Mijn verzorgpaard is dood :'(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Mijn verzorgpaard is dood :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 17:27

Vanmiddag tijdens m'n les zei m'n instructrice dat ze gehoord dat m'n verzorghaflinger dood was. Dus ik zou meteen de eigenaar bellen, maar ik durfde niet. Ik wilde de bevestiging niet horen. Toen ik weer thuis was heb ik toch gebeld, en het was waar. Huilen Ze had maandagziekte, en hij heeft me niet eens even gebeld ofzo. Het was al snel duidelijk dat er niks meer aan te doen was, en toen hebben ze haar laten inslapen.

Die lieve merrie, ik ging haar verzorgen toen ze 3 was, heb haar beleerd, en ben met haar gaan rijden. Toen ik zelf een paard kreeg had ik wat minder tijd, maar het bleef altijd een heel speciaal paardje. Ze was van een boer, waar geen andere paarden waren, en daardoor was ze best wel eenzaam. Als ik dan kwam, en ze stond in de wei, hoefde ik maar 1 keer te roepen en ze kwam hinnikend naar het hek toegerend. Lovers
Echt elke keer weer, het was een schat van een beest.
Ik heb veel van haar geleerd, en een heerlijke tijd met haar gehad.

Maar ze had maandagziekte, en er was niks meer aan te doen. Huilen

Afbeelding

Carina, ik zal haar nooit vergeten...


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 21:57

Superbedankt allemaal.
Jessikoe, het zijn prachtige gedichten Lovers

Sommige opmerkingen zorgen dat de tranen weer over m'n wangen lopen, maar het is waar, het is beter zo. Ze had geen fijn leven.
Nu heeft ze het beter, en ze blijft in m'n hart toch altijd bij me.

Zo'n bijzonder lief paard, met zo'n bijzonder lief karakter vergeet ik nooit meer. Lovers

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 22:09

Ze was van een boer, die er geen hol mee deed, maar voor het idee graag een paard op z'n boederij wou. In de winter stond ze de hele (!!) winter in een kleine duffe donkere koeienstand en daar kwam ze echt niet uit. Alleen in de zomer stond ze in het weiland. Altijd alleen dus, ze was echt eenzaam. En hij gaf haar altijd onbeperkt hooi, terwijl ze op stal dus niks deed, er werd echt niks met haar gedaan. En zodra haar hooiruif leeg was werd het weer gevuld. Ze was dus echt ontzettend veel te dik, ze woog ruim over 600 kilo, terwijl ze 400 moest zijn.

Die boer heb ik dus nooit gesnapt, dat paard kostte hem alleen maar geld, tijd en ruimte, maar hij wilde haar nooit verkopen, al heb ik meerdere keren geboden voor haar.

Ik ben zo vaak naar hem toe geweest, gezegd dat ze minder eten moest, haar benen konden haar bijna niet meer dragen. Ze kreeg slijtage, had moeite met lopen, haar longen werkten niet meer goed, haar conditie was ontzettend slecht. En tja, toen kreeg ze maandagziekte. Hij heeft haar eigenlijk letterlijk doodgevoerd.

Ik had zo graag gewild dat ze was verkocht aan manege. Ze werkte graag en was gek op aandacht. Ook had ze erg behoefte aan vriendjes, dat was zo'n ideale plaats geweest voor dit paardje.
Maar ze heeft helaas maar 6 jaar mogen worden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT en 39 bezoekers