Update Jamey

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Update Jamey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 19:55

Zoals jullie misschien weten is Jamey een tijdje terug gevallen (inmiddels meer dan een maand) Het hele verhaal kan je ergens op PP lezen, maar in de 3e week zouden we dus naar Utrecht moeten. Ik haalde Jamey op 3 benen uit stal en ze heeft een hele week op pijnstillers gestaan (zware) na die week had ik de DA weer laten komen en toen liep ze nog steeds verrot, dat was op een vrijdag. Dus hij zegt ik ga maandag een afspraak maken voor Utrecht dan moet je maandag bellen. Jamey had tot maandag absolute stalrust, en toen haalde ik haar maandag uit stal. Ik dacht ze moet toch even der benen strekken weetje. Dus ik haal haar uit stal en ze loopt weer gewoon op vier benen. Nog wel onregelmatig maar ze liep echt onwijs goed. Dus ik bel de DA, leg het uit. Ze had namelijk ook in stal liggen rollen en gewoon normaal opgestaan. En ik kon ook alle vier de hoeven weer uitkrabben. Dus ik DA gebeld, verteld en hij zegt; nou dan hoef je niet naar Utrecht, als ze heeft gerold en weer op vier benen loopt en je kan alle vier de hoeven uitkrabben.

Dus nou ben ik alles langzaam met Jamey aan het opbouwen. Ze gaat als het ware met 2 stappen vooruit en 1tje achteruit. Ze loopt namelijk een paar dagen goed, en dan weer een dag slecht, en dan weer goed enz enz. Maar het komt waarschijnlijk ook omdat ze steeds drukker en drukker en drukker word. Ik hou der amper meer en ze gaat er ook steeds bijna vandoor. Dan wilt ze draven enzo, maarja dat kan ik natuurlijk niet toestaan want dan over belast ze het weer. Nou was ze tot gisteren vier dagen stabiel, ze ging steeds beter lopen en vandaag liep ze weer minder. Maar eergisteren had ze ook een stukje gedraafd dus missch. ligt het daaraan.

Zo wat een verhaal, in ieder geval veel typewerk en misschien een beetje chaotisch maar ik hoop dat jullie er wijs uit worden. Ik moest even mijn verhaal kwijt.

Groetjes

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:36

Fijn voor je dat ze in ieder geval niet naar Utrecht hoeft, nu maar hopen dat het snel over is.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:13

Hopen dat het snel helemaal over is .. Lachen wel fijn dat ze niet naar utrecht hoeft !

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 11:02

Hey bedankt. Ik ben ook heel blij dat ze niet naar Utrecht hoeft. Maar het is best frustrerend dat ze gewoon niet rustig doet ik zou haar zou graag uit willen leggen van doe nou rustig, dan word je sneller beter. Maar dat begrijpt ze niet. Het is ook wel logisch dat ze schrikt als die k*t kinderen achter haar heel hard gaan skelteren of gaan rennen. Dan wordt ik echt woest. Ik bedoel dat was ook de reden waarom ze zo kreupel loopt. Maarja wat doe je eraan Boos! Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:21

moelijk hoor om een paard die barst van energie en graag wil lopen in stap te houden. Moet je op het harde stappen anders zou ik in een omheind stuk gaan lopen van klein formaat (v.b. een longeercirkel formaat) blijft ze misschien rustiger of misschien kun je samen met een ander lopen of met een ander rustig dier. Succes hoop dat ze gauw weer beter is.