paard kreupel SNIK

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

paard kreupel SNIK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 14:51

Afgelopen week haalde ik mijn paard uit de wei en was hij wat onregelmatig. Gisteren nog even aan de longe gekeken maar hij was dus echt kreupel. niet leuk en vooral niet omdat ik hem pas twee maanden heb. hij is toen helemaal goedgekeurd, dus het probleem ligt daar niet.

Vandaag is de dierenarts geweest en hij heeft geconstateerd dat het een overbelasting is van het beschermbandje van de pees rechtsvoor (hele mond vol). Volgende week gaan ze dmv een echo kijken hoe erg het overbelast is en dan kunnen ze zeggen of ik een aantal weken of... een aantal maanden hem moet laten rusten... Huilen
Gelukkig is het niet chronisch en de dierenarts zei ook dat het goed was dat we hem hadden laten komen, omdat het anders wel chronisch was geworden (als ik hem na twee weken rust bv weer aan het rijden was gegaan). Dus ik ben wel blij dat we die stap gezet hebben.

Nu moet ie een week op volledige rust (ook niet naar buiten, gaatie niet leuk vinden vrees ik) en dan gaan we daarna dus die echo laten maken. ben heel benieuwd wat eruit komt, en hoop natuurlijk dat het niet te erg is.
ok, dat was mijn verhaal van vandaag weer.....

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:51

heel veel succes ermee zeg!
ik hoop dat het snel weer goedkomt voor jullie beiden Ach gut

Vriendjes zijn?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:17

Heel veel succes ermee, sneu zeg .. hopelijk is het snel weer goed !

Sterkte..!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:36

Sterkte joh, peesproblemen kunnen lang duren.
Goed dat je de DA er zo snel hebt bijgehaald!!

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:41

Hoop voor je dat het meevalt en dat het snel weer helemaal ok is!

Tessalala

Berichten: 60
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:56

Heel veel succes ermee he. Je kunt er niet veel meer aan doen behalve rusten, maar toch! Ik hoop dat het allemaal wel goedkomt! Zielig paardje, en zielige jij Boos!
Laat ons weten hoe het is gegaan oké?

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 22:22

dank je voor jullie berichten!! heel lief allemaal!
Tja, obelix moet deze week volledige rust (zal die het vast niet mee eens zijn...) en vanaf volgende week weten we dus meer. ik zal zeker even laten weten wat de vervolgprocedure is, maar ik denk dat ik de clinic van Tyrza iig wel op m'n buik kan schrijven. maar ja, niks gaat voor het belang van het paard natuurlijk!!

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:35

Citaat:
maar ja, niks gaat voor het belang van het paard natuurlijk!!

Zolang je dat maar onthoudt, komt t vast wel goed!!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:59

Jeetje joh,
Ik schrok wel van je berichtje.
Net nu jullie lekker aan elkaar begonnen te wennen en het rijden er ook zeer zeker leuk uit zag, krijg je dit. Je treft het weer wel zeg...
Hopelijk is die mooie stoere knol van je snel hersteld van zijn blessure.
Ik hoop voor je dat je paard toch nog op tijd hersteld is voor de clinic. En ach, dat plannetje wat we hebben, komt nog wel een andere keer dan.
Ik zal je helpen duimen dat Obelix weer goed opknapt.

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 23:12

dank je mickey... ik ga hem iig heeeel erg verwennen in z'n stalletje de komende tijd, zodat ie geen aandacht tekort komt! en misschien maar een speelbal kopen, omdat ie toch overal op knabbelt wat ie tegenkomt!
kom je wel een keer op ziekenbezoek?? Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:15

Natuurlijk kom ik op ziekenbezoek bij jullie
Ik vind het echt heel rot voor jullie, dus dan kom ik jullie gewoon even opzoeken. En zonder dat Laiser het weet ook even kroelen met dat lieve paard van jou Knipoog

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 23:17

haha ja hij moet natuurlijk niet jaloers worden want dan krijgt ie nog meer spatjes (laiser dan he) maar kom maar gerust langs!

Tessalala

Berichten: 60
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:51

Ik hoop echt heel erg voor je, dat je paard snel hersteld! Het zou vervelend zijn als het lang zou duren. Voor Obelix, maar ook voor jou!

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 10:56

paard is nu echt superzielig... staat de hele dag in z'n stal en wil er het liefst zo snel mogelijk uit! gelukkig heb ik kunnen regelen dat hij van een kennis een speelbal kan lenen, dan slaat de verveling misschien wat minder toe. Het is nl wel echt een paard dat overal z'n tanden inzet! (positieve manier dan he)

Z'n been is nu wat dik, maar dat komt van de verdovingen die hij heeft gehad om te kijken waar het probleem precies zat. paar keer per dag afspuiten dus. Ik ben zo blij dat dat paard gemakkelijk tevreden te houden is. moet er niet aan denken dat het er zo een zou zijn die stal afbreekt. Maar ja, wat niet is kan nog komen... Verward