paardrijden, zucht ik ga op jeu de boule denk ik!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

paardrijden, zucht ik ga op jeu de boule denk ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 00:29

of op dammen of zo. iets wat makkelijker is dan paardrijden.

nou even een beschrijving van de les
ik had vandaag les eigenlijk bij stal gewoon in de buitenbak maar het stormde zo dus hadden we maar op de manege afgesproken. ik kwam bij stal aan en een stalgenootje had net haar paard op de trailer staan (ze heeft namelijk voor mij les) ja, het waaide zo vond ze zo lastig om dan langs de weg naar de manege te lopen dan waaien je dekens zo weg. Maar ja ik heb nu eenmaal geen trailer dus ik opgezadeld en over mijn uitrijdeken mijn regendeken gedaan (kan ik tenminste goed vastmaken met al die singels en zo) en in de storm naar de manege gereden. paar keer bijna weggewaaid maar goed we hebben het overleefd.
Dan ben ik altijd weer blij dat ze zo braaf is voor een 4 jarig paard ik kan er gewoon door de storm mee langs de weg naar de manege lopen.
nou ik kom de manege binnen en ik begon los te rijden. maar door de wind rammelde er wat platen. wat denk je durfde mevrouw er niet langs terwijl ze net buiten de hele storm getrotseerd heeft.

de les begon. ze was echt super vervelend de hele tijd proberen onder me uit te lopen en heel erg tegen de hand. en ze zat kei vast links. na een half uurtje zei mijn instructeur ga maar stappen dan ga ik er wel even op. nou twan heeft een half uur gereden en echt flink gereden het zag er niet mooi uit maar de strenge aanpak was gewoon even nodig. ze stond op een gegeven moment gewoon recht overeind

nou toen mocht ik er weer op echt wat een wereld van verschil. ik kon zo een dressuurproefje rijden. ik wou dat ik zo kon rijden. zucht ik leer het volgens mij nooit. als ze zo vervelend is dan loopt ze gewoon met me weg. En dan krijg ik het niet voor elkaar om haar dan naar me te laten luisteren.

nou ja ik moest het gewoon ff kwijt. We proberen het morgen gewoon nog een keer, anders fluister ik nog wel een keer in haar oor dat ik ander twan bel Knipoog

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 00:32

Aaah wat rot!
Hopelijk gaat het de volgende keer weer beter!
Iedereen heeft zo zijn dagje he.. Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:32

Wees in ieder geval blij dat je te paard gegaan bent....met de trailer lijkt mij veelste gevaarlijk met die wind

Maar joh, morgen weer ene dag en voor je het weet heb jij haar ook zo ana het lopen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:55

Dammen kan ook best moeilijk zijn hoor?! Maar wel rot voor je!! Maar vooral gewoon doorgaan!!! Een voordeel van paardrijden, je bent nooit uitgeleerd!!!!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 09:41

Heb geduld komt wel!Ik heb zo'n eigenwijze fjord,en met dit weer dus niet rijden want dan gaat zij met mij aan de wandel Haha! ,maar dat heeft die van mij ook je kan wel door een storm naar buiten maar dan in de bak is alles eng Verward

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:38

wat raar ook dat ze wel door de storm gaat maar bang is voor platen.
en dammen is ook geen optie krijg je blaren aan je kont Tong uitsteken
ik hoop voor je dat het rijden gauw beter gaat

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:19

Idd, wees blij dat je te paard gegaan bent. Met die storm met de trailer de weg op gaan, is wel het domste wat je kunt doen (als het daar net zo stormde als hier tenmminste).
En ach, ze is pas 4 en moet nog veel leren. Beetje geduld met haar hebben en vrolijk verder gaan Knipoog

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:12

Toevallig..ik zag gisteren in schijndel 2 paarden voorbij komen bij t spoor daar ergens..Volgens mij richting de manege in schijndel daar..1 witte en 1 bruine volgens mij, zo rond 2 uur ofzo?
Misschien dat jij het was Tong uitsteken

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:19

Je hoeft niet zo goed te kunnen rijden, als je instructeur, maar vooral bij zo'n jong paard moet je heel consequent zijn. Zolang jij haar duidelijk blijft maken, wat wel en niet kan, zal ze niets proberen, en heb je minder problemen.

Je hoeft niet altijd lief te zijn tegen je paard, als ze vergeten dat jij de baas bent, zijn zij ook niet lief meer voor jou.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 17:59

tsja ik blijf het ook wel proberen hoor maar ik zat gister echt even in een dipje. het is trouwens maar 15 minuten lopen naar de manege en met de trailer ben je er binnen 5 minuten over een landweggetje dus dat was nog wel te doen in de storm.

Ik woon wel in Schijndel maar mijn paardje staat in Sint oedenrode dus ik denk dat je iemand anders hebt zien rijden. als je in sint oedenrode iemand op een grote vos naar manege de pijnhorst ziet lopen dan heb je kans dat ik het ben Knipoog

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 18:01

he kruimeltje, als je een keer zin hebt om buiten te rijden kun je trouwens wel bellen want ik zag dat jij ook in sint oedenrode woont. is wel gezellig en daar is mijn paardje wel heel braaf bij hoor.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:58

jeu de boule is gevaarlijk hoor, als die ballen op je voet vallen ofzo... Tong uitsteken

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:00

hmm das waar en dan moet ik weer nieuwe schoenen aanschaffen met stalen neuzen weer een hele investering terwijl ik al mijn paardrijspullen al heb. Knipoog

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:07

Amvbeek schreef:
he kruimeltje, als je een keer zin hebt om buiten te rijden kun je trouwens wel bellen want ik zag dat jij ook in sint oedenrode woont. is wel gezellig en daar is mijn paardje wel heel braaf bij hoor.


Hey, ja dat kunnen we doen..als t wat beter weer is Verward
Waar staat jouw paardje dan ergens in rooi?

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:09

op de schootsedijk tussen de golfbaan en novadic, en de jouwe?

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:15

Ohh..daar staan er heel veel
& daar kom ik bijna elke dag langs.. Haha!
K heb geen eigen paardje.. Maar rijd bij een haflingerfokkerij ongv 4 keer in de week.. Als je daar dat straatje van de wit ingaat..weet niet hoe die straat heet Verward
zal is wat in me profiel zetten erover

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:21

ow die straat tegenover de scheidingsweg? daar rijd ik wel eens buiten vlak bij een hondenkennel?

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:22

volgens mij heb ik daar wel eens haflingers zien staan. vroeger toen ik nog op de fiets moest kwam ik daar altijd langs. ze hebben daar ook elk jaar veulens toch?

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:26

Ja weet niet of t vlakbij een hondenkennel is?
Maar ze hebben er wel elk jaar veulens ja Lachen

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:28

je kunt me ander wel op msn aanmelden als je wil kunnen we misschien een keer afspreken