Ik ga weer naar een paardje kijken, totaal andere!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 12:37

Aanstaande zondag ga ik naar een paardje kijken die vlak bij mij in de buurt woont.
Ze (merrie) is 1.70 meter, 8 jaar, B-dressuur en L-startgerechtigd.
Kleur donkerbruin met twee witte voetjes achter. Haar moeders moeder is een volbloed, dus zijzelf is een kwart volbloed.
Aan haar vaders kant zit totaal ander bloed, haar vader is Zichem.
Ze kan dan ook net als pappie wel hoog springen, maar bij lage sprongetjes heeft ze de neiging ongecontroleerd te springen, ze wil te snel. Ze vindt het wel heel leuk.
Springwedstrijden heeft ze nog niet gedaan.
Ik ben heel benieuwd, ze schijnt door de bijrijder met zweep en sporen in de les gereden te worden, zou ze wel goed voor het been zijn, goed aan de teugel, etc.?
Nou ja ik zie het wel.
Kent iemand de hengst Zichem, haar vader, en zo ja, wat is het voor een paard, wat is er van hem bekend enzo?
En Gondelier, vader van Zichem, wat is er van hem bekend?
Of een site waar ik er veel over kan vinden?
Alvast bedankt!
Duim voor me zondag hihi....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:42

gondelier, super. Kon goed springen. Zichem is bij een dressuurruiter terecht gekomen. Ga hier eens kijken: http://www.gelderlanderhorse.nl/pedigre ... 00403.html
Hier zul je ze met foto's te zien krijgen en de papieren. Veel paarden gaan in het begin te hard Dorine, met springen. Jij moet leren controle uit te oefenen over het paard. Ik moet dat zelf nu ook leren met paddy. Ook met iones was dat een probleem in het begin, hij is nu veel rustiger met springen. Liever te heet dan dat je ze er overheen moet dwingen. Het klinkt allemaal wel positief. En als het paard niet voor het been is, tja, dat ligt aan de ruiter he. Het is dan aan jou om hem zo te rijden dat ze reageert op korte aandrijvingen. Luie paarden moet je nu juist met weinig been rijden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:43

Trouwens, waren die foto's die je toen gemaakt hebt nog gelukt?

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:45

het zegt mij niets Dorine, maar ik wens je even goed veel succes zaterdag!
zal voor je duimen!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:12

Zichem is een super goede Gelderse hengst, niet verkeerd hoor!

Wie is die volbloed?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:20

Heel veel succes Dorine. Hoeveel paardjes heb je zo onderhand al bekeken?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:35

hey dorine, WAt leuk zeg! Enne, over die zweep en sporen moet je niet al te druk maken hoor. Ik rijd ook in de les met zweep en sporen en hij is superflitsend aan mijn been!

Zichem is Gelders (en Desiree, die dressuurruiter is een crossruiter, Babette Ronge, dat was de vroegere instructrice van mijn zus) En gondelier is ook gelders. Je hebt dus een bijna-F1 product (volbloed x basispaard) klinkt leuk iig!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:37

Heee leuk ene heb je mijn PB nog gelezen Verward .

Ik hou nog steeds mijn ogen open voorje Party!! .

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 14:16

Pris die was iets te duur voor me, maar in elk geval reuze bedankt!
Dit paardje staat heel toevallig vlakbij ons, een kwartiertje rijden, nog niet eens.
Toch wel nog te ver voor mij om stiekum al op de fiets even langs te gaan, ik heb geen conditie!
En Peter heeft zondag pas tijd om me er heen te rijden dus....
Geduld is een schone zaak hihi.
En Zwelgje, dit is het tweede paard dat ik ga bekijken, de vorige stond bij Desiree in de buurt.
Een vriendin van mij wist nog een paardje voor me, maar ze wist niet hoe oud die was, tien misschien, maar dat is me toch te oud.
De zondag voor Kerst ga ik misschien nog naar een ander paard kijken als dit niks wordt, die heb ik ook al gebeld.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:17

Leuk!!!! Succes!! Party!! Party!! Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:26

F1 produkten zijn vaak hele goeie sportpaarden! Misschien is de merrie ook wel een hele goede om mee te fokken.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:36

Ik heb ook een merrie gehad met Zichem achter moeders kant. Zichem is Gelders Basispaard, schijnt een goed basispaard te zijn, en met niet té veel bloed. Moet wel uitkijken waarmee je dan gaat fokken, niet te veel bloed erbij, want dan krijg je kleine bommetjes (ervaring spreekt....)
Ik moet zeggen, mijn paard had weinig vererft van Zichem, zij leek sprekend op haar vader (elmshorn)

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:38

He Dorine, dat klinkt goed! Ik ben heel erg benieuwd! Weet je of het paard al veulens heeft gehad? Is altijd leuk om nakomelingen van een paard te zien. Over Zichem hoor ik alleen maar goede berichten dus dat zit wel snor.
Heb je trouwens nog gebeld naar die mensen waarover ik je ge-PB't heb? Wie weet heb je dadelijk de luxe om te kunnen kiezen. Knipoog
Toch zou ik dat paard van +/- 10 jaar ook maar eens overwegen. 10 jaar is echt niet oud!! Denk even aan Bonfire en Rembrandt die met 17 jaar nog Grand-Prix liepen en vele anderen.
Ik wacht met spanning je verslag af!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:00

hey dorine
dat klinkt idd goed.... heel veel pelzier en succes zondag en ik hoor het wel van je wat het is geworden....
enne die hengst is eg een plaatje hoopt dat het paardje ook zo mooi is
_________________
Afbeelding
QUEEN I LOVE YOU!!!! Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ingrid op 2001-12-12 16:02 ]</font>

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:08

Is dat paard waar je bij gaat kijken, te bezichtigen op Marktplaats.nl? Daar staat ook een bruine merrie met, geloof ik, die vader....
Kan het. Die op marktplaats ziet er toppie uit, lekkere glans op het dier Kwijl

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 18:03

Dees klopt, maar vertel het niet door, hier op Bokt zijn meerderen op zoek naar een paardje en dadelijk is ze al verkocht als ik kom hihi.
Ben echt benieuwd.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 23:16

Paardje klinkt goed Dorine. Ik hoop voor je dat je snel het paard van je dromen vindt! *LOL*

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 14:10

klinkt leuk, ben benieuwd. houd ons op de hoogte he ?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 14:16

He, Dorine, Zichem is Gaaahaaaf!
Ik heb hem helaas niet in het echt gezien, maar wel hier en daar dingen over hem gelezen.
UIt mijn kleine gelderse hengstenfoldertje lees ik dat hij voor springen onder het zadel een 7 heeft. Vrijspringen staat er niet bij Verward
Zijn gangen zijn wel wat matig beoordeeld, stap 6, draf 7, galop 6,5.
Maar dat zegt natuurlijk niets over het paard waar jij naar gaat kijken!
Veel succes wens ik je! Gelderse paarden zijn gaaf!
(en half geldersen doen het zeer goed in de sport! EHm, wat zeg ik nu? Hele geldersen natuurlijk ook Haha! )

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 10:31

Zichem ken ik niet, maar op de link naar die gelderse paardensite ziet ie er goed uit. Veel succes zondag!