Luna, I will never forget you!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Luna, I will never forget you!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 22:17

Het is morgen vijf weken geleden dat ik ’s ochtends opgebeld werd door mijn instructrice waar mijn pony stond. Het begon allemaal toen ik het idee kreeg dat ik een ander paard wilde omdat ik echt te groot werd voor Luna. Luna zou nooit ergens anders komen te staan tot ik echt een goed huis voor haar gevonden had. Dan het paard maar tijdelijk buiten huis. Nou dit ging meteen al fout. Het paard werd ziek dus die moest naar huis. En Luna kon samen met Sabeau haar beste vriend bij mijn instructrice staan.
Sabeau werd uiteindelijk verkocht en voor Luna waren er ook kopers. Ik vond ze niet geschikt (hier heeft al eens iets van op bokt gestaan) dus het ging niet door. (zo makkelijk was het niet)
Misschien een week later werd ik dus gebeld door mijn instructrice. Ze wilde mijn vader aan de telefoon dat opzich natuurlijk niet raar was maar nu voelde ik meteen dat er wat was.
We raakten meteen naar Emmeloord omdat Luna zich zo erg verwond had dat mijn instructrice meteen met haar naar emmeloord ging. Wij waren er net iets later dan hun en toen zag ik Luna met laag hangend hoofje daar staan. Ik ging meteen bij haar hoofd staan en voelde hoe ze zweette en trilde. Dit wil je NOOIT meemaken. Na veel onderzoeken (gewoon daar staand) en kijken (waar ik niet veel van weet) hoorde we het slechte nieuws. Weideversiering, dat woord vergeet ik nooit. Pas na 7 weken in gips wat eigenlijk niet kon omdat een andere wond elke dag verschoond moest worden kon dit misschien ‘goed’ komen. Luna was 15, niet sterk, gaf gauw op, dit had ze niet gered. Dus moet je niet alleen aan jezelf denken maar ook aan je pony. Nou wat daarna gebeurde. Ze wilden uit mijn mond horen dat ik het er mee eens was. Maar hoe kan je nou zeggen dat ze je pony maar een spuitje moeten geven? Ze werd naar een stal gebracht waar ze neergelegd werd zodat ik nog even bij haar kon liggen en kon zeggen wat ik zeggen wou. Evengoed een bijzonder moment, dat vergeet je nooit meer. Veel tijd had ik niet. Voordat ze meer wakker zou worden moest ze de spuit hebben. Dus deden ze dat. Voor mijn ogen, waar ik zelf voor koos. Geen een spiertje of iets dergelijks heeft ze verrekt. Ze had zich totaal overgegeven en nergens meer voor gevochten. Toen het over was ben ik nog een tijdje bij haar gaan liggen. Eigenlijk veel te kort… Nog steeds tegen haar gepraat, veel verschil merkte ik toch niet met voor het spuitje. Toen moest ik weg. En daar moest je haar dan laten liggen. Dat is erg, echt erg… Je wil niet weten wat er daarna met haar gebeurd.
Meer hoef ik denk niet te vertellen. Ik wilde dit gewoon kwijt. Jullie snappen het, wat er bij veel mensen nog aan mankeert. Zo’n pony als Luna, ze was zo speciaal voor me. Ik ben nog kwaad op mijn paard omdat die Luna niet is.
Ik zou eigenlijk wachten met dit tot ik alle foto’s klaar had maar ik moest het echt kwijt. De foto’s enzo komen dus nog.
Het zinnetje: je weet pas wat je heb als je het kwijt bent, snap je pas als zoiets gebeurt is. Je realiseert je nooit echt wat je hebt als je het gewoon hebt. Ik dacht ook dat ik dat deed maar nu…
Ik wil zo graag nog 1 keer even door haar manen aaien of nog even een galopje met haar maken maar dit kan gewoon niet meer.

Luna, ik mis je zo ontzettend, ik hou zo ontzettend veel van je en gelukkig heb ik dit ook vaak genoeg tegen je gezegd. Ik zal je nooit vergeten, je was heel bijzonder voor me en ik hoop dat dit ook andersom was.

Luna, IK HOU VAN JE!!!

Afbeelding

Life go's on



Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 09:39

beautyfull_mickey schreef:
jeetje,hier word je idd erg stil van.
moet echt een zwaare tijd zijn geweest Verdrietig

heel veel sterkte ermee! Ach gut

maar wat is Weideversiering dan eigenlijk?


Een pony die in de wei staat te staan voor de versiering. Kan dus niks mee gedaan worden. Maar dan ook echt niks. Ja, misschien een veulen ofzo, maar op haar 15de een eerste veulen.

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Het is idd een zware tijd geweest, maar ik merk nu dat het alleen maar erger word, het missen enzo.
Bij de dieren die ik eerder verloren heb was dat niet zo. Dit was gewoon heel hecht en ik had echt een band met 'r.

Life go's on

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 18:10

Anita_D schreef:
Sterkte, het is de vrees van elke paardengek....


En ik kan ook niet geloven dat het ons nou overkomen is....

Life go's on

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 17:37

Tyrza schreef:
Heel veel sterkte meid. Nog geen week geleden heb ik soortgelijk meegemaakt. Ik weet precies hoe je je voelt...


Jeej wat erg... Jij ook sterkte...

Life go's on

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 17:29

Het is altijd weer mooi om te horen dat mensen met je meeleven. Bedankt!

Life go's on

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 10:04

Ik wil nog even wat kwijt. Ik heb nu een nieuw paard zoals ook in mijn verhaal staat. Maar ik heb echt niks met haar. Ik vind haar vervelend, ik heb geen zin om te rijden, ze is gerust wel lief maar dat zie ik gewoon niet goed genoeg. En ik word kwaat op haar als ik merk dat ze zoveel anders is als Luna. Ik hoop dat dit snel overgaat want voor het paard is dat natuurlijk ook niet goed...

Life go's on

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 12:04

Lindy schreef:
Jeetje, wat een vreselijk verhaal... Verdrietig
Ik weet wat je voelt, ik hoorde gisteren ook dat m'n verzorgpaard dood is.
Daardoor trek ik juist meer naar m'n eigen, maar dat jij dat nu even niet hebt met je paard is wel begrijpelijk.
Geef het gewoon wat tijd.
Sterkte!


Misschien komt dat omdat jouw paard dan al langer bij jouw is, dat je dan al wat met 'm heb. Die van mij komt in de plaats van luna, tenminste zo voel ik dat, dat is natuurlijk niet zo maarja.

Life go's on

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 19:27

prana schreef:
Wat erg, heel veel sterkte meid. Vriendjes zijn?

Ik zou, als ik jou was, wel proberen je verdriet en boosheid op iets anders te concentreren. Je nieuwe paardje verdient dit niet en snapt het ook niet.
Ik begrijp jou wel heel goed, hoor. Het is het meest logische gevolg in jou situatie.
Neem je tijd en probeer het langzaam aan op te pakken met je nieuwe paard. Hij verdient een kans bij je. Hij kan je nl. ook door deze slechte tijd heen slepen en heb je een band voor het leven.

Sterkte Ach gut


Ik weet dat ze dit niet verdient maarja je heb ook helemaal gelijk. Mja, ik doe me best... thx

Life go's on

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 09:51

In het begin was het een soort roes zeg maar, maar nu ga ik der echt missen. Nu pas... Het is zaterdag 6 weken geleden.

Life go's on

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 18:29

Als ik me eigen verhaal lees moet ik ook alweer janken hoor! Zit nog erg los maar dat blijft voorlopig wel zo denk. Gister begon ook bijna iemand over Luna die wist het nog niet en dan voel ik het al aankomen dus dan verzin ik gauw een ander onderwerp, ik kan het dan echt niet vertellen. Soms zeg ik gewoon dat ze verkocht is... Verward
Vanmiddag weer op pros (het nieuwe paard) maar ging niet zo goed, dus ik meteen weer kwaad, maar moest ook aan jullie denken dus heb me ingehouden en we zijn rustig met de rit geeindigd dus is nog wel goedgekomen.
Nouw zal nog wel een tijd zo doorgaan. Mja...
Klinkt stom maar ik hoop dat ik over haar droom want dan kan soms zo echt lijken en dan ben je ook weer ff bij der. Ik heb wel es over der gedroomd maar dat was heel kort Scheve mond
Ik hoop dat dat snel komt.

Life go's on

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 10:15

xx_Irisje schreef:
succes meisje.. en t klinkt raar maar verdriet slijt!


nu heb ik nog zoiets van ik wil ook echt verdrietig om der zijn af en toe maar als dat over gaat gaat 't ook vast beter.

Life go's on

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 20:07

welke man? die van die brief? Hij is in verbouwing maar het duurt waarschijnlijk niet zo lang meer. Hoop ik...

Life go's on

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 12:07

Ik heb aan me zus gevraagd, die net weer thuis is, of ze Pros ook af en toe effe wil doen omdat ik er natuurlijk niet zoveel geduld voor heb enzo. Maar dan ga ik er ook weer niet zoveel bij want als het dan veel beter gaat dan ga ik jaloers worden Knipoog
Neej ik denk dat het effe beter is als ik het gewoon even rustig aan doe met der dat ik gewoon achter het huis een beetje ga frummelen en dan wil ik uiteindelijk vanzelf wel meer.

Life go's on


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LuckySeven en 121 bezoekers