Naar Lenteroos geweest!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Naar Lenteroos geweest!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 18:27

Vandaag was het zover. Ik zou na 2 jaar mijn oude verzorgpaardje Lenteroos weer zien!! (een ander topic hierover: [PP] Ik ga naar LENTEROOS!!!! Jippie! )

En fotos van vandaag: [ITP] Mijn vroegere verzorgpaardje Lenteroos opgezocht!


Ik zag hte niet echt zitten het fietsen, aangezien hier een storm waait met snelheden dat je niet wilt weten Rolleyes
Gelukkig had ik heenweg echter vol voor de wind, was binnen 20 minuten in Nieuwkoop en heb amper hoeven trappen Haha! Dat is nog eens relaxed!!!

Daar aan gekomen vrat ik mezelf al helemaal op, zag de paarden schuur en kreeg allemaal kriebels Haha!
Eerst even aangebeld, voorgesteld, en toen samen met de boer naar de paardjes.
Ik zag mevrouw eerst niet, ze stond in het tweede hok maar het was erg donker. En ja hoor, daar kwam haar koppie al. Nog precies diezelfde zachtaardige blik in haar ogen en ddat lieve hoofd Lovers

Ze kregen gelijk een plak hooi, omdat de droomwals naast haar de stal begon af te breken Rolleyes En mevrouw d'r grootste hobby is eten en dus niet meer veel aandacht voor ons. Dat was wel jammer.

Even een tijd gepraat over Lenteroos, over Tancreda, Genderose, Otto enzovoorts. Hij had wat brandende vragen (nou ja brandend) vragen over hoe wij zoiets toendertijd met haar aanpakte enzo.
Ze was nog even lief en zachtaardig. Een tweejarige kan haar gewoon rustig voeren, mevrouw doet nog steeds geen vlieg kwaad en vind alles best.

Wel heeft ze al wat halster kapot getrokken, omdat ze het afspuiten na een rit niet zo fijn schijnt te vinden. Bij ons werd ze dat ook altijd, maar dan stond ze nooit vast, maar was er altijd wel iemand bij om haar vast te houden. Deze man is altijd maar alleen. Ook gaf ze bijna bij elke rit wel een bokje, iets dat ze bij ons nog nooit heeft gedaan. Wel schijnt ze niet meer te steigeren bij het wachten voor een stoplicht of iets dergelijks Lachen
Ook schijnt mevrouw hte luek te vinden om de sloot in te duiken. Meerdere malen is ze er zomers uiit moeten gevist worden.

Verder was hij erg tevreden over haar, en ze zag er goed uit. Flinke dikke vacht en nu flink in de rui. En ze was op het moment heerlijk smerig, maar haar stal was ook niet een van de schoonste... Maar er moest nog gemest worden Lachen

Wel jammer vond ik, om te horen dat ze nu al weer zo'n 2 weken op stal staat... En op stal bedoel ik ook echt enkel in stal... Maar ze ziet er verder toppie uit, ze is nog even lief en vrolijk. Had alleen meer aandacht voor het hooi dan voor mij.

Niet echt fotos kunnenmaken, maar een paar. Die zal ik zo gelijk bij de horsepics zetten.

EVen binnen wat gedronken en wat gepraat over van alles en nog wat. Het is echt een boer met hart voor zjin dieren. Wel gepensioneerd, maar heeft nog schapen en paarden. En ze zullen altijd voor alles gaan. Eerst de dieren, dan zichzelf. Volgens mij zijn zulke boeren schaars deze dagen...

Toen was het tijd om terug te gaan.
Ik met mijn pa afgesproken in Aarlanderveen. Hij zou me komen ophalen met de auto. Daarheen was maar een halve kilometer van Lenteroos vandaag. Maar had echt recht in mijn gezicht tegenwind. Heb 10 meter gefietst, had toen al pijn in mijn benen, was ik totaal buitenadem en KON ik gewoon inte meer. Wat een storm!!

Dus toen maar weer omgedraaid, en naar nieuwkoop gefietst, en daar was mijn papsie zo lief om me op te komen halen Lachen Want anders was ik om 5 uur nog niet thuis volgens mij...

Ben erg blij dati k even bij haar ben geweest. Enkel jammre dat we haar niet even uit stal konden halen vanwege de vreselijke wind.

Groetjes!

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:32

Wat leuk zeg!! Je paard na zo'n tijd weer zien, en dan ook zien dat alles goed gaat

Dat zou ik ook wel willen Lachen Ik heb 'm alleen nog niet echt teruggevonden...

Maar echt erg leuk voor je!!! (En ja, wat een rotwind Bloos! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:39

Idd erg leuk je paard na zo'n tijd weer te zien! Jammer dat je haar niet uit de stal kon halen, maar gelukkig heb je haar wel gezien, en gezien dat het goed met haar gaat Ach gut Wat een opluchting moet dat geweest zijn Lachen

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:42

Wowie, dat is een havie verhaal! Wel heel erg leuk hoor! Ik zou het ook erg leuk gevonden hebben.

Noujah, De groetjes dan maar van Ilse

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:57

Wat leuk zeg dat je haar weer eens opgezocht hebt Lachen
Gelukkig gaat alles goed met haar, en mss kun je een andere keer (als het beter weer is) teruggaan en haar dan wel goed bekijken

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:52

Leuk joh dat je haar hebt opgezocht, gelukkig gaat het goed!
Ik ga over twee weekjes ook weer op zoek naar mn oude pony (die ik ook onwijs mis Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:18

Ik vind het echt helemaal geweldig voor je, ik weet hoe je je er op verheugde. Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:22

Leuk dat je haar hebt opgezocht Lachen
Blij ook dat het zo met der gaat!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:24

gaaf zeg! maar waarom stond ze al 2 weken op stal? de foto's zijn ook leuk!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:39

Ja het was echt super! Ben erg blij dat ik ben geweest Fijn dat ze goed terecht is gekomen Lachen

Waaorm ze niet uit stal komt zo lang... Die man rijdt eigenlijk enkel in het weekeinde. En enkel als het mooi weer is... En de week hiervoor was hij met zijn andere paard weggeweest, en die week dáár voor met Lenteroos.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:20

Leuk dat je haar eindelijk weer gezien hebt, je had je er al zo lang op verheugt toch.
Wie weet als het een keer mooi weer is dat je haar dan beter kunt zien.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:44

Leuk dat je haar weer gezien hebt...fijne dag geweest zo te lezen Lachen
De foto's zijn ook leuk!!
Hartstikke mooi paard!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 21:43

Vanes schreef:
Leuk dat je haar eindelijk weer gezien hebt, je had je er al zo lang op verheugt toch.
Wie weet als het een keer mooi weer is dat je haar dan beter kunt zien.


Ja ik hoop het! Van de zomer mischien :d