Het nadeel van een handelsdressuurstal ........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Het nadeel van een handelsdressuurstal ........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:59

.... is dat je soms zulke gave bokken ziet die je zelf wilt hebben EN die te koop zijn Scheve mond

Zo staat er momenteel een ontzettend leuke 4-jarige bij ons op stal. Kasteel van een paard, minstens 1.80 m maar echt een droppie in de omgang. Heerlijk nuchter, dus wat goed bij mij past en er zit ook een goede beweging op.
Ik kreeg al het aanbod om er maar eens een stukje mee te gaan rijden, want wie weet was ik dan meteen genezen.
Maar het kan natuurlijk ook de andere kant op gaan: hij voelt super aan en dan??

Klein probleem: we hebben nog geen huis op de Veluwe dus ik kan hem nog niet kwijt. Knipoog
Eerst deze week maar eens onder het zadel voelen of zal ik dat juist niet doen Schijnheilig
En dan hopen dat het huis op de Veluwe er eerder is dan kopers voor het 'kasteel' .

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:04

Moeilijk...

Maar ik gok dat je nieuwsgierigheid het toch wint, en je toch er en keertje opklimt Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:15

Kijk dat is nou de reden dat ik het liefst op springstallen sta Haha!
Als ik daar een paard zie dat fantastisch kan springen hoef ik hem/haar niet te hebben. Springen doe/kan ik toch niet.

Al zie ik ook daar weleens paardjes die het in de dressuur ook leuk zouden doen. Maar voor mij echt kwijlbare paarden komen niet heel veel voorbij, gelukkig Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 14:51

Hihi, laat ik je nu vertellen dat dit paard een springafstamming heeft Knipoog en dus net zo goed bij jou op stal had kunnen staan Tong uitsteken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:03

herkenbaar! een paar jaar terug reed ik op een handelsstal de jonge paarden, daar zat me toch een gaaf beest bij, heb hem bijna een jaar gereden, vanaf ie zadelmak was, en hij leerde snel, liep geweldig, t klikte beter dan met mn eigen paard
daarna is ie verkocht, maar toen Quentin kreupel was en t niet zeker was dat ie zou genezen(spronggewricht beschadigd na tegen de muur trappen) en dit paard voor een leuk prijsje werd aangeboden aan mij moest ik wel ff heel goed nadenken

helaas mocht hij maar 6 jaar worden en is afgemaakt ivm HKO dus achteraf ben ik blij dat ik het niet heb gedaan

als ik jou was zou ik het paard gewoon proberen! eventueel vragen of het een optie is om t paard daar te laten staan tot jullie huis op de veluwe er is.
maar je houdt Fitz dan dus en koopt er een paard bij?als je daar idd de mogelijkheden voor hebt, zou ik het ook doen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:09

Pfff ....1.80m? Ik zou er even niet aan moeten denken. Maar ik zou er zelf wel opgaan, al was het alleen maar om voor mezelf het gevoel te hebben dat ik niets heb gemist. En als ze al tegen je zeggen dat je genezen bent nadat je de eerste keer er op hebt gezeten, denk ik dat ze wel aanvoelen wat voor paard jij hebben moet.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:29

weet je wat een eind klimmen 1.80 is *LOL*

Ik had het eigenlijk ook met Orbaldo hoor.
Ik kon 'm niet kwijt want het zou nog een paar maanden duren voor de stallen af waren.uiteindelijk heb ik gezegd dat ik zou kijken of ik iemand anders wist.
Maarja hij was toch wel erg leuk,stondal een tijd te koop dus er ging uiteindelijk zoveel van de prijs af dat ik ';m wel kon kopen en ja toen hebben we het maar gedaan.
Ik heb er nog geen moment spijt van gehad Ik heb wel 3 maanden tussen 2 stallen heen en weer moeten crossen

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:06

Volgens mij is rijden op zo'n paard terwijl je die eigenlijk niet wilt kopen hetzelfde als naar een nest met puppy's gaan kijken als je ze eigenlijk niet wel hebben... Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:37

Ik heb dat ook een paar keer meegemaakt op de handelstal waar ik voor reed..Helaas zat er voor ons geen vooruitzicht op een huisje op de veluwe in Knipoog En kon ik een eigen paard toen ook niet betalen..
Een paar keer diep slikken en weer doorgaan..Anders,heb je het geld,mogelijkheden en de middelen,waarom niet...

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:50

Heel herkenbaar.
Maar elke ervaring is meegenomen, ik zou er zeker opstappen. Leuk, paardje proberen.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:30

Ik ken het ook!! Heel verleidelijk!! Zo kun je nog eens wat proberen!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:31

Is er al zicht op een huisje op de veluwe ? Haha!
Zo ja: beslag op het paard leggen, als je hem echt zo geweldig vind. Paarden waar je zo verkikkerd op kan raken komen niet zo vaak voorbij.

Maar als je nog geen huisje in zicht hebt, is het hard, maar dan is het misschien beter deze voorbij te laten gaan. Er zijn namelijk meer paarden op de wereld waar je verkikkerd op kan raken...

Succes en veel wijsheid! Herkenbaar probleem Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:31

Kennut, ik wil ook minstens 90% kopen van wat ik onder mn kont krijg......... alleen mn salaris laat dat niet toe Haha!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:57

Oeps, dat probleem komt me wel heel erg bekend voor Bloos!

Bij mij zijn de financiën ook steeds de drempel, maar ik moet zeggen dat ik nog steeds spijt heb dat ik één bepaalde koop niet door heb gezet. Als ik jou was zou ik toch rijden, voelen en wellicht is dit "de ware" Knipoog:D, zoniet zit je later in ieder geval niet met een rot gevoel van; "wat als....."

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:20

Ik werk niet op een handelsstal, maar bij ons op de straat zit een fokker. En die had vorig jaar toch zo'n geweldig veulen in de wei lopen. Echt kwijlen als je dat beestje zag. Vriend vond het beest ook helemaal supergeweldig en we hebben het er meerdere malen over gehad. Na een paar maanden vroegen we de eigenaar ernaar, maar toen bleek dat ie al verkocht was. Zodra hij gespeend zou worden .... Nou ja gelukkig maar. Is toch niet goed voor mijn portemonnee.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:13

Inderdaad een lastig probleem .. ik zou het denk ik ook niet kunnen .. op zo'n stal werken . maar goed, ieder zn ding Haha!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:14

Dat lijkt me inderdaad erg moeilijk. Ik sta zelf ook op een pension/handelstal, maar heb gelukkig het probleem niet.

Val zelf niet zo op de paarden die er staan ik hou meer van lusitano's en fjorden als die er stonden had ik het ook zker erg moeilijk gehad.

gr

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:39

Nimber schreef:
weet je wat een eind klimmen 1.80 is *LOL*


wat dat je van vallen Pling
als het echt je droom paard is, moet je er voor gaan. vaak is het verlangen leuker dan het hebben. en vergeet niet de practische kanten. niet iedere huis met stal op de veluwe heeft zulke ruime boxen dat je er een kasteel in kwijt kunt

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 00:27

Jaja, morgen gaat het gebeuren Knipoog
Ik ben erg benieuwd hoe het uitpakt. Misschien ervaar ik meteen wel hoe hoog het vallen is van 1.80 m Schijnheilig

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:33

Grappig, dit herken ik dus niet Haha!. Ik wil overal wel mee rijden, maar er is praktisch nooit een paard dat ik wel wil kopen. De volgende fok ik gewoon weer zelf *LOL*.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 01:32

Gewoon even gaan proberen en daarna verder nadenken *LOL*
(zie net dat je er morgen op gaat Haha! )

Rij ze dan maar


(en anders breng je Fitz gewoon bij mij tot je gaat verhuizen Tong uitsteken Ziet hij nog eens wat anders dan die dressuurbordjes Knipoog )

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 10:04

gomir schreef:

(en anders breng je Fitz gewoon bij mij tot je gaat verhuizen Tong uitsteken Ziet hij nog eens wat anders dan die dressuurbordjes Knipoog )


Kijk maar uit, zometeen houd ik je er aan Tong uitsteken

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:06

oei wat herkenbaar. Bij ons staat op dit moment ook zo'n kasteel en ja het is ook nog een dropje. Heeft niet voor niets de naam Amor meegekregen. Ik ben gewoon helemaal verliefd op dit lekkere ding, maar weet ook dat ik hem nooit kan kopen. Dus straks komen er weer kopers en dan wandelt hij weer net zo hard uit mijn leven als dat hij erin is komen wandelen. Zucht, wat is het soms toch oneerlijk op deze aardbol. Scheve mond Nee het is zeker niet makkelijk om op een handels-/dressuurstal te staan Daar komen veel te leuke paarden voorbij wandelen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:50

Ik maak mezelf atlijd op voorhand wijs dat die paarden die ik leuk vind echt onbetaalbaar zijn. Dat bleek laatst maar weer eens waar te zijn. Ik zag een hele leuke Florestan nakomeling [5jr] met extra beweging die ongeveer 40.000 Euro moest opbrengen.
Heb je zelf al wel op voorhand naar de prijs geinformeerd Haha!

Succes!!

Suusje1986

Berichten: 1153
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:09

Fitzroy schreef:
Jaja, morgen gaat het gebeuren Knipoog
Ik ben erg benieuwd hoe het uitpakt. Misschien ervaar ik meteen wel hoe hoog het vallen is van 1.80 m Schijnheilig

En heb je er inmiddels opgezeten? Zoja, hoe was het??? Ben heel benieuwd...