitdruk en bam, ze reageert onmiddelijk! Ik kan haar zonder teugels sturen en laten stoppen. Gewoon knoop in de teugels en je gewicht op je linker of rechter seat bone verplaatsen en ze wend af. Ophouding met je zit en ze stopt, echt super! Vandaag had ik haar weer opgezadeld en 10 minuutjes gereden in de roundpen. Het regent de laatste tijd veel en de bak is absoluut onberijdbaar dus ik heb altijd met haar in de roundpen gewerkt. Vandaag besloot ik haar te rijden op het gras rond de stal en toen ze nog steeds super gehoorzaam was heb ik een buitenrit van 20 minuten met haar gemaakt! Lekker het bos in, ze vond het geweldig! Oortjes naar voren en dapper doorstappen. De enige keren dat ze schrok was als een laaghangende tak mijn cap raakte. Toen weer terug naar stal en geoefend met het achterbenen optillen. Voor gaat al prima, maar achter was ik nog niet mee begonnen. Langzaam met m`n hand langs haar been naar beneden. Dat vond ze wel eng en sprong telkens weg. Uiteindelijk bleef ze staan en heb ik haar hoef heel laag bij de grond opgetild. Daarna een worteltje gegeven en weer geprobeert. En leergierige Elena kennende gaf ze me onmiddelijk een voetje. Rechtsachter zorgde voor wat problemen in het begin. Ze hield haar gewicht op dat been dus terwijl ik mijn hand om haar kogel had duwde ik met mijn gewicht tegen haar achterhand. Bam, toen had ik een rake klap onder m`n knieschijf te pakken. Elena schrok er zelf ook van en toen ik het weer probeerde tilde ze het voetje keurig op.

Oja en nog iets gaafs, ik krijg straks nog een mustang in training! Iemand had gehoord dat ik met Elena aan het werk was en wou zijn mustang ook getraind hebben! Alleen deze is kortgeleden gevangen en echt nog heel wild. Ik benieuwd of dat gaat lukken! Elena`s eigenaar is trouwens helemaal in de 7e hemel dat Eleentje het zo goed doet en ze wil haar nog wat langer bij mij in training houden om een beginnetje te maken aan het echte werk en dan wil ze, wanneer Elena daar aantoe is, ook zelf bij mij gaan lessen op Elena!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:17

Wat goed zeg! Wat 'n vlotte dame zeg, jij ook natuurlijk Haha! . Tof dat mensen '(en dieren) zo'n vertrouwen in je hebben.
Succes verder
(hoe gaat het met je knie?)

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:22

wat een ontzettend gaaf verhaal!
wat mooi om zo'n band te hebben.Jammer dat ze niet van jou is Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:45

Dus Elena is bijna klaar om overgevlogen te worden naar Nederland... Schijnheilig Hihihi...enne...foto's!!! Leuk dat die eigenaresse er ook zo van geniet hoor, maar het is dan ook een prachtig paardje!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 15:09

Gaaaaaaf!!! Echt zo'n verhaal dat zo weer uit een romanetje kan komen....

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 17:03

eg gaaf voor je zeg.....
blij dat de eigenaresse er ook zo blij mee is

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 19:58

Vikki, de eigenaresse heeft nog meer mustangs en ze gaat er 1 of 2 verkopen, dus als je nog op zoek bent naar een kerstkadootje voor jezelf? Haha! Elena is helaas niet te koop....