Jammer toch dat zulke mensen er ook zijn...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Jammer toch dat zulke mensen er ook zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 10:22

Heb een stalgenootje op stal, die komt wel iedere dag, maar der paard komt amper de stal uit. Als ze komt gaat ze eerst 2 uur zitten in de kantine, dan gaat ze (als het paard mazzel heeft) 5 minuutjes stappen aan de hand, zet ze het beest weer op stal en gaat naar huis Scheve mond

Als ik dan vraag waarom ze niet gaat rijden, is het: Dat beest is knettergek, ik leef liever langer dan vandaag! Daar heb ik wel is op gereageerd met: Als ze iedere dag minstens een uur loopt toch niet Schijnheilig
Maar dat was niet waar, want dan was ze nog steeds maf (is niet zo, want er hebben zelfs kindjes van 7 op gereden)

Het was eerst zo, het paard kwam op de manege en toen heeft zij hem gekocht op afbetaling. Het paard liep dan een paar keer per week mee in de lessen, dat was allemaal prima en toen reed ze zelf ook af en toe. Af en toe kwamen er kindjes helemaal blij naar de betreffende stalgenoot toe en zeiden dan: Je paard is zo lief, het ging heel goed in de les blabla...ik zou daar heel blij mee zijn, maar zij niet, ze werd jaloers en liet het paard niet meer meelopen in de lessen met als gevolg dat het dier nu nauwelijks van stal komt Verdrietig

Van de week was het goed weer, was ze er ook. De buitenbak was leeg, dus riep ik: Joh gooi je paard lekker los, de bak is nu vrij! Antwoord ze: Nee, ik zit net...komt straks wel...dus ik: Maar straks gaat er misschien wel weer iemand rijden, dan kan je niet meer losgooien...zegt ze: Nou diegene gaat er daarna ook weer uit, dan kan het alsnog.

*zucht* ik geef het op...maar vind het zo zielig voor het beestje Verdrietig

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:25

Ja, zulke mensen waren er bij ons op de manege ook wel. Die komen voor de gezelligheid op stal en hun paard komt op de tweede plaats. Jammer is dat, maar helaas doe je er weinig aan.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:28

Waarom kopen die dan eigenlijk een paard. Ze kunnen dan net zo goed een paar rijlessen nemen op de manege of een paard huren voor een uurtje en dan vrij gaan rijden. Maar zoals ook al door jou gezegd veel kan je er niet aan doen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:41

Een paard om naar te kijken, schijnt het helemaal te zijn



Het banketstaaf is nog, dat er veel mensen zijn die dolgraag een paard willen, maar het niet kunnen betalen en zij er als een gebruiksvoorwerp mee om gaat.
Arm paard.... Ach gut

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:01

Jammer... arm paard :/

inderdaad, ik ken een hoop mensen zonder geld die beter met het dier om zouden gaan.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:15

Jammer dat ze zo jaloers is anders hadden vele het paard wel lekker beweging willen geven. Zulk soort mensen zijn gewoon egoistisch en hebben het dier alleen voor de show. Krijgt dat paard geen gebreken ofzo of word het door de staleigenaar los gegooit?

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:35

Kan je niet via de manege eigenaar er iets aan laten doen?
Of het paard gewoon losgooien dat merkt ze toch niet..
Als ze er dan achter komt kun je haar eens heel duidelijk uitleggen waarom je dat deed!!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:06

newie schreef:
Kan je niet via de manege eigenaar er iets aan laten doen?
Of het paard gewoon losgooien dat merkt ze toch niet..
Als ze er dan achter komt kun je haar eens heel duidelijk uitleggen waarom je dat deed!!


ik zou niet zomaar dat paard gaan losgooien.. hebben jullie niet een stapmolen misschien kan hij daar wat vaker in, of je stelt aan ide vrouw voor dat jij hem wel eens wil losgooien...

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:53

We hebben op de manege waar ik lesgeef ook zo iemand rond lopen. Een paar maanden terug koop ze een manegepaard van bij ons. In het begin kwam ze af en toe rijden. Nu zien we haar amper... Als ze dan toch komt zit ze eerst in de kantine en misschien gaat ze dan even een kwartier naar haar paard om het even snel te poetsen. echt zonde, het paard komt nog wel de stal uit om op de zandweide te staan met de ander manegepaarden, maar dat is dus alles...
Onlangs hoorde ik dat ze al een paar maanden haar stalling niet heeft betaald. Als dit zo even blijft duren, mag de eigenaresse van de manege het paard in beslag nemen. Dus.... terug manegepaard hoop ik en opnieuw naar een beter leven voor dat beest....

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:59

Ik ken zo net zo iemand en dat arme paard is nog maar 3 jaar oud en staat heel de week op stal,
terwijl zij gezellig met haar vriend in de cafetaria zit maar het paard zelfs niet aankijkt.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:04

Ach arm beest staat daar dan maar in zijn stalletje Verdrietig
Ik probeer elke dag te gaan en dan longeren of rijden, en in het weekend ook lekker buiten uitstappen of ff grazen oid. Je ziet gewoon dat ze het erg leuk vinden wanneer je poetst en lekker gaat rijden! Ik zou er ook niet aan moeten denken om heel de dag in zo'n stal te staan!

Aman hoeft gelukkig maar 3 maandjes per jaar daarna gaat ze lekker de weide in!!!!

Helaas snappen veel mensen dat niet en dan vraag ik me af waarom ze een paard kopen!?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:08

ach joh, dat is toch inderdaad vreemd dat een paard knettergek is als hij nooit naar buiten mag. En als hij lekker zijn beentjes mag strekken, gaat dat zeker niet over. We laten dat paard dan maar tot zijn 25ste op stal staan en dan mag ie wel met 'pensioen' op de wei

Dat ze dat paard dan eerst aan de longe pakt en eens goed laten uitbokken, en als ze er zelf niet de eerste keer opdurft er iemand anders oplaat, wat gaat ze doen, dat paard voor eeuwig op stal laten staan? Hoe langer ze gaat wachten, hoe gekker dat paard gaat worden, alleen jammer dat zij dat niet inziet
Kende vroeger ook een meisje dat plots meer interesse kreeg in vriendjes dan in paarden. Paard stond bijgevolg 5 weken in de stal zonder er 1 keertje uitgeweest te zijn Boos! . De manege had zelfs een keer naar huis gebeld en gesmeekt als ze dat paard niet eens mochten losgooien. Gelukkig heeft vaderlief het paard toch verkocht en word hij nu goed verzorgt en behandeld.

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:57

ik ken het....
sommige mensen zijn gewoon geen paard waard

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:39

zielig voor het paard idd...

sommige mensen he

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:57

Ik kan me amper indenken dat mensen zo kunnen zijn...

Maarja, ik persoonlijk moet al enorm blij zijn dat ik notabene een pony héb!! (ben ik ook Knipoog )

Dat sommige nou alles krijgen wat ze willen.... Scheve mond als een 'ding' wat je zomaar even aan de kant kunt zetten...

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:03

Sommige mensen zou gewoon verboden moeten worden een paard te hebben. Er zou een soort van ruiterbewijs moeten zijn voor hoe ga ik verantwoordelijk met mn pony/paard om!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:23

Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen dat mensen 1) zo met een dier omgaan 2) zo met zo een duur dier omgaan (tsja, t blijft toch een flinke maandelijkse last).
Echt hele aparte figuren tegenwoordig.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:00

Myra1 schreef:
Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen dat mensen 1) zo met een dier omgaan 2) zo met zo een duur dier omgaan (tsja, t blijft toch een flinke maandelijkse last).
Echt hele aparte figuren tegenwoordig.


Ik denk dat het vooral in deze materialistische wereld om de kick van een eigen paard gaat. Ook geeft een paard hebben aanleiding tot het hebben van veel sociale contacten, iets wat je minder zou hebben wanneer je geen paard zou hebben.

Dit verhaal schrijf ik niet om mijn goedkeuring te geven, integendeel. Maar ik denk persoonlijk dat dit toch de achterliggende gedachte is.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:22

Wat sneu voor dat paard. Maar komt ie echt iedere dag maar 5 min. uit de stal Verward
Zelfs als het een kwartier is, is dat wel heel weinig. Zegt niemand daar wat van? Ik denk dat je hier zelfs de dierenbescherming bij kan halen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:31

Op stal 2 paarden van iemand die zelden komt, alleen voor de smid.
en 4 jarige, die is nu een tijd in training geweest voor inrijden, maar er is niks mee te beginnen. Beest staat nu dus op stal, mag niet naar buiten van haar, want dan wrdt hij misschien weer kreupel Verward Van dag en nacht op stal staan niet?
En dan heeft ze een oude pony, waar al maanden geen borstel overheen is geweest, die ze niet weg kan doen omdat ze zo veel van hem houdt Verward een keer per 6 weken vast houden, goh, wat een relatie met je paard

Maarja, zolang ze netjes het stalgeld betaald, is er weinig mee te doen, maar ik weet zo zat meisjes, die die oudere pony dolgraag zouden wilen verzorgen en rijden, krijgt dat arme beest ook wat aandacht.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:43

Bij ons op stal staat ook zo iemand... Boos!
Hij heeft geen tijd voor zijn 2 volbloeds... Ze staan de hele dag binnen... Ze lopen de hele dag tegen de staldeur aan te trappen... Hij komt hooguit 1 keer in de maand om het stallengeld te betalen. Hij heeft 2 meiden van 16 die moeten mesten als ze gereden hebben... Maar ze zitten in het examenjaar van school en hebben eigenlijk geen tijd... Dus ze komen 1x in de week en dan gaan ze niet rijden 'omdat ze zo wild zijn' ... Ja gek he... Schijnheilig Als ze nou allebei om de dag komen en de paarden er een uurtje uitgooien dan zijn ze ook niet zo druk...
En wij hebben de regel op stal dat je de bak aan moet harken als de paarden gaten hebben gemaakt door het rennen. Nou, gooi die volbloeds er maar een half uurtje uit, kan je gelijk een uurtje harken...

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 22:17

caranthir schreef:
Wat sneu voor dat paard. Maar komt ie echt iedere dag maar 5 min. uit de stal Verward
Zelfs als het een kwartier is, is dat wel heel weinig. Zegt niemand daar wat van? Ik denk dat je hier zelfs de dierenbescherming bij kan halen.


Je kan hiervoor niet de dierenbescherming erbij halen, want het dier heeft te eten en te drinken...

Stiekem losgooien doe ik zeker niet, want als er wat gebeurt kan ik er voor opdraaien. Zelf aan haar vragen of ik der af en toe los zal gooien...heb ik gedaan, was niet nodig....Nou dan houd het op he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:22

Waarom heeft ze eigenlijk een paard vraag ik me zo af? Scheve mond

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:35

Ik heb 2 vermoedens over welk paardje dit zou kunnen gaan... en het zijn zulke lieve dieren... ze verdienen beter!! Elk paard verdient trouwens beter dan dit....

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:47

bij ons staan e 2 zo weg te pieteren!
een quater(hoe schrijf ik dat?) en een fries ruintje!!
dat friesje is nu 4 jaar,kan echt leuk bewegen,wil echt super graag aan de slag,en madam komt een keer in de 2 weken poetsen!!!!!!
gelukkig gooit de staleigenaar hem elke dag even los,maar waar koop je nou een paard voor?
en hij is nu 4:beginnen met die handel!!!!

en dat westernpaardje ook,die man ,werkt nogal veel,hij is nu precies 6 weken niet meer geweest,dat beestje staat te steigeren in z'n stal!!
ook hij komt wel elke ochtend los in de bak of wei,maar ze willen geestelijk ook wel weer eens aan het werk hé?!
echt frustrerend zulke mensen,laat dan een of ander grietje er lekker mee aan de slag gaan,zij blij,paard blij,iedereen blij!!!!