Verslag paard wezen kijken..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Verslag paard wezen kijken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 16:56

Pff.. Zaterdag keidruk geweest en sávonds wezen dansen. Thuis nog lekker een paar wijntjes op met als gevolg dat ik heerlijk heb geslapen. Beter dan de avond ervoor in ieder geval Rolleyes ..
Zondag ochtend broodjes gesmeerd, videocamera en digitale mee, een doos vol met koekjes, snoepjes en drinken en luid zingend op pad. Vervolgens kwamen we bij eindhoven al in een dikke file terecht, fijn nu we pas een half uurtje op pad waren. Ter hoogte van bilthoven even getankt en omgewisselt van bestuurder. Nog steeds vol goede moed en we hebben wat afgezongen Bloos , je moet toch wat doen 3 uur lang *LOL* ..
Uiteindelijk reden we er in een keer naar toe en waren we ruim op tijd.
Meteen maar naar het betreffende paard toegegaan. Daar stond ie, een bolle, langharige vliegenschimmel, die meer weg had van een pony dan van een paard. Even slikken, misschien valt het wel mee. Dichterbij gekomen had ie wel de hoogte van een paard. Even aaien en hij probeerde meteen te happen, maar hier was ik al voor gewaarschuwd. Eerst maar even losgegooit in de bak waar meneer lekker neerplofte en nog viezer werd dan ie al was Bloos! .. Toen toch maar de digitale en de videocamera gehaalt. Even een borstel erover wat niet veel hielp en toen opgezadelt en richting bak. De eigenaar waarschuwde nog eventjes dat hij soms weg kon springen omdat ie zogenaamd schrok. Hij liet meteen een demonstratie zien, maar gelukkig viel het mee. Na wat miscommunicaties en wat gehuppel en gespring begon hij wat lekkerder te lopen. Voorzichtig wat zijgangen geprobeert en warempel deed hij dit perfect. Toen wat brutaler meer gevraagt, ook wat hogere oefeningen. Dingen zoals travers, SBW, en keertwendingen kent ie allemaal. Stukjes doorzitten gingen ook prima, ook al werkte het zadel niet echt mee *LOL* .. Na een half uurtje begon hij toch al behoorlijk te zweten... Lekker uitgestapt en ja, toen begonnen de motortjes te werken in m'n hoofd.
Er is lang weinig gedaan met hem, alle knopjes zitten er nog maar lichamelijk moet er nog veel aan gebeuren. Hij is wat te dik en zit ook flink in z'n vacht. Hij oogt op de foto's voor mij behoorlijk pony achtig. Maar toch vind ik mezelf er qua lengte prima oppassen. Ondanks dat hij een tijd niet goed gereden was voelde hij toch fijn aan en deed geen gemene dingen. In de omgang is hij wat stuntelig en brutaal, maar ook hier weer niet gemeen.. Komende nachten slapeloosheid.. wat is wijsheid en wat vind ik zelf...

Voor foto's : [ITP] Paard wezen kijken..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:58

ja voor foto's...... waar? Tong uitsteken

haha nee denk dat je nog ff druk bezig bent een 2e topic met foto's te maken Knipoog

ben wel benieuwd, wie weet valt t allemala wel mee als ie wat afgevallen is!
zo heb ik ooit op een M2 pony gereden toen mijn pony kwijt was, beestje was verschrikkelijk! niet te vangen in de wei, in de stal trapte ze je er uit en veels te dik was ze, stond al een jaar stil!
toen er 50 kilo vanaf was en ik er dagelijks kwam, was het een schat van een beest geworden!

* de link staat er inmiddels, ik ga ff kijken Lachen

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:01

Lijkt me op zich niet gek. Eigenaar leent hem aan jou uit voor Deurne, paard wordt weer lekker teruggebracht in conditie en kost de eigenaar zelf niks, en vervolgens kan hij weer voor een normaal bedrag verkocht worden. Mooie deal toch?

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:04

ik heb net je foto's bekeken, en mn eerste indruk is idd leuke PONY. Hoe groot is-ie?? Hij ziet er nu niet op zn voordeligst uit, maar hij heeft wel een heel lief koppie. Ik vind-em niet te klein voor je.
Succes met het maken van je keuze, lijkt me moeilijk hoor. Kan je vergelijken met andere paarden die je al hebt gezien?? misschien moet je eerst nog even verder kijken?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:07

zo te zien is het een leuk beestje..
ga voor jezelf na wat jij zelf het belangrijkste vind..
aan zn uiterlijk kan je wat doen...aan de lijn zetten Tong uitsteken
aan dat happige enzo..valt misschien mee te leven maar zoals je het zelf zegt..niet gemeen..en als tie voor de rest bevalt...waar wacht je dan nog op????
succes !!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 17:07

Hij is 1.64m, nog even nagevraagd Haha! . Ik ben zelf 1.81m..
Ik kan hem wel vergelijken met andere paarden, maar verder zoeken is nog niet zo makkelijker.. Ik kan dit paard lenen voor m'n opleiding, dus niet als kooppaard... Voor meer info moet je even zoeken bij m'n naam

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:33

even oftopic, ben jij zo'n anderhalf jaar geleden een keer bij mijn paard komen kijken toen die te koop stond?? (Arabier Yalaton stond toen in Zeist.)

Als je het paardje te leen kan krijgen zou ik het denk ik wel doen, als je zegt dat alle knopjes er op zitten en het karakter staat je wel aan, dan klinkt het wel goed. veel succes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:54

Ziet er goed uit, denk dat dit wel een hele goede combi gaat worden. En qua lengte pas je er goed op...

Veel wijsheid met je beslissing!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:03

Heb de foto's al zitten bekijken, ik vind jullie een leuke combi hoor !

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:25

Ik denk dat hij met een toilleteerbeurt en conditieopbouw/ gewichtverlies heel snel een heel ander uiterlijk en uitstraling krijgt. Als je goed met hem overweg kunt, zie ik geen reden hem te laten staan.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:01

wat een droppie!!!!!!!!!!!!!!!!(en nee ik ben geen schimmel fan)
Wanneer begint de opleiding?
Echt een leuk beestje!

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:06

niet mijn type paard maar als jij hem kunt gebruiken voor je opleiding (als ik het goed heb) gelijk doen..
wil het wel graag weten want ben erg nieuwschierig Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 20:03

Laat ik het zo zeggen, ik denk dat ik geen gek beeld zou slaan op de opleiding wanneer hij wat vaker bereden word en wat gewicht en haar kwijt is..Ik denk zelf dat het best een heel leuk paard kan worden, zoals ik al zei, hij is niet gemeen en wil graag werken.. Ben nog steeds aan het ja en nee-en.. Er is niet veel negatiefs tegenover het positieve, dat is dus ook alweer een voordeel. Ik heb nog t/m september om samen een team te worden en conditie te kweken bij hem, volgens mij moet dat lukken..
Maargoed, ik maak geen overhaaste beslissingen, ik zal er zeker nog een paar nachtjes over slapen...

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:15

Ik zou hem zeker voor de opleiding lenen, als de vonk dan wel overslaat kun je hem altijd nog kopen maar heb je in ieder geval wel een lekkere "proef" periode erop zitten Wat is zijn leeftijd trouwens??

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:27

ik vind het een leuk beestje!
als die even goed onder handen word genomen weet ik echt zeker dat er een mooi paardje uit zal komen.
ook sta je idd heel netjes erop,precies een leuke maat.

verder ben ik het helemaal met anjakos eens.
ik zou hem zeker lenen voor je opleiding,is het toch niet echt jouw typte paardje kan hij weer terug,en jij hebt je opleiding toch af.
en anders kun je hem overkopen,en heb je wel idd een mooie proeftijd erop zitten.

echt pony achtig vind ik hem trouwens helemaal niet,ergens best een mooi paardje.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 12:42

Pff.. Vanacht weer liggen draaien.. Weet het gewoon niet.. Er is niet echt twijfel, maar ik denk gewoon liever goed na.. Dat van het overkopen en proeftijd etc. zit wel wat in... Dat is ook alweer een voordeel..

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:51

Persoonlijk 'neem'/koop ik alleen iets als ik er gelijk wild enthosiast (en de dagen daarna) van ben. Met een paard is het natuurlijk een ander verhaal ook omdat je hem nu niet 'van zijn goede kant' hebt gezien. Als je hem nou 2 jaar geleden had gezien was je misschien wel gelijk enthousiast geworden? Heb je die fotos van dat ie in de Z liep en misschien kan plaatsen?
Succes!
Komt tijd komt raad!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:00

Zo op het eerste gezicht zou het niet mijn droompaard zijn. Maar ik denk dat er best wat leuks van te maken valt. En dat is ook wel weer een uitdaging natuurlijk.
Belangrijk is denk ik dat je er fijn mee kan rijden, en als ik je verhaal zo lees, kun je dat. Ik zou ervoor gaan
Bijkomend punt is natuurlijk, als je deze afwijst, hoe groot is dan de kans dat je een ander paardje vindt?

Succes met je keuze!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:01

op de 1e foto's lijkt het koppie idd ponyachtig. Misschien als hij zijn ronde buikje een beetje kwijt is dat hij minder kinderlijk eruit ziet (zeggen ze toch altijd dat ronde vormen schattig lijken). Vind hem wel leuk. Maar als je twijfelt niet doen. Niet een hand vol maar een land vol. Zou gewoon even nog meer vergelijkingsmateriaal zoeken of moeten ze er snel van af? sterkte

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 13:26

De twijfel ligt niet aan hem... .. Ik vind hem erg leuk, en het is een leenpaard. De kans dat ik nog een ander paard vind om te lenen is heel klein en dan is het ook nog maar afwachten wat voor paard het is. De twijfel ligt nu gewoon aan mijn kant en dat heeft op het moment niks met het paard te maken...

Koppig: Neej, de foto's heb ik niet mee gekregen omdat het foto's van de fotograaf waren, dus supermooie kwaliteit etc. Maar ik kan je vertellen dat het daar gewoon een heel ander paard was. Hij zat lekker strak in z'n lijf, hij had appeltjes en zag er gezonder uit(glimmen etc). Maar dat ie dat nu niet deed kan natuurlijk komen door z'n wintervacht..

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:30

Ik denk dat als je dat paardje wat gaat rijden en hij uit zijn vacht is en is afgevallen dat het een heel leuk paard kan zijn. Het is jammer dat je hem nu net in zijn minst positieve uiterlijk ziet, maar volgens mij kan het een heel leuk beest worden en daar heb je tot september de tijd voor om er iets leuks van te maken.

Als je zelf vind dat ie lekker rijd ondanks het slechtere zadel, dan is dat al fijn en op zich een positief iets. Het bijterige is wat minder, maar misschien dat ie dat ook wel tzt afleert. Hoe oud is het paard eigenlijk?

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Net als wat Koppig zegt moet iets meteen klikken als je het koopt. Maar met een paard kan het niet altijd meteen klikken, dat heeft tijd nodig. Dat is met mensen precies hetzelfde. Ik denk dat jullie een hele leuke combinatie zijn als het klikt en het paard in een beter conditie is.

Heel veel succes met de keuze maken.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:30

Waar twijfel je nog over dan?

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:10

Soms moet je gewoon stoppen met piekeren en iets gewoon doen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:17

Twijfel je er soms over of je die opleiding wel moet doen? Ik zou persoonlijk die kans met beide handen aangrijpen. Had ik vroeger meer mijn hart gevolgd i.p.v. naar mijn hoofd te luisteren, had mijn leven er nu ook anders uitgezien...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:29

Als hij je rijtechnisch bevalt en alles van je aanneemt dan zou ik doen..
Een wasbeurt, scheerapparaat en een dieet en training doen wonderen