heb een peptalk nodig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-01 12:59

Hallo allemaal, sorry voor het lange verhaal en als jullie geen zin hebben om te lezen, geeft niet, maar ik heb ontzettend de behoefte om effe van me af te "praten".

Ik heb al eens eerder verteld dat wij een buurvrouw "from hell" Extreme duivel hebben (weet je nog Jura, heftig in de overgang..!!).
Zij zit dus al meer dan anderhalf jaar te griepen over onze bouwplannen en tot vandaag weet ze de boel nog steeds te traineren. In zoverre we hebben wel een bouwvergunning van de gemeente, maar door één of ander onzinnig artikeltje in het BW kan zij de zaak aanhangig maken bij de burgerrechter en bestaat de kans dat we alles dan alsnog af kunnen breken en dat risico durven we dus niet te lopen.

Afhankelijk van die verbouwing en de centjes die daarvan overblijven willen we dan onze bestaande schuur (inwendig) verbouwen tot stal, maar liever (afhankelijk dus van de centjes of euro's bij die tijd..ppppfff) willen we zo'n mooie houten systeembouwstal neerzetten (bijv. die van Inorko of Ascot). Omdat we dus al anderhalf jaar wachten op die vergunning, hebben we als noodoplossing voor Minne een zeecontainer aangeschaft. Dit is geen ideale stalruimte, maar voor tijdelijk gaat het eigenlijk best, want we hebben ook een grote paddock dus hij hij kan zo veel mogelijk naar buiten.

Anyway het ontzettende Extreme duivel Extreme duivel ....... wijf (vul zelf maar een heel lelijk woord in) heeft dus bij de gemeente zitten zeiken over onze container en nu kreeg ik dus gisteren een brief dat ik binnen 6 weken deze illegale stal moet verwijderen, op straffe van een boete van f 100,-- per dag zolang de overtreding voortduurt.

Ik weet dus nu echt effe geen raad meer. Op dit moment de container wegdoen, betekent dat ik geen stalruimte heb en Minne dus ook weg moet doen. Ik kan wel janken Verdrietig Huilen als ik hem buiten zie rondlopen met z'n vriendinnetje Nadia.

Ik weet er zijn veel ergere dingen in het leven, geloof me ik heb ook mijn portie al gehad en dit probleem lijkt geen naam te mogen hebben ten opzichte van al het leed in de wereld bijvoorbeeld nu al het leed van onze boeren met het MKZ-gebeuren. Maar ik heb dus geen kinderen (kan ze misschien ook niet krijgen, ben nl. nierpatiënte). Minne was voor mij echt een kadootje; na een hele negatieve periode in mijn leven stond daar mijn kanjer. Ik ben verknocht aan 'm. Hij is mijn paardenbeest, mijn steun en toeverlaat en misschien ook wel surrogaat voor het kindje wat ik graag zou hebben. No offence aan alle moeders hier hoor, ik begrijp dat jullie ook voor je paard door het vuur zullen gaan maar dat er toch niets gaat boven je kinderen, maar gevoelsmatig heb ik dus geen vergelijkingsmateriaal.

Ik voel me zo depressief. Het ging net zo lekker de laatste tijd. M'n gezondheid gaat vooruit, de buurvrouw heeft haar huis verkocht (sinds gisteren hangt er een bordje verkocht op het huis) dus met nieuwe buren is er een grote kans dat onze bouwplannen eindelijk gestalte kunnen krijgen en nu dit... misschien moet ik door dit geintje m'n paard wel weg doen.

Het rotte is dat ik die container dus helemaal niet illegaal heb neergezet. Ik heb navraag gedaan bij de gemeente en daar werd toen gezegd dat het zolang het een tijdelijke oplossing was geen problemen zou geven. Kijk dat het nu veel langer duurt, komt omdat we het huis niet kunnen verbouwen. Ik wil dan tegelijkertijd met die verbouwing de stalruimte aanpakken, zitten we niet twee keer in de verbouwingsellende en daarbij weet ik pas wat voor budget ik overhoud als ik daadwerkelijk m'n huis kan verbouwen.

Ik weet wel dat ik in een noodgeval altijd naar een pensionstal kan uitwijken, maar dat is gevoelsmatig wel een hele stap terug als je gewend bent om je paard achter het huis te hebben staan.

Problemen zijn er om opgelost te worden, we gaan er ook alles aan doen om dit te gaan winnen. Ik ben het alleen zo beu, net als het zonnetje schijnt voor ons en het gaat allemaal goed, loop je weer tegen een hele hoge blinde muur op. Weer onzekerheid, weer niet weten of, hoe en wanneer.

Ach misschien zit ik wel veel te hard te zeuren. Ik heb net een brief opgesteld voor de gemeente met daarin een zo helder en duidelijk mogelijk verweer, waar ze volgens mij niet omheen kunnen. Eerst maar eens afwachten wat daar voor reactie opkomt, dan zien we wel verder. De situatie is nu eenmaal niet anders, dus het heeft ook geen nut om bij de pakken neer te gaan zitten. Ik wou alleen dat ik gewoon wat zekerheid had. Nu is alles zo onduidelijk en heb ik het gevoel dat mijn leven en toekomst "in de wacht" worden gezet.

Ik ben blij dat ik het hier in ieder geval van me af heb kunnen/mogen schrijven. Bedankt voor het lezen!!!

Liefs Marijke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 13:05

Marijke, heb je zwart op wit van de gemeente dat die zeecontainer tijdelijk geen probleem is? En staat er geen uiterste datum bij dat dat ding weer weg moet zijn? Want dan is er helemaal niks aan de hand.

Als je het niet zwart op wit hebt, ben ik bang dat je 'm inderdaad weg moet halen...

Sterkte ermee,
Sonja.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 13:15

ik heb de moeite genomen om te lezen dus ik vind dat ik moet antwoorden maar ik weet helaas niks te zeggen alleen succes met je nieuwe buren

sterkte

gr. thirza

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 13:32

Jij hebt toen toch hier nog over gehad dat je paard ook volgens de buuf lawaai maakte??? Dat was jij toch?
Narigheid is het, kan me voorstellen dat je hier even van uit je evenwicht bent. Het gevoel dat iedere keer als je ergens komt het weer afgepakt wordt.
Wat Sonja al noemt is heel belangrijk. Als je nog weet wie je toen hebt gesproken kunnen ze het misschien nog op schrift stellen.
BTW, de brief die je schreef als verweer, heb je daarin wel gezorgd dat je zo min mogelijk 'misschien', als..dan'' 'eventueel', en dat soort woorden gebruikt?? Je kunt ongetwijfeld goed schrijven, maar in de brief mag geen 'gaatje'zitten waar de buuf weer gebruik (misbruik) van kan maken. Liever geen voorwaardelijke zaken en ook geen eventualiteiten erin.
Lees m nog eens goed door, of lees m voor aan iemand. Stuur m aangetekend!
Heel veel sterkte en ik kan me jouw onmacht wel voorstellen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 13:34

Ik heb hier geen verstand van, maar ik wens je heel veel succes. En misschien kun je iets "aanvechten" bij de gemeente? Ik bedoel je mocht dat ding er toch neerzetten? Maar ja, gemeentes zijn soms errug moeilijk, weet er alles van.
Ik wens je veel succes en hoop voor je dat er snel een oplossing komt!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 13:42

Marijke, wat is dit herkenbaar. Een jaar of 5 geleden hadden mijn ouders net zulke problemen met hun buren, waar ze toen al zo'n 20 jaar naast woonden. Ineens gingen die klagen over 'stankoverlast', terwijl we al 8 jaar een stal achter het huis hadden en niet eens een mesthoop (alle mest gaat altijd in bakken en zakken).

Op een gegeven moment hadden we om de haverklap lui van de gemeente voor de deur staan, om te kijken hoe de stal erbij stond en of er inderdaad geen stankoverlast was. Ik kan er een heel boek over schrijven (die buren hadden het niet alleen op de stal gemunt, maar ook op andere dingen die helemaal nergens op sloegen). We hielden er ook al rekening mee dat de stal afgebroken moest worden (met alle gevolgen van dien: paardje niet meer bij huis, pensionstalling zoeken, extra kosten etc.), maar gelukkig heeft de gemeente uiteindelijk (na maanden van onzekerheid) de 'klachten' van de buren afgewezen. Wat waren we blij! M'n ouders waren ondertussen wel half overspannen geworden, je voelde je altijd bekeken en begluurd (vooral door dat wijf, dat we 'de heks' noemden) en het was altijd maar afwachten wat die lui nog meer zouden verzinnen. Gelukkig zijn die buren 3 jaar geleden verhuisd en in hun huis woont nu een collega van m'n moeder met haar gezin. Gelukkig voor ons is alles op z'n pootjes terecht gekomen, maar wie weet hoe het ook had kunnen lopen!

Helaas kan ik je geen tip geven, behalve vriendjes blijven met de gemeente, de zaak keer op keer weer duidelijk uitleggen en voet bij stuk houden. ZIJ hebben gezegd dat het geen probleem was, en die buren zijn nu weg, dus wat voor last hebben ze er nog van? Trouwens, 'overlast' is een heel subjectief begrip...

Marijke, heel veel sterkte! Uit jouw verhalen weet ik hoeveel Minne voor jou betekent, en ik hoop echt dat het niet zover komt dat je 'm niet meer bij huis kunt houden. En als je behoefte hebt om je hart te luchten, dan kan dat hè!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> << < ...dreams are just goals without deadlines... > >> </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-04-13 13:43 ]</font>

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-01 14:02

Hé bedankt voor jullie reacties. Tof dat er mensen zijn die de moeite nemen om zich wat van jouw problemen aan te trekken!!!

Als ik er al niet van overtuigd was, ben ik het nu BOKT IS FANTASTISCH..!! Party!! Party!! Party!!

Helaas hebben we dus niets zwart op wit. De container hebben we vorig jaar juni neergezet, na telefonisch overleg met de gemeente. Aangezien we volgens hun konden volstaan met een mondelinge mededeling hebben we er verder niets aan gedaan ook is er niet gesproken over een bepaalde termijn. Helaas doet de toenmalig zeer vriendelijk ambtenaar nu of zijn neus bloedt en zegt zich niets te kunnen herinneren...???!!!

De bedoeling was dat we eind augustus/september vorig jaar zouden gaan bouwen (aan het huis en dan aansluitend stal). De container had dan nu weg kunnen zijn, maar het is dus niet onze schuld dat het zo lang duurt. De gemeente is aan alle kant druk met zichzelf indekken. Ze hebben ons een vergunning gegeven (kostte bijna 2000 piekies) en nu staan hun dus voor de rechter dat die vergunning onterecht verleend zou zijn en ondertussen buigen ze dus als knipmessen voor alle grillen van dat rare mens, terwijl ze toch weg gaat...??? Kan het niet volgen hoor, zal er ook wel mee te maken hebben dat zij alleen nog maar via haar hele dure advocaat met hen communiceert en wij, hoewel we rechtsbijstand hebben, dat altijd nog op persoonlijke titel hebben gedaan (na overleg uiteraard).

Oja, Lovely uiteraard stuur ik de brief ook nog naar onze juridische adviseur (goddank dat er zoiets als rechtsbijstand bestaat). Helaas zijn die vandaag een dagje vrij, dus moet tot dinsdag wachten. Uiteraard sta ik open voor alle suggesties en tips, dus bedankt!!! Je klinkt alsof je vaker met dit soort dingen te maken hebt??

Bijna vergeten, ja dat klopt van dat stampen wat Minne doet, maar daar had zij niet over geklaagd hoor (vreemd genoeg want ze verzint de meest bizarre dingen). Ik kreeg zelf een chronisch slaapgebrek. Heb sindsdien z'n voerschema omgegooid, brokken verdeeld over drie ipv twee keer per dag en 's-avonds een plak hooi extra, ook weer verdeeld dus eerst om een uur of 6 hooi en dan 8 of 9 uur laatste keer brokken en dan om 11 uur nog een keer hooi. Dat helpt wel, het is nu elke dag rond half 7, 7 uur en dan moet ik toch opstaan dus gaat hij meteen de paddock in. Nog niet ideaal, maar ja dat stampen krijg ik er toch niet meer uit en ooit als we een andere stal hebben.... zucht.

Nogmaals THANKS..!!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 14:43

jeetje wat een verhaal zeg, niet echt heel erg tof om t maar zacht uit te drukken. ik zou geen oplossing weten eigenlijk.... sterkte ermee

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 14:43

Nou Marijke, jij hebt wel reden om in de put te zitten hoor!

Maar houd moed en gelukkig zijn die buren binnenkort verdwenen...

Inderdaad; zorg dat je op goede verstandhouding blijft met de gemeente! Niet dat het wat zal helpen, maar toch!

Groetjes en succes! Mieke

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 14:46

Stampen ja... onze Dino HINNIKTE wel eens. Kun je je voorstellen, een paard dat hinnikt Tong uitsteken ? Deed-ie ook alleen maar als-ie voer kreeg, en dan nog zachtjes ook. Maar mevrouw werd er naar eigen zeggen horendol van. Misselijk

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 15:43

Ow, wat een rot situatie, je moet je paardje niet wegdoen hoor!

Waarom ge ja niet nadenken om je paard voor een korte periode op een pension stal te zetten, je buurvrouw gaat toch verhuizen! Dat is toch beter om je paard op een pension stal te stallen dan te verkopen?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 17:58

poeh moeilijk joh! weet niet goed wat te zeggen omdat ik er ook niets vanaf weet wil je gewoon veel sterkte wensen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 18:21

Jeetje he wat een gedoe....wij hebben hier een beetje hetzelfde....maar is het misschien een idee om een verrijdbare stal te plaatsen, heb wel eens gehoort dat je die in Duitsland hebt en dat daar niks aan te doen is.....tis maar een ideetje, hoorde het ook eens van iemand die het ons aanrade Lachen

Sucses in ieder geval....kan me voorstellen dat je er over in zit!!!! Boos!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 19:08

Ik zou niet weten hoe ik je zou kunnen helpen, maar ik wens je in elk geval sterkte...vind het wel raar als die buurvrouw nu toch weg is, wat heeft zij er dan nu nog mee te maken???

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 19:36

ik zou toch maar eens gaan denken om je paard tijdelijk op een pension te zetten. Okay het kost wat meer maar dan kun je eindelijk eens tot rust komen.Kun je je paard niet bij een boer stallen of ergens op een weiland zetten? De buurvrouw gaat verhuizen dat is al opluchting nr 1.
Gemeente ambtenaren zijn gewoon een stelletje Klootzakken en niet alleen bij jou.
Ze hebben gewoon niks te doen en daarom gaan ze jou maar lastig vallen. Nog ff over dat stampen als je straks een nieuwe stal hebt kun je rubber matten in de box leggen dat dempt een hoop.
Nou veel succes, sterkte en houd moed er komen gerust weer betere tijden aan. enne niet je paardje verkopen hoor!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 20:13

Hoi Marijke!
Bij ons op de manege staan ook enkele paarden in containers, eenvoudigweg omdat er niet een extra stal gebouwd mocht worden van de gemeente toen. Volgens hen was het een natuurgebied en was er al genoeg lawaai etc. Nou praten we maar niet over de SCHIETVERENIGING van een groep mensen 200 meter verderop Boos! Frusty Boos! ? Nee de manege moest niet groter worden. Tegenwoordig zeuren ze dat die containers er illegaal staan, inderdaad tijdelijk mag wel, maar niet voor eeuwig. Dus in de toekomst gaan ze toch maar die stal bouwen, dat schijnt ineens weer te mogen Verward ? Tja, vaag doen die gemeentes altijd. Ik zou als ik jou was flink vaak persoonlijk met een aangetekende brief naar de gemeente toe stappen, met daarin uitleg van je probleem, je wensen, de dingen die je al geprobeerd hebt om je aan te passen aan die buurvrouw Schijnheilig , en met vraag om een oplossing. En flink vaak bellen: heeft u al een oplossing voor mij? Ja ik ben degene die toen die brief stuurde over....
Uiteindelijk zijn ze overtuigd dat je 100% wil meewerken en alles er voor over hebt om het probleem op te lossen, en het wordt lastig om drie keer per week jou aan de telefoon te hebben hoop ik Frusty ? Dan maken ze wel een nieuw wetje of zo. Veel sterkte en hou vol!
Kun je trouwens Minne de komende lente en zomer buiten laten staan met schuilstal of zoiets? Of is ze daar te gevoelig voor?
Ondertussen kun je de container weg doen, en of een stal bouwen, of opnieuw weer een container plaatsen? Of werkt dit niet? Heel veel succes in elk geval en blijf vooral schrijven op Bokt. Schijnt psychisch heel gezond te zijn Party!! Party!! Party!! ...
Groetjes, Dorine.