penny meisje of...?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

penny meisje of...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 03:26

mijn vriend zat vanavond op de site van paardentekoop te kijken en kwam een advertentie tegen van een 11 jarig meisje dat op zoek is naar een verzorgpony. op zich niet zo bijzonder natuurlijk, maar de foto die ze erbij had gedaan is een foto van onze jaarling (die staat te koop op die site).
ook al is het nog een vrij jong meisje ik kan er echt niet tegen als iemand zomaar foto´s van mij gaat gebruiken (was ook even flink boos toen ik dat zag en heb een mailtje gestuurd dat ik niet zo blij was dat ze de foto gebruikt heeft, helaas was er een fout in het adres waardoor de mail niet verstuurd kon worden).
wat wel weer lief is, is dat ze erbij geschreven had dat ze op zoek was naar net zo´n pony als op de foto (gelukkig weet ze niet hoe hij zich gedraagt, momenteel is hij flink aan het uitproberen).

vind het toch wel een beetje pennymeisjes achtig...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 06:34

Ah joh,toch extra reklame..Ze zet hem niet te koop Knipoog
Ik zou me gevleid voelen hoor,hoewel het natuurlijk niet netjes is een foto van een ander te gebruiken,maar ik denk dat ze daar vaak niet bij stil staan.

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:11

Ik zou er gewoon langs laten komen, je weet nooit als ze er goede begeleiding bij krijgt.
Ik heb mijn pony's en veulens ook allemaal aan jonge penny meisjes verkocht maar of papa & mama hadden verstand van paarden of er kwam iemand van stal mee.
Ik had een 5 jarige ruin verkocht (echt een etterbakje, die een strenge ruiter nodig heeft) aan een penny meisje met een penny moeder, maar ik wist dat er ook goede ruiters ook op zouden gaan rijden. Hij loopt inmiddels Z en heb het prima naar zn zin.
Mn zus heeft dr paarden aan oudere mensen (reden veel wedstrijden op M niveau) verkocht, en bijde paarden zijn kapot gereden.
Dus je weet het maar nooit.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:11

Ik ben het er met KellyenXena mee eens

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:11

Ik zou er gewoon langs laten komen, je weet nooit als ze er goede begeleiding bij krijgt.
Ik heb mijn pony's en veulens ook allemaal aan jonge penny meisjes verkocht maar of papa & mama hadden verstand van paarden of er kwam iemand van stal mee.
Ik had een 5 jarige ruin verkocht (echt een etterbakje, die een strenge ruiter nodig heeft) aan een penny meisje met een penny moeder, maar ik wist dat er ook goede ruiters ook op zouden gaan rijden. Hij loopt inmiddels Z en heb het prima naar zn zin.
Mn zus heeft dr paarden aan oudere mensen (reden veel wedstrijden op M niveau) verkocht, en bijde paarden zijn kapot gereden.
Dus je weet het maar nooit.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:17

Als ze 'm nou te koop zette... nee hoor, dit zou ik niet erg vinden. Eigenlijk zeg je dat ze schrijft: "ik wil een lief paard verzorgen... zoeentje als deze (foto)"

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:56

Ikkies, volgens mij gaat het erom dat een pennymeisje een verzorgpony zoekt en daarbij een foto van de topicstartster heeft gebruikt. Niet dat het meisje die pony wil gaan verzorgen!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:20

tja.. zou ik ook niet pikken hoor.. ik had laatst ook een meisje in mijn msn lijst van hier op bokt.. kweet ff de naam niet meer omdat ik haar geblokt hebt en verwijderd.. ze had een eigenpaard en dat paard kon al m2 ofzow lopen maar ze reed er geen wedstrijden mee.. en dat zulk verhalen lastig hoor.. die penny meisjes

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:05

[HK] Kijk ik op het internet en zie ik ineens ...

hier is laatst ongeveer iets gelijkaardigs gebeurt. Ik zou haar vriendelijk mailen dat het paard op de foto van jouw is, en dat je in het vervolg zou apprecieren dat ze even toestemming vraagt voordat ze de foto gebruikt.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 14:54

toen ik de foto zag was mijn eerste reactie waar halen mensen het lef vandaan om foto´s van anderen te gebruiken.
ik heb ook een mailtje gestuurd dat de pony op de foto van mij is en ik het niet op prijs stel dat die zomaar door anderen gebruikt wordt. ik heb het netjes gehouden juist omdat het om een vrij jong meisje gaat.

verder vond ik dat zinnetje van haar dat ze net zoiets zocht als op de foto natuurlijk erg leuk, is toch wel een compliment.
ben verder ook niet boos erom, waarschijnlijk beseft ze ook niet dat andere mensen het niet altijd op prijs stellen als ze hun foto bij een andere advertentie zien.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 14:55

ikkies schreef:
Ik zou er gewoon langs laten komen, je weet nooit als ze er goede begeleiding bij krijgt.
Ik heb mijn pony's en veulens ook allemaal aan jonge penny meisjes verkocht maar of papa & mama hadden verstand van paarden of er kwam iemand van stal mee.
Ik had een 5 jarige ruin verkocht (echt een etterbakje, die een strenge ruiter nodig heeft) aan een penny meisje met een penny moeder, maar ik wist dat er ook goede ruiters ook op zouden gaan rijden. Hij loopt inmiddels Z en heb het prima naar zn zin.
Mn zus heeft dr paarden aan oudere mensen (reden veel wedstrijden op M niveau) verkocht, en bijde paarden zijn kapot gereden.
Dus je weet het maar nooit.


ze wilde hem niet kopen, maar is op zoek naar een verzorgpony en daarbij heeft ze een foto gebruikt van mijn jaarling.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:08

Toevallig ene priscilla ?

stond gister ook een advertentie van iemand die op zoek was naar een e-pony, moets sus en zo zijn, had ze een foto van de pony van een klasgenoot van me dr bij gedaan

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:13

Jeetje dat die kleintjes beseffen dat niet.

Ik zou het ook zker niet op prijsstellen en had er ook wel even op gereagereerd en het haar uitgelegd dat het niet zo maar kan.

Wel een compimentje voor jou paardje natuurlijk!

gr

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 15:16

ze heet geen priscilla, ga haar naam hier verder ook niet bekend maken.
kan er nu wel om lachen eigenlijk.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:22

haha! raar zeg Scheve mond

Voortaan als ik foto's zou plaatsen zou ik er gewoon iets doorheen maken net als Dyonne op Bokt altijd doet. Bijv. Design by Jolanda oid?!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:29

Tja ik kan me voorstellen dat je dat niet zo leuk vind, maar ik denk inderdaad dat het meisje er niet goed over nagedacht heeft!

Maarre, als het emailadres niet klopte, dan kan ze zelf dus ook niet gemaild worden over een verzorgpony! Best zielig Knipoog .
Maar goed ik zou je er niet te druk om maken..... ze bedoelt het niet verkeerd...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:32

Het is een meisje van ef jaar.. maak je niet zo druk Haha!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 02:22

ik maak me er totaal niet druk om hoor.
vandaag had ze trouwens een nieuwe advertentie gezet... zonder foto